vectra b-98 x16xel öljyn kulutus
vectra b-98 x16xel öljyn kulutus
Autolla ajettu 140tkm. Juuri vaihdettu pari tkm sitten venttiilinvarren ohjurikumit öljynkulutuksen takia. Vaihdoin öljyt remontin jälkeen, ja ohjekirjan mukaan 3,5l laitoin Shell Helix Ultra 5W40. Tarkastin heti vaihdon jälkeen, ja öljyä oli aivan tikun ylärajaan asti.Nyt öljyillä ajettu 1600tkm, ja öljyä kulunu 2dl. Tänään kyttäsin, kun auto oli seisonu ajon jälkee jonku aikaa, ja käynnistin,ni pienesti sinistä savua heitti ilmoille.Ja kokeilinpa sitten paikallaa kierrokset johonki 4 tonniin,ni pikkuse anto sinistä ku rääkäsin sitä,ja sama aina, ku polkasin. Mitä olette mieltä onko vikaa, ja mahdollisesti missä????
joko ohjarin kumi(t) irti eli ei ole liimattu kiinni kun ne on vaihdettu tai öljyrenkaat rikki tai jumissa, fortea vois kokeilla ja puristuspaineet mitata (myös ennen ja jälkeen forten käytön) nämä nyt ensin voisi olla kun ovat yleisempiä syitä oljynkulutukseen ekotekissä.
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Mulla oli sama ongelma (sama kone, vm.2000), öljyä meni vaihtelevasti noin 3 dl/tkm. Loppu siihen ku ohjurikumit hirtti(?) ja kaks venttiiliä kärähti, jonka jälkeen kansi koneistettiin, venttiilit uusittiin ja ohjurikumit vaihdettiin merkkiliikkeen mukaan "uudempaan malliin"... Nyt ei vie tippaakaan öljyä. "Vanhemman malliset" ohjurikumit kuulemma eri tavalla kiinni; jäävät helpommin jumiin.
Se Parhaiten Nauraa, Joka Toiselle Kuoppaa Kaivaa...
Mietitytti tuokin homma, kun olin seuraamas kun entiset kumit vaihdettiin, ni yksikään ei ollut noussut pois paikaltaan sanoi asentaja. Ja kun nimenomaan olen kuullut, et nois koneis on se, et ne kumit lähtee irti paikaltaan, ja sen takia alkaa syödä öljyä. Et liekö se öljynsyönti nyt sitten alun alkaenkaan johtu niistä kumeista. Voihan se tietysti olla, et ne alkuperäset kumit oli kovettunu tai jotain. Täytyy koettaa selvittää tuota hommaa.