olisitkos itse tyytyväinen??
olisitkos itse tyytyväinen??
elikkäs tässäpäs pieni ja mitätön tarina viimeviikolta...koskien foorumin sisällä syntynyttä kauppaa! eli tuli tossa hankittua ooppeli,jonka puutelistaan kuuluivat ovi-verhoilut(pilalle tuunatut)+erinäisiä muovi osia sinne tänne sisustaa(piloille maalatut) no sitten törmäsin tällä foorumilla osina myytävään samanlaiseen kulkineeseen ja soitin osista.no myyjä sanoi että jonkunlaiset ovi-verhoilut löytyy ja kaikki tarvitsemani muovi hilppeet!! ja hintakaan ei ollut päätähuimaava(20e) tarkemmin ovi-verhoiluista kysellessäni kävi ilmi että niissä oli joskus korvattu lasin-veivit sähköisillä,sellaisilla pinta-asennettavilla.joten siinä kohtaa olis pari ylimääräistä reikää! no ajattelin että kai noi pari reikää kestää kun kerta muuten ovat hyvä-kuntoiset! no maksoin sitten suoraan tavarat myyjän tilille ja jäin tohkeissani odottelemaan...jo seuraavalla viikolla lähetys sitten saapuikin! jippii!!! äkkiä matkahuoltoon...ja kotona innoissani pakettia aukomaan(jätesäkki)
juu olihan niissä ovi-verhoiluissa pari reikää siinä veivien vieressä...mutta myyjä ei muistanut kertoa toisessa olevasta 49 reiästä!!!! ja toisessa 34!!!!!! siis aivan tosi!!!!!!!! laskin ne! ja kuin sekään ei vielä olisi ollut tarpeeksi! puuttuivat ne oviverhoiluissa olevat muoviset kartta-taskut+toisesta sisä-kahvasta puolet! eikä ne jalkotilojen muoviset kulma-suojatkaan olleet mukana,siis ne jonka toisen taakse tulee ruiskun boxi.
no tietenki kyselemään myyjältä että voisinkos saada rahani takaisin,koska tavara oli kelvotonta ja kaikki sovitut eivät edes tulleet.myyjä sanoi että lähetä takaisin niin saat rahat tilille,ei aikonut osallistua postikuluihin! jotka olivat yhteen suuntaan 12.80e...elikkäs sain roskalaatikon täyteen eikä maksanut kuin 20e+12.80rahti=32.80
elikkäs kun itse olen pitänyt tätä kyseistä foorumia saman henkisten auto-harrastajien kohtaamis paikkana(myydään ne paskat vaikka keltasessa pörsissä?) ja kun tämä kyseinen kaveri vielä jatkaa ilmeisen hyvällä menestyksellä tavaroittensa kauppaamista tuolla myydään puolella! niin kysymys kuulukin mitä te tekisitte?? laittasittekos sen kaverin nimen tähän topikkiin?? ainkin mulla tympii kovasti vaikka rahallinen menetys ei nyt niin kauhee ollutkaan...mutta heittäkää ihmeessä kommenttia!
Tietysti laittaisin! Monilla foorumeilla on semmoinen "Huonot/luotetut kauppakumppanit" topic, johon kirjoitetaan onnistuneista kaupoista. Joissain foorumeissa ei henkilöt käy kauppaa kuin näistä listoista löytyvien kanssa... tietysti sellaistakin voi käyttää väärin, mutta jos joku "oikeasti" tuntemasi ihminen kirjoittaa luottavansa johonkin toiseen niin on se jo hieman varmempaa.
E: sekoilua, siis huonot/luotetut
E: sekoilua, siis huonot/luotetut
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
-
astraali 1.8 16v sport
- 'Admiral'

