Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Näin uutena tulokkaana ja uutena opelistina tervehdin teitä!

keväällä tuli hankittua astra H 1.6 Cosmo easytronic (värinä tietysti Sapphire black) ja voin sanoa että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kilometrejä on kertynyt vajaa 9000km ja ei pienen pientä moitetta

auto vei sydämeni ensinäkemällä..Astra H Cosmo on kaunein farkku ja kiinnittää huomiota

itse otin auton ns. kaikilla herkuilla Cosmona, eli kahdet 17" aluvanne sarjat, automaatti-ilmastointi, vakkari, sumuvalot + kaikki varustelistan muu "tarpeeton" sälä..hintaa kertyi n. 31 000€

1.6 moottori toimii ihan ok, kun on tuo easytronic - manuaalina olisi joutunut tikuttamaan urakalla kaupungissa, automaatti auttaa asiassa.

Juu,moro vaan munkin puolesta,vaikka en Opelilla ajakkaan enää.Jatkossa taas kenties uudestaan,mutta kattellaan...

Tuo 31 000 euroa tuntuu aika kovalta rahalta 1.6 Astrasta,kuten tuolla jo aiemmin todettiin.En tiedä puuttuuko minulta pelisilmää tai joltain muulta,mutta 105hv autoon kuin autoon on todella alimitoitettu,ainakin jos kyydissä istuu useampi ihminen + tavaraa kuin kuljettaja.Eli maksoit Astrastasi 31 000 euroa,nyt sen arvo on hädin tuskin 22-22 500 euroa,eli tappiota on tullut n.10 000 euroa,paha homma. :cry:

Esim tällainen vähän käytetty Vectra Wagon Turbo olisi aika kivuttomastikin lähtenyt 28500 euroon,eli olisi jäänyt muutama tonni kivasti bensarahaa.Tappiota ei olisi tullut seuraavien ajovuosien aikana kovinkaan paljoa ja matka olisi taipunut paljon kivuttomammin,uskoisin ainakin.

Mutta varmaan halusit juuri Astran,onhan se hieno auto ei sen puoleen,mutta pyörittelin asiaa hieman jos sallitaan.

Linkki Vectraan: http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=96885613
masu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja masu »

^^ Veit varpaat suustani :).

Edit: En siis tarkoita, että kaikilla täytyisi olla iso, turbolla varustettu auto, koska monen tarpeeseen pienempi on parempi, mutta _minustakin_ 31000 autosta on niin paljon, että tuntuisi pahalta kun se ei lähdekään enää lastissa siitä rekasta ohi...
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
*maukka*
'Agila'

Viesti Kirjoittaja *maukka* »

heh :) perheelliselle riittää vallan mainiosti tuo 1.6 - ei ole tarvetta revitellä eikä rikkoa liikennesääntöjä, eli varsin mainiosti kerkeää suomen nopeusrajoitusten mukaisesti ja hyvin tuolla ohi pääsee :wink: hinta aina tippuu autoissa ja se on fakta, ei tämä autoharrastus ole koskaan ilmaista vaikka miten miettisi ja pohtisi ja "viisaasti" ostaisi

Pääasiahan on että itse on tyytyväinen ja mielestäni sain rahoille vastiketta.

itse kyllä vertailin malleja ja olisi ollut mahdollista ostaa Vectra, mutta tuo Vectran ulkonäkö ei minua säväyttänyt. turbo astraa en halunnut, kun ei siitä olisi minulle kaupungissa enimmäkseen ajavalle ollut mitään iloa.

ehkä sitten ensivuonna turbo vectra, kunhan saavat tuon Vectran keulan tyylikkäämmän näköiseksi (huom. minun mielipiteeni)..nimittäin joku kohennus "leikkaus" on vuoden lopussa tulossa.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Olet asian ytimessä...

