Muilla vastaavia kokemuksia auton korjauttamisesta???

Keskustelua Opeleista
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Itse asiassa säästökaskoni ei oikeuta uusiin osiin, jos on käytettävissä uuden veroisia käytettyjä osia.
Kyllä toi ihan hyvältä näyttää, ehkä kävi sitten vain tuuri :wink:
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Koita pitää pää suht koht viileenä :D ja , kuten varmaan teetkin, harkitte tarkkaan kaikki, mitä teet asian kanssa, ettei tuu v.tutuksen vallassa tehtyä mitään paskajuttuja.
Eiköhän tossakin asiassa lopulta tuu korjaamolle lusikka kauniisti käteen... Vaikka aikaa siinä sitte saattaakin mennä... :(

Ja vois olla fiksua tehä aluksi vaan tutkintapyyntö siitä tekstistä, niin kytät saa itte päättää, onko rikostutkinnan aloittaminen tarpeen. :-?

Oli tosiaan selvät virheet siinä maalipinnassa ja ne muut jutut, mitä näytit. Tosi "laadukasta" työtä... :evil:

OT: Takaumpio ja rek.kilvenvalo on kiinni ja pelittää hyvin... :)
Mcs
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mcs »

Timonen kirjoitti:Koita pitää pää suht koht viileenä :D ja , kuten varmaan teetkin, harkitte tarkkaan kaikki, mitä teet asian kanssa, ettei tuu v.tutuksen vallassa tehtyä mitään paskajuttuja.
Eiköhän tossakin asiassa lopulta tuu korjaamolle lusikka kauniisti käteen... Vaikka aikaa siinä sitte saattaakin mennä... :(

Ja vois olla fiksua tehä aluksi vaan tutkintapyyntö siitä tekstistä, niin kytät saa itte päättää, onko rikostutkinnan aloittaminen tarpeen. :-?

Oli tosiaan selvät virheet siinä maalipinnassa ja ne muut jutut, mitä näytit. Tosi "laadukasta" työtä... :evil:

OT: Takaumpio ja rek.kilvenvalo on kiinni ja pelittää hyvin... :)
Kyllä tässä yritetään viileenä pysyy,mutta hankalaa tuntuu teettävän,ku jatkuvaa vittuiluu saa kuunnella tältä kuokkaselta.Ihan ku minä oisin se paska jätkä tässä sopassa???Nooh,vaikeeta tulee olemaan,se on jo moneen kertaa havaittu...Katsellaan nyt vaan sitten kuinka kauan leikki kestää..

P.S.Hieno homma että pelittää valot...Jos tulee lisää mieleen puutteita,niin siellähän ne vielä majailee
Mcs
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mcs »

Sillä tavalla

Nyt sit on ooppeli taas "hyvässä" hoidossa.Tuloksista ei vielä pienintäkään TIETOA,mutta epäilykseni asian suhteen ei niin valoisa.

Eli eli,vein autoni aamulla herttoniemen pisteeseen.Pikaisesti siinä käytiin asiat läpi missä purnaamista.Listojen istuvuudesta huomautin,vastaus oli tyly.Ei ne kuule ikinä istu ku kassakaapissa???No juu,ei varmaan jos kaari on mitä on ja tehty miten sattuu...Maalauksesta todettiin vaan että on täyteaine "kutistunut"???Eli sitä se sitten on ammattikielellä kun pohjien hionta jääny hieman vaiheeseen...Ovenkahvan toimintaan tuli kommentti että pitää sieltä täältä "ottaa kahvasta pois",eihän ne muuten toimi????Puskurin muovikorjaus oli myös tekemättä ja se myönnettiin,ja tästä johtuen ei siis listatkaan istu???Katsokaapa kuvat,onkohan ihan noin...Hauskin kommentti oli tämä kittikerroksen vahvuus...Ympäri auton ollaan mittailtu ja aineen vahvuudeksi saatu n 0,15-0,2mm.Tämä lienee normaalin maalikerroksen paksuus,pohjineen päivineen.Kaaren kohdalla mittaustulos oli tuo 2,7mm.Tähän tokaistiin vaan että tiedänkö yhtään miten "vähän" tämä 2,7mm:ä on???No tiedänhän minä,se on ainakin kymmenen kertaa enemmän mitä normaalitapauksissa :D :D :D :D :D .Notta tältä saralta osaan odottaa vähintäänkin selityksiä.Ja hieman selventääkseni tilannetta.Autoon siis vaihdettiin kolhun kohdalle korjauspala,kurttu leikattu pois ja uusi pelti tilalle.Mikäli olisi oikomisesta ollut kysymys,ymmärtäisin HIEMAN paksumman kittikerroksen.

