Astra -01 2.2 HB Sport rengasongelmia
pine kirjoitti:5mm jos sorvauttaa pois siitä pullttipinnasta niin silloinhan et on 40, mutta pitää jäädä tarpeeksi tavaraa vielä että vanne säilyy tukevana, oisko se ollut 10mm? Rengasliikkeen kaveri kyllä sanoi sen minimin, mutta nyt ei muista.
Sorvaamalla kyllä saa pikkasen ET:tä suuremmaksi mutta muistutetaan vielä että se on laitonta puuhaa...
...mutta taas toisaalta millä sen näytät toteen että se on sorvattu jos katsastuksessa et itse sitä kerro.
Itte kyllä olen hommaan sotkeutunut (sorvaus puuhiin) myös ja ei mulla ole yhtään vannetta rikkoutunut sen vuoksi että keskiötä on ohennettu vaikka niillä on rymytty kunnolla.
Mulla jäi 7X17" Rial Daytona:aan vanteen pultin kartion pohjalta mitattuna keskiö 5mm paksuksi.
Ne sorvattiin ET35 > ET40:een

Juu, noi menee jo hyvin sisemmäs ja ei varmasti ole kaariin raapimis murheita.darni kirjoitti:Mitenkäs muuten, jos joudun vanteita vaihtamaan, niin oisko tolle 215/40R17 renkaalle sopivin vaihtoehto 7.5"x17", mutta millä et:llä? Tuolla on paljon tälle koolle astran pulttijaolla ET 42 olevia, käykö ne? Ja minkä hintaisina pidätte noita Ronal R38 8x17" ET35 vanteita? Tarjottiin euromasterilla 200 vaihdossa.
Periaatteessa 7½" levee se menee sillä ET35 alle nätisti ja noihan menee vielä 7mm sisemmäs.
Sisäpuolella tuskin vielä ollaan lähelläkään sisälokaria.
Jos vanne mielyttää ja se ei silmääsi haittaa että ne on sisempänä niin mitäpä sillä on silloin väliä, ei ne ainakaan raavi joka kolossa kiinni kaariin.
Maku asia...
Mut melko varmasti pääset murheesta eroon aika hyvin kun rengas on oikeen kokoinen ja kun toi kaaren reuna käänetään yli .
Noiden käytettyjen hinnat on aina vähän spekulointi kysymys...
...ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.