nimittäin joku kohennus "leikkaus" on vuoden lopussa tulossa..
Mielenkiintoinen tieto.
*maukka*
'Agila'

näin liikkeessä sanoivat :)
*maukka*
'Agila'

nettiyhteys pätkäisi, joten meni kahdeksi viestiksi ja toista en pois saa *sorry*

eli juu, liikkeessä sanoivat että Vectran keulaan tulossa kasvojen kohennus vuoden lopussa / ensi vuoden alussa. Kertoivat suoraan että Vectran myynti on laskenut tuon nykyisen keulan takia, kun taas näyttäisi siltä että uusi Astra ja uusi Zafira ovat saaneet kovasti kiitosta uudesta Pyramidi lamppu keulamuodostaan :)

uusi astra ja vectra oli minulla vaihtoehtoina, tässä tapauksessa päädyin ihan ulkonäöllisestä syystä astraan. (vectra olisi kiehtonut mm. paremmilla takatiloilla)
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Piristävä muutos varmaan tulossa Vectraan keulan osalta,takapää on mielestäni onnistuneen oloinen ja tilava.

Vielä Astrasta.Kertokaa viisaammat,miksi Astraa tehdään kahta melkeimpä identtistä versiota rinnakkain?Eikö tuo ole kallista tehtaalle laahata noin lähekkäin olevaa konstruktiota samalla linjalla?

-Astra 125Kw 250Nm 1950r/min Hintaan 35350 euroa
-Astra 147Kw 262Nm 4200r/min Hintaan 36050 euroa

Noilla moottoreilla ei käytännössä ole ajossa mitään eroa.Hintakin on melkeinpä sama,silti niitä tehdään kahdella eri "osanumerolla".Niputtaisi noi autot yhdeksi autoksi.
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'

Astra vs. Vectra

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

*maukka* kirjoitti:

itse kyllä vertailin malleja ja olisi ollut mahdollista ostaa Vectra, mutta tuo Vectran ulkonäkö ei minua säväyttänyt.
Olen Maukan kanssa aivan samaa mieltä, itse päädyin myös Astran farkkuun, tosin 1.8 automaatilla, hinta kylläkin nousi kaikkine "tarpeellisine" varusteineen samoihin reiluun 31000 €, olisihan sillä rahalla saanut vectran tai avensis farkun, ulkonäkö vain puhui astran puolesta sen verran.
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

crystal kirjoitti:Tuo 31 000 euroa tuntuu aika kovalta rahalta 1.6 Astrasta,kuten tuolla jo aiemmin todettiin.En tiedä puuttuuko minulta pelisilmää tai joltain muulta,mutta 105hv autoon kuin autoon on todella alimitoitettu,ainakin jos kyydissä istuu useampi ihminen + tavaraa kuin kuljettaja.Eli maksoit Astrastasi 31 000 euroa,nyt sen arvo on hädin tuskin 22-22 500 euroa,eli tappiota on tullut n.10 000 euroa,paha homma. :cry:
Onhan se niin, että lisävarusteet ei paljoa auton jälleenmyyntihintaa nosta. Mutta olisiko se sitten ollut sen fiksumpaa ostaa 22ke:lla 15 tuuman peltivanneauto ilman talvikiekkoja jne. ja hankkia sitten kahdet 17 tuuman alut renkaineen (kuulema halpoja :wink: ) plus kaikki muu tuning mitä mies autossaan tarvitsee jälkiasennuksena. Voisipahan postilaatikolla kehua, että eipä tuo paljoo maksanu, mutta todelliset kustannukset, joita itsekään tuskin koskaan on laskenut, ovat sitten aivan eri luokkaa. Ja kun varusteet on asennettu autoon jo tehtaalla, pääsee saman tien nauttimaan GM:n hedelmistä -(z)-
*maukka*
'Agila'

jmr kirjoitti:
crystal kirjoitti:Tuo 31 000 euroa tuntuu aika kovalta rahalta 1.6 Astrasta,kuten tuolla jo aiemmin todettiin.En tiedä puuttuuko minulta pelisilmää tai joltain muulta,mutta 105hv autoon kuin autoon on todella alimitoitettu,ainakin jos kyydissä istuu useampi ihminen + tavaraa kuin kuljettaja.Eli maksoit Astrastasi 31 000 euroa,nyt sen arvo on hädin tuskin 22-22 500 euroa,eli tappiota on tullut n.10 000 euroa,paha homma. :cry:
Onhan se niin, että lisävarusteet ei paljoa auton jälleenmyyntihintaa nosta. Mutta olisiko se sitten ollut sen fiksumpaa ostaa 22ke:lla 15 tuuman peltivanneauto ilman talvikiekkoja jne. ja hankkia sitten kahdet 17 tuuman alut renkaineen (kuulema halpoja :wink: ) plus kaikki muu tuning mitä mies autossaan tarvitsee jälkiasennuksena. Voisipahan postilaatikolla kehua, että eipä tuo paljoo maksanu, mutta todelliset kustannukset, joita itsekään tuskin koskaan on laskenut, ovat sitten aivan eri luokkaa. Ja kun varusteet on asennettu autoon jo tehtaalla, pääsee saman tien nauttimaan GM:n hedelmistä -(z)-
Juuri näin, edelliseen autoon tuli kaikki erikseen ostettua ja rahaa paloi aluvanteisiin yms.