No mutta odotellaan,ei mene kuulemma kauaa.Saman laulun tosin kuullut aikaisemminkin.Ajellaan nyt sitten tovi laina pololla,ajettu 63tkm ja sähkövikaa tuntuu olevan jonnin verran.Lämpömittari menee ihan omiaan,keskuslukko pelaa miten pelaa(kuskin ovesta ei saa avainta pois ilman pikku kikkailua,mikäli oven haluaa sieltä puolelta avata),huoltovalo palaa...Ja mitä muuta kivaa tuleekaan vastaan vielä...Mutta ainakin pääsee liikkumaan,eipä o oma...Ettei vaan sijaisautotkin saisi huoltoa joka on vaan sinnepäin???
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Huoltoauto tieten ostettu AVK:lta ja korjattu sinne suuntaan vain...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Mcs
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mcs »

Kaitzu kirjoitti:Huoltoauto tieten ostettu AVK:lta ja korjattu sinne suuntaan vain...
Eipä mahdoton ajatus ollenkaan.Saa pysyy luukut sun muut kiinni,ettei vaan tuu mitään sanomista mistään.Bensatankin luukun tosin joudun avaamaan,9km ajoin ja valo sytty...
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

Luin topicin juuri alusta loppuun. Ei voi muuta todeta ku että onneksi asun pohjosessa :lol:

Aivan uskomatonta toimintaa tuolta puljulta :evil: No ei tässä muuta voi sanoa kun että jatka taistelua Kuva
Mcs
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mcs »

Huomenta jälleen

Nonniin,nyt on sitten taas auto haettu KORJAUKSEN KORJAUKSEN KORJAUKSESTA...Lieneekö kellekkään yllätys että homma puissa edelleen???No näin nyt kuitenkin on.Eli kaari mihin olen alunperin (joka kerta) pyytänyt korjausta on edelleen kunnostamatta,ei ole edes yritetty korjata.Maalaus alkaa jo muistuttamaan hyvää jälkeä.Puskurin muovikorjauskin alkaa olemaan jo sinnepäin.Tosin ei priima vieläkään.No mitä siihen puskuriin noin muuten tulee...Kuvista pystyy kaikki näkemään että ei oikein istunu,siis korkeus suunnassa.No nyt on sitten se asia hoidossa.Hauskuus piileekin siinä että syystä tai toisesta puskuria on "siirretty" liki sentti taakseppäin,joten ei taas istu.Nyt heitto on puolestaan syvyys suunnassa.Melko mielenkiintosta touhua.Kävi oikeen laaduntarkkailiakin tekemässä tuomionsa.Totesi vaan että onhan siinä paljonkin moitittavaa,mutta auton ikään suhteutettuna remontti on välttävällä tasolla???Mitä tämäkin sitten tarkoittaa????Siis harrastepeläjä ei tarvitse korjata kunnolla,jos autossa on klommo jossain lienee korjaamon päätettävissä miten korjataan mahdolliset muut kolhut...Näin ainakin käsitin selityksistä.No asia ei nyt kuitenkaan ole mielestäni aivan näin ja homma jatkuu...

Otetaampa kuvitteellinen tilanne.Oma harraste ooppelinne saa kolhun,esim peräänajo.Olette ostaneet auton projektiluontoiseksi kulkineeksi,tuuninki mielessä.Autosta on esim keulassa sanomista,tarkoituksena kuitenkin tehdä autosta hyvä ja hieno.No kyseisen esimerj'kin mukaan ei peräänajon aiheuttamia kolhuja tarvitse korjata kunnolla,koska keulassakin on sanomista???Tämä siis kyseisen tapauksen tuomio.Miettiiköhän kukaan kuinka paljon pientä miestä VITUTTAA,kun auto alkaa näyttämään valmistumisen merkkejä ja joutuu korjaamaan päin persettä tehdyn remontin että saa autosta hyvän????Vaikea selittää,mutta joku varmasti löytää selityksestä sen punaisen langan....

