Taas on yksi opelisti pois joukosta!!!!
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

Onneks sai eilen oman auton maalauksesta takas...oli 3 päivää -88 sedan corolla alla, ja voi ristus
oman auton rattiin kun hyppäs taas, tuntu kuin ajais mikroautolla, "hieman" tarkempi ohjaus ja kevyempi kääntää yms..Japsia ei koskaan, paskoja ovat, ja ruosteessakin oli kuin peltikatto 
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
KTM SX 250 -08
-
hauvavauva
- 'Admiral'

-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

-
Osku
^^ juu EI voi myöntyä tuohon "opeleissa vikoja"
riippuu varmaan koneestakin, ja vuosimallista...
mutta mulla ainakin tää 8-venttiilinen on pelannut aivan loistavasti, nyt jotai 235 000km ja suurin remontti, mitä tehty on kannentiivisteen vaihto, ja toki kuluvia osia vaihdettu (jarruosia, iskarit,ym.) ja muita pieniä.
En tiedä sitten onko mulla ollut hyvä tuuri vai mitä...en tiedä sitten.
Mutta sen tiedän, että vaikka ne "riisikippojen" omistajat kehuu, että joo tolla (esim.) -88 sunnyllä on ajettu 400tkm ja ei oo konetta edes avattu kertaakaan. Niin, ehkä se vieläkin KULKEE eteenpäin, mutta millä tavalla, tyylillä ja tehoilla???
...ja jos haluaa hävitä muitten ruosteensyömien japsien (toki poikkeuksiakin on!) massaan, niin siinä tapauksessa se kelpaa.
Ei millään pahalla kuitenkaan.
riippuu varmaan koneestakin, ja vuosimallista...
mutta mulla ainakin tää 8-venttiilinen on pelannut aivan loistavasti, nyt jotai 235 000km ja suurin remontti, mitä tehty on kannentiivisteen vaihto, ja toki kuluvia osia vaihdettu (jarruosia, iskarit,ym.) ja muita pieniä.
En tiedä sitten onko mulla ollut hyvä tuuri vai mitä...en tiedä sitten.
Mutta sen tiedän, että vaikka ne "riisikippojen" omistajat kehuu, että joo tolla (esim.) -88 sunnyllä on ajettu 400tkm ja ei oo konetta edes avattu kertaakaan. Niin, ehkä se vieläkin KULKEE eteenpäin, mutta millä tavalla, tyylillä ja tehoilla???
Ei millään pahalla kuitenkaan.
Sedän E-Carina -92 2.0i, ajettu 400tkm. Kone toimii kuin sveitsiläinen kello, ei ikinä tehty mitään, ei edes lohkolämmitintä ole asennettu ja aina lähtee kovimmillakin pakkasilla käyntiin. Öljyä ei vie kymppitonnin vaihtovälillä tippaakaan. Erittäin luotettava peli, ollut sedälläni 8v/260tkm. Jäähdyttäjiä joutuu tosin uusimaan joka toinen vuosi, eivät kestä suomen suolateitä, vaan lamellit rapisevat pois. Ulkoa täysin virheetön, liki uutta vastaava.
Meikäläisen Vectra 2.0i 16v -96, ajettu 320tkm. Kone avattu ensimmäisen kerran 285tkm kohdalla. Silloin hiottu venttiilit, vaihdettu tiivistesarjat + ym. "tarpeellista" Korjauslaskun loppusumma 2600€
Tällähetkellä syö öljyä, alusta kolisee, pakosarja vuotaa kylmänä, ruostepisteitä vähän kaikkialla, vetonivel rutisee, airbagin valo syttyy vähän väliä. Ilmastointi jäänyt eläkkeelle aikapäiviä sitten, samoin keskuslukitus ja varashälytin.
Kertokaa siis miksi ajan Opelilla?
Jos näistä saisi unelma-auton kasattua, niin hiljaisuus, ajettavuus, ja varusteet otettaisiin Vectrasta, ja tekniikka ja luotettavuus Carinasta.
