Vectra ja mittarin valot.
Vectra ja mittarin valot.
Onko kukaan keksinyt miten sais näppärästi Vectrassa -00 mittarin valot syttymään kun auton käynnistää. Valothan syttyy käynnistättäessä automaattisesti mut ei mitariin. Opel liikkeessä niillä ei ollut mitään valmista pakettia mutta lupasivat yrittää jos jätän auton sinne. Vois tulla melko kalliit valot jos ne siellä niiitä asentelis... 
Re: Vectra ja mittarin valot.
Minkä ihmeen takia niitten pitäs syttyä? Mun mielestä just hyvä ettei ne mittarivalot syty, ennen kun ite "ruuvaa" ne päälletaha kirjoitti:Onko kukaan keksinyt miten sais näppärästi Vectrassa -00 mittarin valot syttymään kun auton käynnistää. Valothan syttyy käynnistättäessä automaattisesti mut ei mitariin. Opel liikkeessä niillä ei ollut mitään valmista pakettia mutta lupasivat yrittää jos jätän auton sinne. Vois tulla melko kalliit valot jos ne siellä niiitä asentelis...
MB W201 190D OM605 powered with Holset
-
widescreen
- 'Agila'
Tervehdys !Garlo Gee kirjoitti:B-Vecussahan on ns. päivä-/huomiovalotoiminta, joka EI sytytä mittaristoon valaistusta, ei ole alunperin ollut tarkoituskaan.
On mahdollisesti hoidettavissa apureleellä, mut valojen kytkentälogiikka muuttuu aika oleellisesti.
Olen juuri hankkinut tuliterän Vectra Wagonin 2,0T koneella, muuten hyvä kaikin puolin mutta tämä valologiikka on jäänyt vähän ihmetyttämään:
Kun puolivaloautomatiikka on päällä eli kytkin asento "0" , niin kaikki instrumenttivalot eivät pala (esim. ilmastointi, radio, jne...)
Vasta kun käännät kytkintä puolivaloasentoon (ilman automatiikkaa) syttyy kaikki tuikut ?
Entinen autoni BMW poltteli kaikkia sisävaloja missä tahansa valokytkinasennossa, miksei Opeli ?
Myyntiliike (täällä Ruotsissa) sanoo että tämä on Opelin ratkaisu nimenomaan säästääkseen polttimoja ja ledien elinikää, onko Opelin polttimot huonompia kuin esim BMW, tuskinpa ?
harmittaa kun valoja olisi kiva katsella mutta aina täytyy vääntää sitä namikasta, kuluuhan se sekin
Tätä logiikkaa ei kuulemma ruveta muuttamaan, valotutka menee sekaisin ?
Mutta siis voisiko sen kuitenkin ratkaista itse releellä jotenkin ?
Terv.
Wide