Tilanne on tällähetkellä mielestäni enempi kuin naurettava.Nyt joudun minä puolestani etsimään jostain paikan mistä saan omia mielipiteitäni vastaavan arvion remontin laadusta.Mikähän sekin taho lienee,autotohtori käsittääkseni tekee moisia hommia???Jos jollakin parempi ehdotus,niin kuulen mielelläni...

http://kuvia.1g.fi/kuvat/SOR-Alastaro/S ... 2.jpg/full

http://kuvia.1g.fi/kuvat/SOR-Alastaro/S ... 3.jpg/full

http://www.romut-radalle.com/viewbig.php?img=4052
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

no ei näköjään ole helppoa sullakaan 8)
kukas se siellä kyydissä pööpöileekään :P
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
mustax8
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mustax8 »

Otetaampa kuvitteellinen tilanne.Oma harraste ooppelinne saa kolhun,esim peräänajo.Olette ostaneet auton projektiluontoiseksi kulkineeksi,tuuninki mielessä.Autosta on esim keulassa sanomista,tarkoituksena kuitenkin tehdä autosta hyvä ja hieno.No kyseisen esimerj'kin mukaan ei peräänajon aiheuttamia kolhuja tarvitse korjata kunnolla,koska keulassakin on sanomista???Tämä siis kyseisen tapauksen tuomio.Miettiiköhän kukaan kuinka paljon pientä miestä
Oma Vectrani rutattiin tänään parkkipaikalla:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=83263

Onneksi ei ole aivan yhtä siisti auto kyseessä kuin sinulla ja saanee helpommin kuntoonkin (oven vaihtamalla). On kuitenkin tullut kohtuullinen määrä työtunteja vietettyä auton oston jälkeen tekniikan ehjäämisen parissa. Auto on itsellä ollut vain 3 kk väliaikaisena kulkuvälineenä, mutta on menossa eräälle sukulaiselle, joten remontit on tehty kunnolla. Jos menisi lunastukseen, niin olisi täysin hukkaan heitettyä työtä korjauksiin ja rahaa varaosiin.

Kiitos sinun tarinasi tuo ei mene korjaukseen ainakaan Pohjois Helsingin autoon. Saattaisi olla helpompi laittaa itse kuntoon.

Tsemiä!

SN
Mcs
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mcs »

kumimuumi kirjoitti:no ei näköjään ole helppoa sullakaan 8)
kukas se siellä kyydissä pööpöileekään :P
Ei oo helppoo ei...Mutta homma jatkuu,mutta miten,se onkin jo taas ennustajan hommia se....

Jokos oot järkytykseltä selvinny???Ei o helppoo ei,ei radalla eikä siviilissä...Onneks ei kuitenkaan päästy honda/porsche miesten joukkoon,alkaa olemaan jo liikaakin kokemusta näistä korjauttamisista....
maakku
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja maakku »

samanlaisia kokemuksia pohjois-helsingin autohuollosta.siskoni osti kadetin sen jälkeen kun toisen kadetin ruttasi :lol: ja katsellessani huomasin että helmat oli vaihdettu ja se oli myös tarkan omistajan toimesta merkattu huoltokirjaan ja paikkana kyseinen firma.helmat oli yhtä perunapeltoa ja ne oli hitsattu pisteillä ja sitte vaan kittiä päälle.kyljet oli myös maalattu listojen alapuolelta mutta maalari ei vissiin ollu jaksanu kyykistyä koska helmoista puuttu maali "alapuolelta" ja päälle oli vedetty vain ohut kerros massaa,eipä ne talvea kestäneet.nyttemmin olen hitsannut helmat loppuun ja tehnyt pohjat uusiksi sekä koko auto maalattu.auto kylläkin on vanha mutta ei se sitä mielestäni tarkoita että hommat saisi tehä vituiksi :roll:
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Voi perse mitä toimintaa! :evil: :evil: :evil:

Kesällä käytin autoni tuolla Pohjois- Helsingin auton Herttoniemen pisteessä huollossa:
- moottori-öljyn/Castrol TWS+suodattimen vaihto
- polttoainesuodattimen vaihto
- vaihteistoöljyn/Redline MT-90+tiivisteen vaihto
- sytytystulppien vaihto.
Osat ja nesteet toin omasta takaa poislukien vaihteiston tiivisteen. Puljulle jäi oikeastaan vain töiden teko.
Alkoi vaan tämän topicin jutun lukemisen jälkeen mietityttämään miten tuokin huolto on tehty ( onko toimittamani osat/nesteet oikeasti myös vaihdettu ) :o
Täytyypä seuraavan kerran tarkastella tarkemmin autoa läpi...

