ovenkahva löysänä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
vos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vos »

Apuuva

Avasin tuossa toissapäivänä kuskin oven autosta, niin kuului ovenkahvasta semmoinen pieni napsahdus aivan niin kuin jokin pieni jousi tai vastaava olisi irronnut. Napsahduksen jälkeen kahva on tuntunut löysältä ja veltolta... Ovi aukeaa hyvin kahvasta, mutta häiritsee kun se on siis sellainen veltto.

Onko kenellekään sattunut samanlaista vikaa ja mitenhän olisi korjattavissa? Autohan on Corsa B. Käsittääkseni saman ikäluokan (-1996, ± 4 vuotta) Astrassa ja Vectrassa on samanlaiset lukko/kahvasysteemit..
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
janhe
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja janhe »

Ittellä kävi taannoin samanlailla ja jousihan sieltä oli napsahtana poikki. Eli ovipahvit purkuun ja jousta vaihtamaan.
vos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vos »

Joo kiitos, hyvä tietää.

Sinne tarvii sitte vissiin hommaan uuden jousen...?
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
janhe
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja janhe »

Niinhän sinne varmaan pitäis. En muista vääntelinkö mä siitä vanhasta jousesta vai otinko jostain muusta kahvasta. Enkä oo varma saako sitä pelkkää jousta opelilta, mutta pura se ovi ja kato minkälainen se jousi on (en osaa selittää, että millanen se on, ihan basic jousi). Saattaa löytyä sultakin semmonen jostain romukopasta.
vos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vos »

joo ovipahvien purku on tuoreessa muistissa ku laitoin k-lukon kuukaus sitte. tuskimpa toi jousen poikkeaminen kuitenkaan siitä johtu.

...uusi jousi löytynee joo romukopasta tai sitte mummon vanhan fillarin satulasta :lol:
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
Onni
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Onni »

Sopiva jousi löytyy Bodan välioven lukkorungosta (Huom! avaimellisesta lukkorungosta) ja lukkoliikkeet myyvät niitä n. 10:llä vanhalla markalla. Itse olen korjannut F-Astran ja A-Vectran kahvat tällä tavalla eikä korjatut kahvat ole koskaan enää hajonneet uudelleen.
Vastaa Viestiin