2.0 TD vectraa ostamassa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

2.0 TD vectraa ostamassa?

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Siis diisseliä ja vuotta -96-99.Onko viisasasta ja onko jotain vinkkejä oston varalle!
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kannattaa etsiä autoa, jossa on välijäähdytin (DTH). On meinaan aika paljon pirteämpi kuin perus turbo diesel (DTL).
Mulla on -00 DTH Vectra ja mitään ongelmia ei ole ollut. Tekniikka noissa on todella luotettava. ...ja lastuttaminen halpaa! ;)
Ostaessa kannattaa kuulostella takapäätä, kuuluuko natinoita/kolinoita. Takahelojen vaihtaminen on aika hinnakasta touhua... Käännä ihmeessä renkaat ääriasentoon ja tarkasta onko hammastangon suojakumi pahasti märkä. Jos, niin hammastanko todennäköisesti vuotaa =>EI halpaa korjata. Keskuslukot noissa tuppaa renaamaan, varsinkin takaovissa.

Millanen toi hihnanvaihtohomma noissa on?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Ne -(z)- koneet on jakoketjulla.
Nismo, millo lie taas ajos
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu,,auto tuntuu ihan hyvältä,mitä nyt hieman ihmetyttää jyrisevä käynti..No kai tuo on dieselissä ymmärettävää.Ajoittain käy ihan tasaisesti tyhjäkäyntiä sitten taas jyristystä.Ajossa korkeemmilla kierroksilla käy koko ajan nätisti.
Onkohan tuo vika vaiko ominaisuus?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

jjvirtan kirjoitti:Juu,,auto tuntuu ihan hyvältä,mitä nyt hieman ihmetyttää jyrisevä käynti..
Onkohan tuo vika vaiko ominaisuus?
Tarkotatko, että tyhjäkäynnillä kuulostaa laakerivikaiselta betonimyllyltä? Minulla tuo ääni hiljenee kytkin pohjassa, joten liittynee kytkimeen/kytkimen käyttömekanismiin. Olin ehdottamassa kytkimen painelaakeria, mutta justiinsa tavasin korjausoppaasta, että se ääni pitäisi kuulua kytkin painettuna pohjaan. Joten se äänilähde lie joku muu. Tietääkö joku onko näiden 2.0/2.2 DTI:den vauhtipyörä yhtä limppua vai "kaksimassainen", jos kaksimassainen se voisi äännellä. Veret seisauttava vika ei kyllä synny hetkessä, kun oma on rouskuttanut samalla tavalla ainakin viimeiset 140 tuhatta (kokonaislukema 360 tkm).
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu,,kai tuota ääntä voi luonnehtia noin.En vielä perehtynyt tohon tarkemmin,mutta mulla jyrinä on vain ajoittaista,mittarissa oli n 250tkm.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Vastaa Viestiin