Mcs, h*lvetisti tsemppii sulle tohon "tappeluun"!
Kuva
Mcs
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mcs »

jeppe jääkarhu kirjoitti:Voi perse mitä toimintaa! :evil: :evil: :evil:

Kesällä käytin autoni tuolla Pohjois- Helsingin auton Herttoniemen pisteessä huollossa:
- moottori-öljyn/Castrol TWS+suodattimen vaihto
- polttoainesuodattimen vaihto
- vaihteistoöljyn/Redline MT-90+tiivisteen vaihto
- sytytystulppien vaihto.
Osat ja nesteet toin omasta takaa poislukien vaihteiston tiivisteen. Puljulle jäi oikeastaan vain töiden teko.
Alkoi vaan tämän topicin jutun lukemisen jälkeen mietityttämään miten tuokin huolto on tehty ( onko toimittamani osat/nesteet oikeasti myös vaihdettu ) :o
Täytyypä seuraavan kerran tarkastella tarkemmin autoa läpi...

Mcs, h*lvetisti tsemppii sulle tohon "tappeluun"!
Kiitoksia vaan hengessä mukana olosta.Tappelu jatkukoon ja varmasti jatkuu.Juuri soitin kyseiseen pajaan ja haluaisivan auton NELJÄNNEN kerran auton pajalle.Mielenkiinto alkaa jo loppumaan näiden korjausten korjausten korjailuiden kanssa.Nyt siis painitaa homman kanssa lakikirja kaunissa kätösessä.Kaunissa ja kauniissa,mutta homma jatkuu siis näin...

Hieman tuohon sinun hommaasi "puuttuen".Minun ongelmani on täysin korikorjaamon ja maalaamon puolella tapahtuneiden töiden piirissä.Ja hommahan lähti liikenteeseen konalan pisteestä,missä kuulemma kyseisiä hommia hoitaa ns "ulkomaalaisvahvistuksia" :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: .Huoltopuolesta ei ole juurikaan kommentoitavaa.Kommentoin kuitenkin hieman,topicin linjasta poiketen.Älkää nyt kuitenkaan ottako tätä mainoksena.Herttoniemen pisteessä työskentelee huollon puolella ex duunikaveri ja kuten olen maininnut aikaisemmin,toimin itsekkin autoalalla.Kyseinen kaveri on erittäin pätevä hommissaan ja ainakin "meillä" töissä ollessaan teki vähintäänkin mallikelpoista työtä,etten jopa kiitettäväksi lähtisi kehumaan.Tosin yrityksen moraali toimia vaikuttaa varmasti tehtyyn työhön ja vastuun kantamiseen...Näin ollen kehunkin kyseistä asentajaa vain omakohtaisesta kokemuksesta ja itse toteamistani töiden laaduista.Joten huollonpuoli ainakin yhden asentajan kohdalla pelaa uskoakseni moitteitta.Ja korostan vielä että nämä kaikki ongelmat mihin minä olen autoineni törmännyt liittyy KORIKORJAAMON JA MAALAAMON TOIMINTAAN,joissa ainakin (huhujen/kuulopuheiden mukaan) konalassa toimii näitä aavistuksen edullisempia "ulkomaalaisvahvistuksia"...
En kanna henkilökohtaisesti vastuuta näiden huhujen paikkaansapitävyydestä!!!!
Mcs
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mcs »

Iltaa taas

Nyt on sitten vihdoin ja viimein tullut tavarantarkastuskertomus keksukauppakamarin hyväksymältä tavarantarkastajalta,Kai Kniivilältä.Yritän kopioida kertomuksen lähes sanatarkasti,tosin olen hyvä kirjoitusvirheissä.Mutta asiansisältöhän se lienee tärkein.

