Kadett E ratti..
-
kadett2.0i
- 'Senator'

Ei sitä kannattas kovin vasaralla/lekalla kolistella,se vain saattaa ohjausakselista katketa ne muovi tapit mitkä on tarkotettu nokkakolarissa katkettavaksi että ohjausakseli pääsee painumaan kasaan.
Itse mirklasin pitkistä pulteista ulosvetäjään uudet "tapit" ja sillä vedin ratin pois.
Siinä ratissa on keskiö mutterin molemmin puolin soikeat 2kpl reikiä,niin kuin "avaimen reijät" josta kestää ainakin vetää ulosvetäjällä.
Ulkokehästä en tiedä kestääkö siitä tavallisella ulosvetäjällä vetää vai rikkoutuuko ratti.
Olex Kuusamossa nyt joulun tienoon,itse olen uuteenvuoteen asti tässä naapuri kylässä ja ajelen muutenkin Kuusamossa päin ennen vuoden vaihdetta.
Aattelin vaan että jos se irroitus tuntuu toivottamalta niin etsin sen ulosvetäjän ja otan sen mukaan kun tulen sielläpäin pyörähtämään,eihän siinä kauaa mene kun sen irroittaa jos se ehjänä lähtee irti.
Itse mirklasin pitkistä pulteista ulosvetäjään uudet "tapit" ja sillä vedin ratin pois.
Siinä ratissa on keskiö mutterin molemmin puolin soikeat 2kpl reikiä,niin kuin "avaimen reijät" josta kestää ainakin vetää ulosvetäjällä.
Ulkokehästä en tiedä kestääkö siitä tavallisella ulosvetäjällä vetää vai rikkoutuuko ratti.
Olex Kuusamossa nyt joulun tienoon,itse olen uuteenvuoteen asti tässä naapuri kylässä ja ajelen muutenkin Kuusamossa päin ennen vuoden vaihdetta.
Aattelin vaan että jos se irroitus tuntuu toivottamalta niin etsin sen ulosvetäjän ja otan sen mukaan kun tulen sielläpäin pyörähtämään,eihän siinä kauaa mene kun sen irroittaa jos se ehjänä lähtee irti.
- Juho Anttila
- 'Senator'

- Viesti:
Minulla oli sama ongelma. Ratkaisukin kuitenkin löytyi ja siitä voi lukea tuolta:
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 3&forum=10
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 3&forum=10
Corsa GSi 1.6, Corsa 1.2s

No juuh.. ois pitäny käydä kotona kattoo tätä foorumii
En ole vieläkään saanu rattii irti.. en oo kyl jaksanu koitellakkaa enää.. Tullu tehtyy kaikenlaista ja autoki seissy muutamia päiviä.. S******N pakkaset!
Lohkolämppärikää ei toimi.. Noh jos sen joku kerta nappais irti näillä teidän neuvoilla.. tai kävis huoltamolla, jos sattuis tommonen köriläs sieltä löytyvän
Lohkolämppärikää ei toimi.. Noh jos sen joku kerta nappais irti näillä teidän neuvoilla.. tai kävis huoltamolla, jos sattuis tommonen köriläs sieltä löytyvän
Calibra "Irmscher" -91
H-Astra Caravan "Opc-line"-07
H-Astra Caravan "Opc-line"-07
Sama juttu mulla kun yritin vaihtaa rattia, hakattiin niin perk.... mutta ei. sitten kaksi hemmoa heiluttaa/vääntää/kääntää... Ei mihinkään. Sit meni hermot ja rupesin kiertämään mutteria takaisin kun ei ratti lähtenyt, ni voi helv.... pari kertaa väänsi mutteria kiinnipäin ni ratti ponnahti irti! että näin