PS. Autojen ruostumiseen vaikuttaa ennenkaikkiaan se, miten hyvin autot on aikoinaan ruostesuojattu, ja muutenkin pidetty. Merkistä se tuskin paljoakaan riippuu. Serkkupojan 300tkm ajettuun -95 Primeraan hitsattiin viime kesänä koko pohja uusiksi katsastukseen. Mulla vuosi sitten käyttöautona -82 Ascona, ajettu 365tkm. Hitsaamaton, maalaamaton, pakkeloimaton.
Meikäläisen Vectra 2.0i 16v -96, ajettu 320tkm. Kone avattu ensimmäisen kerran 285tkm kohdalla. Silloin hiottu venttiilit, vaihdettu tiivistesarjat + ym. "tarpeellista" Korjauslaskun loppusumma 2600€
Tällähetkellä syö öljyä, alusta kolisee, pakosarja vuotaa kylmänä, ruostepisteitä vähän kaikkialla, vetonivel rutisee, airbagin valo syttyy vähän väliä. Ilmastointi jäänyt eläkkeelle aikapäiviä sitten, samoin keskuslukitus ja varashälytin.
Kertokaa siis miksi ajan Opelilla?
Jos näistä saisi unelma-auton kasattua, niin hiljaisuus, ajettavuus, ja varusteet otettaisiin Vectrasta, ja tekniikka ja luotettavuus Carinasta.
PS. Autojen ruostumiseen vaikuttaa ennenkaikkiaan se, miten hyvin autot on aikoinaan ruostesuojattu, ja muutenkin pidetty. Merkistä se tuskin paljoakaan riippuu. Serkkupojan 300tkm ajettuun -95 Primeraan hitsattiin viime kesänä koko pohja uusiksi katsastukseen. Mulla vuosi sitten käyttöautona -82 Ascona, ajettu 365tkm. Hitsaamaton, maalaamaton, pakkeloimaton.
Niin "ikävästi" kävi meilläkin että -99 Astra Caravan lähti vaihtoon ja tilalle tuli Toyota Corolla Verso. Autokauppias hyvitti mielestämme sen verran hyvin vaihdossa Astrasta, että kaupat tuli. Opel ois ollu ehkä seuraavakin auto, mutta mallistosta ei vaan sattunu löytymään lompakolle sopivaa, ja perheelle riittävän kokoista autoa. Astrassa ei kumma kyllä ollut yhtään vikaa, joka olisi vienyt auton korjaamolle normaalien huoltojen ulkopuolella. Jaappanilainen kyllä Astran jälkeen tuntui hiukan erilaiselle, ei ehkä sellaista jämäkkyyttä löydy, mutta muuten toimii mainiosti.
niin...
jos nyt lähdetään siitä, että mikä on auton perimmäinen tarkoitus niin kait se useimmissa tapauksissa on sellainen, että auton tulee kuljettaa ihmisiä ja tavaroita paikasta A paikkaan B. Tätä taustaa vasten japski on oiva valinta...jopa useiden, myös saksalaisten, tilastojen valossa joilla mitataan auton luotettavuutta.
Itse olen pari hondaa (-86 accord ja -81 quintet) ja yhden toyotan (-81 carina) omistanut ja ajelin niillä ongelmitta kunnes mittarissa alkoi olemaan lähemmäs 400 tkm. tai auto lipes ojaan...
yllätys yllätys teidensä päässä autot alkoivat olemaan sen verran lahoja, että melkeen tuuli puhalsi ovista läpi...
, mutta tekniikkojen puolesta ne toimivat hyvinkin kiitettävästi, ilman mitään ongelmia.
