B Ascona talvella?

Keskustelua Opeleista
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mulla taas on toisenlaisia kokemuksia B-ascon ikkunoista... Vaikka lämmityslaitteesta tulee vain lehmän hönkäys, pysyy lasit sulana. Lattiamaton pitää tietysti olla kuiva...

Lähtee käyntiin aina. Ilman lämpötila ei vaikuta aasiaan. Näin ainakin ruiskumalleissa.

Ja Santalle: Mulla oli jotku Bridgestonen vanhat muovirenkaat. Uudenveroiset pinnaltaan ja nastoiltaan, mutta nou pito. Siinä yksi osasyy, mutta oikeastaan sillä pääsi lumes paremmin mitä nykyisella A-Omegalla...

Ja tuosta Realsantan kirjotuksesta... :evil: Joillakin ihmisillä on vaikeuksia lukea ja/tai kirjoittaa oikein, ja heitä on paljon! Että ei siitä sen enempää, eli vittuilut stop!
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

joo välillä tulee typoja enemmän :wink: Mulla oli alla kolme talvea Gislav Frostybyte II 185/65 15" ne oli jo kaksi talvea ajetut kun ostin ittelle. ne piti yllättävän hyvin

kyllä monza lähtee paremmin risteyksestä tosin alla oli viime talvena UUDET nastarenkaat auroorat :lol:
Johtaja
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

viime talvena ainakin pärjäsin paremmin kun hyvin ascolla, edellis talven ajelin vanhalla bemarilla(316 -86) ja se oli ihan holtiton vaikka oli sata kertaa paremmassa iskussa kun asco. Ja se oli muuten eka talvi erillisjousitetulla takatyönnöllä että ihan heti ei oo hinkua sellasta hankkia... kyllä se ainakin mun persiille sopii paremmin se umpirauta-takasvingi :)
Senator-B 3.0 24valve 1991--myyty
Monza 3.0 1985--myyty
Ascona B 1981--myyty
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

B-ascossahan on tuulilasin edessä ritilä aukko jota kautta menee ilma puhaltimelle ja kennolle, niin onko kukaan ikinä laittanut reikää pienemmäksi esim pahvilla. Kun rupeaa ajattelemaan että ajaa kahdeksaa kymppiä 30asteen pakkasella, niin kylmä viima jäähdyttää itse kennon läpi menevää ilmaa jo todella paljon, toinen vaihto ehto että pistäisi koko reiän talveksi umpeen ja vetäisi ilman tulon putken konehuoneeseen silloinhan sinne ei pääsisi kerrasta kylmä ilma vaan itse konehuoneen ilma olisi valmiiksi hieman lämpimämpää kennolle mennessään. Keksin koko jutun äsken että toimivuudesta en tiedä, mutta voisihan sitä kokeilla. :roll:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
iHenkkaZ
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

mukavahan tolla bascolla (2.0s vm.77) oli talviajella ja meni luisussa ilman lukkoa ;)

mahtava viedä toi auto talvella ei lähde helposti hanskasta...

eikä jääny kiinni mihkää eikä ollu painoja kontis

ei ollu mitää ongelmaa tosin lasit tahto olla huurussa ku oli plyysi verhoilu imassu vissii kosteutta ja entinen omistaja oli laittanu jonku patenttimoottorin puhaltimeen nii ei ollu ku lehmänhönkäys teho...

no ens talveks iskuu :)
Krynx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Krynx »

Jeps. On kiva ajaa talvella ilman lukkoakin. Itsellä ei ainakaan hirveän lämmin sisältä ollut. Mutta veivatessa tulee lämmin :). Tosin ainakin mulla tuntui 100km/h vauhdeissa perä hiukan levottomalta.
miller
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja miller »

olihan toi bascona(2.0 ruutta) kiva lelu kivaa pitkää luisua ja silleen. koskaan ei ollu kyllä kylmä siinä autossa ja ikkunat pysy aina auki ihan sama oliko lattiamatolla vettä ....
vituttaa vaan kun menin myymään pois :(
hessu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja hessu »

Kyllä sillä asconalla pääsee onhan sillä päässy jo 70-luvulla.

Itse ajelu pari talvea ilman lisäpainoja ja lukkoa mut sutiihan se kivasti satasen vaudissakin jos jalka lepää liikaa. Hyvät renkaat alle niin ei tarvi jarrutuksissa aina pelätä ja kikkailla. 30 pakkasilla oli turhan kylmä.
Mut toimii hyvin käyttöautona myös talvella.
Opel p.... päivästä huolimatta
Mokki
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mokki »

Eipä oo asconaa ollu, mut cee Kadetilla viime talvena tuli pitkiä luisuja otettua! :D Ainakin Kadetti kärsi pahasti pito ongelmista just risteyksissä, ainakin sillo ku oli vähän enempi lunta tiellä ni ei meinannu päästä mihinkään, välillä oli painoja ja välillä ei... Nii,tosin renkaatkin oli tosi huonot! Mut mukavaa oli silti ajella sillä.. Ja jopa lämpöä riitti ihan suht hyvin, ainut vittumainen oli se ku ikkunat huurtu nii pirun helposti,eikä oikein meinannu puhallin jaksaa poistaa huuruja, ainakaan takalaseista...

*eilen samaisella Kadetillani kävin vetäsemässä muutamat vesikelin luisut, hyvin meni märällä asfaltilla* :lol:
-OPEL = Ostin Parhaan Elän Leveästi-
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

stanger kirjoitti:kylmä auto,ja ikkunat eivät meinaa pysyä auki.....
TODELLA mukava ajaa luisussa 8) aivan sama onko lukkoperää vai ei.......menee anyway 8) :wink:
sama täällä. mä en ole pitänyt takakontissa muuta lisäpainoa kuin työkalupakin ja hylsysarjan :wink:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
pecu_83
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pecu_83 »

käykääpä tsiigaan meirän sivut jos ette oo vielä käyny. sinne tuli taas muutama uus (vanha) video lisää missä on monenmoisia luisuja monenmoisilla keleillä monenmoisilla päällysteillä ja monenmoisilla takatuuppari menOPELeillä...
hessu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja hessu »

Sinnehän oli tullu paljon uusia videoita viime käynnistä. On tuo madmax siisti ja sen kuski on kouluttanut sen hyvin vai onko toisinpäin. :D Nättiä katsottavaa että hyvin sillä conalla pääsee.
Opel p.... päivästä huolimatta
vaniljacreme
'Kapitän'
'Kapitän'

kylllä kyl

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

itsellä oli 1.6s b-mallin ascona ja 30kg lyijypaino sai olla kontissa jos aiko liikkeelle jostain lähteä ja alko se perän heittäminen jossain vaiheessa kyllästyttää ku kokoajan lintassa :D kylmä ku piru..:D töihin lähtöä pistin ryypyä vaan ja annoin koneen hörskyttää ja menin sisälle kahville ennen ku lähdin yhtään minnekään..ei kulu kone ku on öljynpainetta..:P
Vastaa Viestiin