pelkästään nuo kahdet rengassarjat 17" aluvanteilla maksaa n. 3000 €, joten sama tuo oli tuhlata ne autoa ostettaessa. nyt auton mukana sain nuo kahdet Opelin alkuperäiset 17" vannesarjat kumeineen n. 2000 euron lisämaksusta. (huomioiden alkuperäisten cosmo vanteiden erotus)

webasto sisätilalämmitin on ihan kiva talvi aamuina ja vetokoukkua tarvitsee, automaatti-ilmastointi on kans kiva helteillä, samoin vakkari maantiellä, puolinahkapenkit on kivat, samoin kolmessa osassa taittuva takapenkin selkänoja, eli mielelläni noista maksoin..

- ilman aluvanteita ja vetokoukkua astra cosmon hinta olisi ehkä ollut n. 28000€ (nyt siis maksoi n. 31000€)

No mitä siis voitin lisämaksusta - todella nätin auton jossa on mieleinen varustelu ja en aja karvalakki mallilla :lol:
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Mutta olisiko se sitten ollut sen fiksumpaa ostaa 22ke:lla 15 tuuman peltivanneauto ilman talvikiekkoja jne. ja hankkia sitten kahdet 17 tuuman alut renkaineen (kuulema halpoja ) plus kaikki muu tuning mitä mies autossaan tarvitsee jälkiasennuksena
Ei todellakaan olisi ollut.Mutta se mitä ajoin takaa on,että olisi ollut kenties fiksumpaa ostaa esim:linkitetty Turbo Vectra farmarina tuohon noin 28500 euroon.Eli tappiota olisi tullut paljon vähemmän ja sinulla ei edelleenkään olisi sitä karvalakkimallia.Ja mikä miehiä kuitenkin kiinnostaa,tehoa olisi ollut kivasti verrattuna 1.6 (105hv) Astraan.Vectraan vielä korisarja + lastu (210Hv) niin se olisi yhtä kallis kuin Astra,eli sen 31 000 euroa.

Mutta kuten sanoin,hienoja pelejä noi Astratkin on.Hinnan pudotus 31 000 eurosta tähän hetkiseen arvoon on vain valtava.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Mitähän järkeä tuossa kristallin aloittamassa keskustelussa taasen on?
Täytyyhän jonkun ostaa autot uutenakin....
Eikä tuo 31k€ vielä paha hinta ole, jos vertaa joidekin muka "premium" merkkien mopomalleihin... Niistä vasta saakin maksaa :lol:
Jätetään tämä keskustelu uusiin H-Astroihin, eikä aleta taasen läpistä ihan asiaan kuulumattomia. Sopiiko?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Sopiiko?
Sopii toki.Kunhan keskustelin asiasta,ei kannata heti vetää puruja nokkaansa.Pääasia,että ite viihtyy!

Kallista,mutta elämä on... 8)
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Minkä verran tossa uudessa 1.6 Astrassa on kierroksia koneessa vitosella satasen vauhdissa? Että oisko sitten paremmalla vääntöalueella.
Taitaa olla hieman päälle 3000 kierrosta satasessa, 120 vauhdissa kone kiertaa muistaakseni 3500rpm.
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'

Maukalle kyssäri sun Astrasta

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

STCosmo kirjoitti:
*maukka* kirjoitti:
Mielenkiinnosta haluaisin kuulla sun valitsemistasi varusteista, olenhan tuossa jo aiemmin muutamista varusteista lukenutkin mutta nyt jos kerrot varsinkin tehdasvarusteet tarkemmin.
Vastaa Viestiin