Opel on kuitenkin nykyään alla, muiden syiden kuin luotettavuuden takia (halpa, hieno, hiljainen, hyvä ajettava, tilava yms...), joskaan en ole opelin kanssa jäänyt kuin kerran melkeen tielle kun a-vecun auotmaatti pragas...
ruosteen prkl puree kuitenkin autoon kuin autoon melko ikävästi jos asiaa ei huomio.
jos nyt lähdetään siitä, että mikä on auton perimmäinen tarkoitus niin kait se useimmissa tapauksissa on sellainen, että auton tulee kuljettaa ihmisiä ja tavaroita paikasta A paikkaan B. Tätä taustaa vasten japski on oiva valinta...jopa useiden, myös saksalaisten, tilastojen valossa joilla mitataan auton luotettavuutta.
Itse olen pari hondaa (-86 accord ja -81 quintet) ja yhden toyotan (-81 carina) omistanut ja ajelin niillä ongelmitta kunnes mittarissa alkoi olemaan lähemmäs 400 tkm. tai auto lipes ojaan...
Opel on kuitenkin nykyään alla, muiden syiden kuin luotettavuuden takia (halpa, hieno, hiljainen, hyvä ajettava, tilava yms...), joskaan en ole opelin kanssa jäänyt kuin kerran melkeen tielle kun a-vecun auotmaatti pragas...
ruosteen prkl puree kuitenkin autoon kuin autoon melko ikävästi jos asiaa ei huomio.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
Kyllä ne jotkut ooppelitkin toimii niinku kellot. Ei välttämättä nuo uudemmat ekotykit, mutta jos on asiallisesti pidetty vanhempi 8-venttiilinen OHC-kone niin kestää kyllä vähintään sen minkä japsitkin. Ja kyllä ne japsitkin ruostuu samalla lailla kuin ooppelit ja muutkin peltiset autot, jos ei pidetä...JJunior kirjoitti:ikävä todeta mutta ihan oikein teki! ei ne hyviä ole ajaa mutta toimivat toisin kuinja turha väittää vastaan, taivahan tosi!
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
-
Osku
En.Osku kirjoitti:Et sitten näköjään raaski kuitenkaan luopua tuosta (ex) calibran kuvasta?Aatsi kirjoitti:Heh hah ai muitakin toyota-valon nähneitä opelisteja![]()
Itte vaihoin reilu viikko sitten toyotaan ainakaan vielä ei ole harmittanutOstan kyllä speedsterin kun on rahaa eli ette te musta pääse
Sopii paremmin ocf:n puolelle tuo calibran kuva.
Leon FR 20vt
Itellä on vanhemmista opeleista aiva hyviä kokemuksia. Ex kadetti oli luotettava vaikka kori oli aika mätä (aikoinaan ei ollu tehty ruostesuojauksia) nykyään A vectra 91vm C20NE koneella ja ajettu 378 Tkm
Eikä vie öljyä ja muuteki hepat tallella (penkitetty 116hv) Kori on ok kunnossa pientä kukkaa kaarissa.
Sitte ku mennään näihi uudempiin opeleihi niin porukoitten B vectrassa aika paljon sähkövikoja
Sitte systerillä on toyota corolla FX 90vm ajettu 178tkm kone hyvässä kunnossa mutta pellit läpi mätiä (ruostesuojausta ei vissii edellinen omistaja ole ikäänsä tehny). Itse en tykkää myöskää ajaa corollalla vaikka ei paljoo vectraa vanhempi ole!!
Ja ajaaha tolla C20NE koneella 500tkm helposti
Eikä vie öljyä ja muuteki hepat tallella (penkitetty 116hv) Kori on ok kunnossa pientä kukkaa kaarissa.
Sitte ku mennään näihi uudempiin opeleihi niin porukoitten B vectrassa aika paljon sähkövikoja
Sitte systerillä on toyota corolla FX 90vm ajettu 178tkm kone hyvässä kunnossa mutta pellit läpi mätiä (ruostesuojausta ei vissii edellinen omistaja ole ikäänsä tehny). Itse en tykkää myöskää ajaa corollalla vaikka ei paljoo vectraa vanhempi ole!!
Ja ajaaha tolla C20NE koneella 500tkm helposti
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)