Tarina alkaa

HAHAA,eipäs alakkaan...Olin jo kopioinut lähes koko kertomuksen tähän viestiin kun huomasin pikkupräntin lopussa.Kyseisessä präntissä mainitaan että kertomuksen osittainen lainaaminen on kielletty.Täten en siis uskalla "kopioida" kyseistä kertomusta tänne,joten päädynkin ainoastaan kertomaan oman kantani tarkastukseen.

Eli eli,keskuskauppakamarin hyväksymältä tarkastajalta saamani lausunto lähes huvittaa.Kysymyksessähän oli autoni oikeaan takakulmaan kohdistunut kolhu,eikös näin?No tässä lippusessa kuitenkin selvitetään miten autoa on tutkittu kokonaisuudessaan,muunmoassa konepellissä oleva kiveniskemästä lähtenyt ruostekohta,tuulilasin yläreunassa oleva ruoste ja etupään osien istumattomuus (tämäkin yhtiön korjauttama asia kesken edelleen,kuten olen jo aikaisemmin maininnut)...Siis autosta on tehty "yleiskuntotarkastus"...No niin tai näin,myönnän harrastepelin olevan kunnossa jossa se ei varmasti ole ollut linjalta ulos tullessaan,onhan autollakin jo ikää.Mikä tästä lausunnosta sitten tekee niin huvittavan...Loppu yhteenvedossa tämä kyseinen tavaran tarkastaja toteaa useita puutteita EDELLEEN olevan olemassa,mutta hyväksyy tehdyn korjauksen täysin,vedoten näihin asiaan kulumattomiin tekijöihin.

Eli minkälaisen johtopäätöksen minä tein lausunnon perusteella:Jos jollakulla on autossa ruostetta,vaikka täysin eri paikassa missä mahdollinen korjaus tehdään,niin tämä EI MITENKÄÄN MIHINKÄÄN liittyvä ruoste antaa korjaamoille (ainakin kyseiselle) täysin vapaat kädet tehdä työ miten sattuu.Siis vedoten auton yleiseen kuntoon.Tässä haluaisinkin korostaa tiettyjä seikkoja.Millä ihmeellä minä autoani kunnostan jos se seisoo kuukausitolkulla "korjattavana",jossa vielä kaiken hyvän lisäksi aiheutetaan lisää vahinkoa????Tämä asia ei mahdu minun ajatusmaailmaani.

Ajatellaampa asiaa harrastuksen kannalta.Tavoitteeni on siis harrastella kyseisen auton parissa,tehdä siitä hieno ja vimpanpäälle mallikas peli.Noh käypä haaveri ja remontti saa hieman ulkopuolisia tekijöitä.No hepä arvioivat kärryn täysin romuksi joten eipä tarvitse ehjätä kunnolla.Mitäpä sitten kun auto alkaakin näyttää valmistumisen merkkejä???Sama saakelin remontti edessä,silloin tosin täysin omasta pussista,ONKO OIKEIN?????Ja tämä versio liippaa aika liki omaa tapaustani,oli maalarit sovittu kuluvalle kesälle yms yms.Milläpä maalautat kun ei ole autoakaan.Kaiken muun olenkin itse autoon vaihtanut,purkanut jopa yhden ompun täydentääkseni näitä pikku puutteita.Olikos minulla nytten vain äärettömän huono tuuri kun kolahti ennen kuin sain autoni maalautettua???Tuskimpa sitä olisi kohdeltu uutena vaikka olisinkin kerennyt sen maalauttaa???Eli menee homma mitenpäin vaan,me harrasteautoiliat saadaan AINA p*skaa käteen,niin yhtiöiltä kuin korjaamoiltakin...

Keksikää nyt joku jokin järkevä keino millä kyseinen leikki saadaan loppumaan.Oikeustoimiin olen pakoitettu tässä tapauksessa,mutta kuka korvaa menetetyn ajan kaikessa suhteessa.Olen siis "naimisissa" autoni kanssa siihen asti kun tuomari päättää asian loppuhoidosta.Ja kukin pystyy varmasti itse päättelemään voinko viedä autoani nyt maalaamoon,kun homma on kesken....Koko leikki tyssäisi varmasti siihen paikkaan kun joku "ulkopuolinen" koskee autoon ehostusmielessä...

Rojekti siis jäissä tämän uuden mielenkiintoisen "harrastuksen" johdosta...Jospa vaikka ensikesänä olisi parempi tuuri 8) 8) 8) 8) 8)

-(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)-
Vastaa Viestiin