Opel-liikkeen öljynvaihto
Opel-liikkeen öljynvaihto
Vieläkös noissa merkkiliikkeissä on asiallisen hintainen öljynvaihto?
Viime vuonna tais olla Kouvolan Auto-Kymillä öljynvaihtotarjous n. 35 eur.
Hintaan sisälty työ, suodatin ja Neste City Pro 5W40.
En ole kyllä ihan varma kuuluko toi öljy siihen tarjoushintaan, koska teetin muutakin hommaa samalla ja laskussa oli sit kaikki samassa syssyssä. Kysyivät kyllä erikseen laitetaanko synteettistä.
Ei kyllä maksa vaivaa vaihdella itte jos vielä sama hinta.
Toi öljy pysyy aika hyvin 280tkm ajetussa C18NZtassa. Öljypinta laski alle minimiviivan 11tkm jälkeen.
Viime vuonna tais olla Kouvolan Auto-Kymillä öljynvaihtotarjous n. 35 eur.
Hintaan sisälty työ, suodatin ja Neste City Pro 5W40.
En ole kyllä ihan varma kuuluko toi öljy siihen tarjoushintaan, koska teetin muutakin hommaa samalla ja laskussa oli sit kaikki samassa syssyssä. Kysyivät kyllä erikseen laitetaanko synteettistä.
Ei kyllä maksa vaivaa vaihdella itte jos vielä sama hinta.
Toi öljy pysyy aika hyvin 280tkm ajetussa C18NZtassa. Öljypinta laski alle minimiviivan 11tkm jälkeen.
*Muista varoa hattupäistä kuskia!*
Ite kun vaihoin ensimäisen kerran öljyt itte, niin huomasin että sitä pohjaproppua ei oltu koskaan edes aukaistu. Oli meinaan niin hyvin siellä kiinni ja näytti niin kuin se olisi ollut samaa "puuta" öljypohjan kanssa.
Eli merkkiliikkeet tuntus imasevan sieltä yläkautta öljyt talteen, mikä ei ole se paras konsti saada kaikkia vanhoja öljyjä pois...
Mutta halvempaa se huollossa on mitä vuokrata joku nesteen talli, ostaa öljyt/suodattimet ja tehdä homma itse.
Eli merkkiliikkeet tuntus imasevan sieltä yläkautta öljyt talteen, mikä ei ole se paras konsti saada kaikkia vanhoja öljyjä pois...
Mutta halvempaa se huollossa on mitä vuokrata joku nesteen talli, ostaa öljyt/suodattimet ja tehdä homma itse.
missäköhän merkkiliikkeessä niin tehdään??? ehkä mersulla mutta en oo kuullu opelilla ikinä niin tehtävän...ekto kirjoitti:Ite kun vaihoin ensimäisen kerran öljyt itte, niin huomasin että sitä pohjaproppua ei oltu koskaan edes aukaistu. Oli meinaan niin hyvin siellä kiinni ja näytti niin kuin se olisi ollut samaa "puuta" öljypohjan kanssa.
Senator-B 3.0 24valve 1991--myyty
Monza 3.0 1985--myyty
Ascona B 1981--myyty
Monza 3.0 1985--myyty
Ascona B 1981--myyty
Eihän tämä mitään todista, mutta minä oon nähnyt imettävän. Tosin näin sitten 5 min. taivastelun jälkeen samasta autosta avattavan pohjaproppua, kun normimäärä öljyä nosti pintaa liikaa ja tasaus imemällä ei onnistunut...tässä oli kyseessä 2.0 DTI, josta imutyhjennys_pitäisi_onnistua "So wirs´s gemacht"in mukaan (siellä on lista moottorityypeittäin, joista onnistuu imutyhjennys) Just my 2 cents.Johtaja kirjoitti:missäköhän merkkiliikkeessä niin tehdään??? ehkä mersulla mutta en oo kuullu opelilla ikinä niin tehtävän...
missä??rgs1 kirjoitti:Eihän tämä mitään todista, mutta minä oon nähnyt imettävän. Tosin näin sitten 5 min. taivastelun jälkeen samasta autosta avattavan pohjaproppua, kun normimäärä öljyä nosti pintaa liikaa ja tasaus imemällä ei onnistunut...tässä oli kyseessä 2.0 DTI, josta imutyhjennys_pitäisi_onnistua "So wirs´s gemacht"in mukaan (siellä on lista moottorityypeittäin, joista onnistuu imutyhjennys) Just my 2 cents.Johtaja kirjoitti:missäköhän merkkiliikkeessä niin tehdään??? ehkä mersulla mutta en oo kuullu opelilla ikinä niin tehtävän...
Senator-B 3.0 24valve 1991--myyty
Monza 3.0 1985--myyty
Ascona B 1981--myyty
Monza 3.0 1985--myyty
Ascona B 1981--myyty
itse olin viimeksi niin laiska että vein kadetin ö-vaihtoon nyk. delta-autoon ja maksoin sen 32€ koko hommasta, autoon laitettiin Opelin täyssynteettiset 5w-40 öljyt..B-Na kirjoitti:no onko tuo nyt paha tehä ittekkään?
Öljyt 25e
suodatin 2e
työ 15min.
Eipähän tarvi huolehtia siitä vanhasta öljystä
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Joo, itse vein napapiirin autoon ö-vaihtoon viimeksi. 20E makso, itse ostin ainoastaan öljyfillterin (3e) kun menin sinne. Ne laitto muistaakseni mobilin öljyt sisälle. Ja arvaa oliko tuska saaha veccu nosturile?Kaitzu kirjoitti:itse olin viimeksi niin laiska että vein kadetin ö-vaihtoon nyk. delta-autoon ja maksoin sen 32€ koko hommasta, autoon laitettiin Opelin täyssynteettiset 5w-40 öljyt..
vaikeuksia saaha se sun maasturi nosturilleC20XE-Veccu kirjoitti:Joo, itse vein napapiirin autoon ö-vaihtoon viimeksi. 20E makso, itse ostin ainoastaan öljyfillterin (3e) kun menin sinne. Ne laitto muistaakseni mobilin öljyt sisälle. Ja arvaa oliko tuska saaha veccu nosturile?Kaitzu kirjoitti:itse olin viimeksi niin laiska että vein kadetin ö-vaihtoon nyk. delta-autoon ja maksoin sen 32€ koko hommasta, autoon laitettiin Opelin täyssynteettiset 5w-40 öljyt..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]