ei hyvältä kuulosta. ois parempi vaa sanoo suoraa mitä yavara on ni ei tuu kellekkää paskaa makuu suuhun saadessaa tavaran postista. ja mielummin vähättelee kuntoa ku kehuu sitä maasta taivaisii ni tulee sit ostajille välil niit ilosiiki yllätyksii...!!! mut seki on tietysti iha katsijan silmistä kiinni millasta tavara on. jonku mielest joku tavara voi olla paskaa ja jonku mielest sit taas iha kelvollista. en viitannu edelliseen tapaukseen mis kyl ois myyjän pitäny kertoo rehellisesti et kui paljo niit reikii oikee on.. eikä vähätellä niit!!!! itte kyl oon oikeen tyytyväinen kaikkii tavaroihi mitä oon tätä kautta hankkinu. kaikki ollu just niinku on sovittu ja kerran myös paremminki.... 
Omega 2.5 dt -00 caravan
-
astraali 1.8 16v sport
- 'Admiral'

astraali 1.8 16v sport kirjoitti:ei hyvältä kuulosta. ois parempi vaa sanoo suoraa mitä tavara on ni ei tuu kellekkää paskaa makuu suuhun saadessaa tavaran postista. ja mielummin vähättelee kuntoa ku kehuu sitä maasta taivaisii ni tulee sit ostajille välil niit ilosiiki yllätyksii...!!! mut seki on tietysti iha katsijan silmistä kiinni millasta tavara on. jonku mielest joku tavara voi olla paskaa ja jonku mielest sit taas iha kelvollista. en viitannu edelliseen tapaukseen mis kyl ois myyjän pitäny kertoo rehellisesti et kui paljo niit reikii oikee on.. eikä vähätellä niit!!!! itte kyl oon oikeen tyytyväinen kaikkii tavaroihi mitä oon tätä kautta hankkinu. kaikki ollu just niinku on sovittu ja kerran myös paremminki....
Omega 2.5 dt -00 caravan
-
astraali 1.8 16v sport
- 'Admiral'

Joku aika sitten oli puhetta, jos tehtäisiin ns. musta lista epäluotettavista myyjistä mutta se kaatui (muistaakseni) yksilön tietosuojaan. Mutta miten olisi lista tunnetuista & luotettavista myyjistä? Ja tietenkin siten toteutettuna, että ensin kysytään hyväksi havaitulta myyjältä lupa tietojen julkaisuun.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kannattaa aina pyytää kuvia jos aikoo ostaa jotain näkemättä/posti ennakolla.
Digi kameroita kyllä alkaa olla jo lähes joka talossa ja jos ei iteltä vielä löydy niin aina jollain kaverilla sellanen on.
Itse ainakin olen lähettänyt kuvan kauppaamastani tavarasta kysymättäkin,niin ostaja näkee mitä on ostamassa ja näin välttyy turhalta lähettelyltä jos vaikka osa olisikin vääränlainen yms.
Digi kameroita kyllä alkaa olla jo lähes joka talossa ja jos ei iteltä vielä löydy niin aina jollain kaverilla sellanen on.
Itse ainakin olen lähettänyt kuvan kauppaamastani tavarasta kysymättäkin,niin ostaja näkee mitä on ostamassa ja näin välttyy turhalta lähettelyltä jos vaikka osa olisikin vääränlainen yms.
niin kyllä toi taas opetti vähäksiaikaa että kuvia on pyydettävä!! oon vaan ollu liian hyväuskoinen(taas) kun kuiteski tää foorumi on opeli harrastajien yhteinen! jotenka luulis että ei nyt ihan paskaa kukaan kehtais lähettää...mutta itse saan tänään lainaan digi-kameran! joten jos vaan osaan niin pistän tähän topikkiin kuvan toisesta ovi-pahvista! pääsette tekin toteamaan
niin ja siitä kuvasta näkeekin sitten mikä auto on kyseessä! ja sehän rajaa jo kummasti nuita nimimerkki arvailuja!! jos sitten vielä lisään siihen että kuka se ei ainakaan ollu!!! niin eiköhän se sitten aika selvä juttu ole? eipähän tule kenenkään yksityis-suojaa loukattua
ja ENNEN KAIKKEA osataan sitten pyytää kuvia ainaki siltä yhdeltä hepulta!