Vectra hankinnassa-kommentteja?

Keskustelua Opeleista
kontio
'Senator'
'Senator'

Vectra hankinnassa-kommentteja?

Viesti Kirjoittaja kontio »

Tässä olisi pari kohtalaisen hyvää tarjokasta (vaihtoauto huomioiden) B sarjan facelift vectroista:
99`1.8 151tkm
99`2.0 103tkm

Molemmilla yksi omistaja, soittelin molemmille ja sanoivat ihan positiivista.
2.0:aa en ole vielä koeajanut mutta 1.8:ssa kuului vähän pörinää kiihdyttäessä ja hiukan nykivä käynti.Katalysaattori rikki?Pitää antaa palautetta vielä lisää, kun keksin (ehkä) syyn.

Molemmissa suhtkoht samat varusteet, ja yleiskunto molemmissa tosi hyvä. 2-litrainen tulisi olemaan ehkä 700-900€ kalliimpi.(välirahat about 3000-3300 ja 3800-4000)

Onko 2.0 mielestänne sen 800€ arvoinen?
ehdotuksia millä itse ratkaisisitte "ongelman"?

kun ei ole ooppelia ennen ollut, niin ei oikein tiedä mitä painottaa.1.8 on kyllä enemmän ajettu, mutta ollut kuulemma pitkälti maantie ajossa, ja onhan se halvempi.

juu tiedän,ratkaisun teen ja pitääkin tehdä itse, mutta kunhan kyselen "vahvistuksia" päätelmiini.
A4 Tdi
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Ite kallistuisin tuon 2 litrasen puoleen.
Onhan siinä n. pari vuotta vähemmän kilometrejä ja ei tarvitse heti vaihtaa tehokkaampaan autoon :wink:
Eihän se 800€ ero ole kuitenkaan kovin suuri. Huoltokirjan tarkistelu vois auttaa päätöksessä ehkäpä...hihna vaihdettu tai jotain muuta vastaavaa?
Sitähän ei koskaan tiedä mitä se tarkoittaa, että se 1.8 on ollut pitkälti maantieajossa, pitkälti on suhteellinen käsite :wink:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tuleekos tohon kakslitraseen 120 huollossa jakoremmin vaihtokin?
Kuulemma kallista vaihtaa merkkiliikkeessä, mutta tohon ykskasiin se on varmaan jo vaihdettu?

Täällä on muutamalla korkannut vaihteisto tollasesta kakslitrasesta sportista. ja korjaus on tullut kalliiksi.
Jotkut on sitten vaihtaneet F20 vaihteiston suoraan alkuperäisen tilalle.

Silti mun valinta menis tohon kakslitraseen. ;)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
kontio
'Senator'
'Senator'

Juu 1.8 jakoremmit vaihdettu, 2 litrasessa se olis ens vuonna edessä.
1.8:aan on 150tkm huoltokin juuri tehty/on työn alla liikkeessä.
Pitää tuosta kakkosesta selvittää toi asia huomenna ja käydä koeajolla.

En ajatellut huollattaa merkkiliikkeessä ihan periaatteesta.onko muuten hyviä ehdotuksia edullisista (laadukkaista) opelpajoista tampereella.volvohuoltamot on tiedossa mutta ooppelista ei hajuakaan...
A4 Tdi
Sanek
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sanek »

Mä kallistuisin 2 litraseen.

Vähemmän kilsoja ja isompi moottori, eikä se 800 siitä paha mun mielestä ole. Huolto taas tulee 2.0 aikasemmin mut eipä 1.8 ole kun 10tkm enempi matkaa huoltoon. Huollon hintaa voi tiputtaa jos teettää vain jakopäätyön liikkeessä. Muutenhan ne on aikas pikkujuttuja ne muut työt siinä huollossa, nesteiden vaihtoja ym..
Trinity
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Trinity »

lurttinen kirjoitti:Tuleekos tohon kakslitraseen 120 huollossa jakoremmin vaihtokin?
Kuulemma kallista vaihtaa merkkiliikkeessä, mutta tohon ykskasiin se on varmaan jo vaihdettu?

Täällä on muutamalla korkannut vaihteisto tollasesta kakslitrasesta sportista. ja korjaus on tullut kalliiksi.
Jotkut on sitten vaihtaneet F20 vaihteiston suoraan alkuperäisen tilalle.

Silti mun valinta menis tohon kakslitraseen. ;)

En malta olla kysymättä miten tuon sportin vaihteiston korkkaus on yleensä tapahtunut?

Kiinnostaa vaan koska itse ajan tuollaisella versiolla :-?

Miten usein tuohon askiin tarvitsee vaihtaa öljyt?

Tuohan on se vaijerilla toimiva vaihteensiirto? Välillä ärsyttää se ettei valoissa ollessa ykkönen tahdo mennä päälle sujuvasti.
Trinity
OCF Member 2020

Olen kanssa 2-litrasen puolesta. Tuossa koneessa tuo voima ja vääntö tuntuu enemmältä kuin mitä paperilla lukee :roll:
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Aika monessa ooppelissa toi ominaisuus, että ykkönen tökkii.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Miten usein tuohon askiin tarvitsee vaihtaa öljyt?

Itselläni on vaihdettu omaan Vectraan vaihteistoöljyt edellisen omistajan toimesta 80tkm välein. Toimii täysin moitteitta, vaikkakin ajettu jo pitkälti yli 300tkm.
Trinity
OCF Member 2020

nuhapumppu kirjoitti:Aika monessa ooppelissa toi ominaisuus, että ykkönen tökkii.
Jos sitä voisi säätää esim. merkkiliikkeessä paremmaksi niin mitäköhän maksaisi? Kai joku on moisen tehnyt?

Talvella se vaan on pahempi kuin kesällä :cry:
Opel Astra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

Mikä se laatikon öljynvaihtoväli on??
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Huolto-ohjelman mukaan laatikkoöljyjä ei tarvitse vaihtaa, mutta hyvähän ne on aika ajoin uusia. Miten se ykkönen tökkii? Ei mene vauhdissa päälle, vai ei mene muutenkaan kunnolla päälle?

Ja ehdottomasti ottaisin kakslitraisen tuolla hintaerolla jos muuten vastaavan kuntoinen.
Opel Astra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

Juu, kyllä mäkin olisin kakslitraisen kannalla...
Nipe
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Nipe »

kakslitranen sanon minä.
kontio
'Senator'
'Senator'

Kakkonen olisi sen verran kalliimpi, että taidan pitäytyä 1.8:aan.Kakkosesta pyytävät 4300 väliä, kun 1.8 eka tarjous oli 3.250.Renkaat ovat kyllä loppu 1.8:ssa, mutta liikkeessä on esim misukan pilot hx 215/55/16 kumit jämämyynnissä,ne saa hyvään pakettihintaan ja sittne pitää jostain ottaa 16" vanteet.
tämä ei ole paha juttu, koska kuitenkin 16" alut ostaisin.
talvikumit onkin sitten huonmpi juttu, mutta en taida ottaa niitä nyt,niin ei kirpaise samalla.
2.0:ssa molemmat kumit olisivat vielä ajettavat.
jakopää on 1.8:ssä jäänyt 120tkm kohdalla vaihtamatta, pitää tinkiä se siihen niillä ilmaiseksi tehtävään 150tkm huoltoon mukaan...
A4 Tdi
Vastaa Viestiin