Ilmastoinnin kompuran huoltaminen

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Sorjonen
'Senator'
'Senator'

Ilmastoinnin kompuran huoltaminen

Viesti Kirjoittaja Sorjonen »

Kait tämä nyt tähän kategoriaan kuuluu :o

Omegan ilmastoinnin kompura, Harrison merkkinen, pitäisi huoltaa kun puskee kylmäaineet ulos ja vähän näyttää öljyäkin jostain tulevan. Onko kukaan koskaan huollattanut tai huoltanut itse kompuraa ja minkä verran on tullu maksamaan? Ilmeisesti jotain stefoja ja O-renkaita sinne menee?

AC-CarSystemssiltä yritin kysellä mut sielä oli niin hirvee kiire että eivät joutanu puhumaan, ottivat kuitenkin soittopyynnön ja soitteleevatte joku päivä.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Ainakin mulla 11/-94 hihnalta ulos tulleessa calibrassa tehdasasenteisen ilmastoinnin kompura oli mallia "kertakäyttö" eli se keskellä kompuraa oleva liitos vuosi mulla ja vastauksesksi paikasta toisensa jälkeen sain tällästä ei pysty korjata, koska siellä ei ole välissä tiivisteitä vaan sorvattu pinta??

Tehdaskunnostetut kompurat maksavat n.500€ kun annat rikkinäisen vaihdossa ja uudet n.1200€

Älä kysy miksi ne haluu rikkinäisen vaihdossa jos sitä ei voi muka korjata. Mun tapauksessa uskoin tämän "ei voi korjata" siksi kun minä en ollut uuden kompuran maksaja :wink:
Leon FR 20vt
Sorjonen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sorjonen »

Vaihtokompura maksais n. 360€ ja klubilaisena vielä lähtee 20% pois hinnasta. Eli pikkuse alle 300€ maksais. Ei oikeestaan paha hinta. Kuivain nyt maksaa noin 50€ lisää. Taitaapa mennä tilaukseen :-?
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Sorjonen kirjoitti:Vaihtokompura maksais n. 360€ ja klubilaisena vielä lähtee 20% pois hinnasta. Eli pikkuse alle 300€ maksais. Ei oikeestaan paha hinta. Kuivain nyt maksaa noin 50€ lisää. Taitaapa mennä tilaukseen :-?
Mulle (auton myyjä maksoi ilmastointi rempan kun maksoin autosta hinnan joka siitä pyydettiin) vaihtokompura olisi maksanut osatoimituksen kautta 600€ ja uusi ton 1200€. Kuivain oli jotain 150€. Kannattaa muuten samalla kattoa, että ilmastoinninkenno on vielä kehyksissään kiinni. Ittellä se oli melkeen kokonaan irti (6 kiinnityksestä 5 irronnut) Kolme kunnostettua kompuraa laitettiin toisensa jälkeen autoon ja jokainen oli akseliltaan kiero eli magneettiventtiili (vai mikä lie ) ei irrottanut kunnolla ja jäi ärsyttävästi laahaamaan. No mulle tilattiin kuukausien jälkeen ihan uusi kompura ja vaikka se oli puolet kalliimpi niin en itse jaksaisi ruveta enää vääntämään noiden kunnostettujen kanssa.

Nimim. 9kk kestänyt ja tuhansia maksanut ilmastointi remppa.
Leon FR 20vt
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mulla pitää kanssa välillä sellaista kihisevää ääntä kun ilmastoinnin sammuttaa. Onkohan tuokin sitten kiero?
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

jariz kirjoitti:Mulla pitää kanssa välillä sellaista kihisevää ääntä kun ilmastoinnin sammuttaa. Onkohan tuokin sitten kiero?
Ääni tulee paineiden tasauksesta putkistossa. Tämä on aivan normaalia.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen

ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Jacce kirjoitti:
jariz kirjoitti:Mulla pitää kanssa välillä sellaista kihisevää ääntä kun ilmastoinnin sammuttaa. Onkohan tuokin sitten kiero?
Mulla siis hinkkasi koko ajan kiinni kun ilmastointi ei ollut päällä ja huomasi, että pyörii epäkeskosti.
Leon FR 20vt
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Jacce kirjoitti:
En tarkoita sellaista suhisevaa ääntä vaan sellaista hankaavaa joka kuuluu välillä vaikka ilmastointi ei olisi ollut päällä. Ääni kuuluu kompurasta.
K@rtsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja K@rtsa »

Lieköhän mullakin kompuran akseli kanssa kiero??, lopetti toimimasta kesken reisua ja kuulu hinkaava ääni, välillä "metallinen ääni" kilkattava ääni, nautin
kylmyydystä n500km sit ei toiminu enään, eli magneettijytkin ei menny päälle ja alkoi tuo kilkatus tuli aina takaisin kun oli ajanut jonkun matkaa.

Olisko Jacce.lla kertoa että menikö kompura vaihtoon?!
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

K@rtsa kirjoitti:Lieköhän mullakin kompuran akseli kanssa kiero??, lopetti toimimasta kesken reisua ja kuulu hinkaava ääni, välillä "metallinen ääni" kilkattava ääni, nautin
kylmyydystä n500km sit ei toiminu enään, eli magneettijytkin ei menny päälle ja alkoi tuo kilkatus tuli aina takaisin kun oli ajanut jonkun matkaa.

Olisko Jacce.lla kertoa että menikö kompura vaihtoon?!
Pelkän kuvauksen perusteella hyvin vaikea sanoa. On sen verran monta osatekijää tuossa koko ilmastointilaitteessa. Minun pitäisi nähdä ja kuulla ennen kuin pystyn luotettavasti sanomaan mikä on vikana.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen

ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Vastaa Viestiin