C-Vectran tyyppivikoja?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

samulis kirjoitti:
Niin ja siinä toisessa "käry"-threadissä sen verran, että itse käytin kanssa käryn&näkyvän savun takia auton huollossa ja tuloksena iskettiin uudet tuulilasinpesusuuttimet, mistä tosin irroitettiin lämmitysjohdot, kun tehdas ei ole antanut oikeita päteviä ohjeita, joten pitää itse muistaa vaatia myöhemmin ne takaisin toimintaan.
Mulla ei tosin käryä ole esiintynyt, mutta laitetaan nyt tämäkin vika.
Eli käytin autoani 30000 km määräaikaishuollossa, jossa huomattiin öljyä pakosarjansuojan päällä.

No nyt sinne vaihdettiin maanantaina venttiilikopantiiviste. Toivotaan, että nyt pitää. Tarkistakaahan ettei teillä ole samaa ongelmaa. Noihan on tuttuja kutos omegoista noi venttiilikopan vuodot.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

Eikö kenelläkään ole mennyt ylempiä takatukivarsia vaihtoon?
Hyrysysy
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hyrysysy »

Minulla ei ole ollut tuollaisia ongelmia, mutta eilen kävin vaihdattamassa sen pyydetyn pakoputkenkannattimen ja samalla mainitsin auton tiputtelevan pieniä öljyläikkiä. Öljyt tulivat kuulemma vasemmanpuoleisen hammastangon päästä ja se menee vaihtoon kuun lopulla.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Kävin sitten ensimmäisessä huollossa Vectra C 2.0t farkun kanssa.

Sisätilalämppäriä (Defa) varten vedetty sähköpiuha aiheutti hansikaslokeron avautumista töyssyissä -> Korjattu, suurentamalla vastakappaleiden reikiä joihin lokero lukkuituu.

Sisätilan tuuletin vikisee, ääni voimistuu käännyttäessä vasemmalle -> Vaihdettu takuuseen uusi. Asentajan mukaan tuuletin saanut osakseen ylimääräistä kosteutta (mistä??). Voi johtua kondensaatiovedestä, kuulemma.. :o

Huolto ei ottanut kantaa kylmän moottorin nykimiseen, joka kiusallista ainakin aamuisin ensimmäiset pari kilometria.

Huolto ei myöskään ottanut kummemmin kantaa vaihteiden takelteluun vaihdettaessa 1:ltä 2:lle.. Kommenttina oli 'Se on normaalia'. Mitään korjaavia toimenpiteitä ei asialle tehty.

Laskussa näkyy olevan öljynvaihto & tiivisteitä ja sisätilan ilmansuodattimen vaihto -> 250 Euroa.

Kaupanpäälle sain *ittuilua, ilmaiseksi. Huollon arvioitu kesto ~1h, toteutunut 3,5h. Samaan liikkeeseen enää tuskin rahojani kannan.. :x

Ainiin, kilsoja tähän ensimmäiseen huoltoon tuli mittariin kerättyä 20.000km.. pakko oli mennä kun öljyn vaihtovälivalo alkoi ehdottamaan huoltoa.
Nyt näkyy olevan 'reservissä' 34.000km, jonka siis näkee kun painaa trippimittarin nollausnappia auton sammuttamisen jälkeen.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

pki kirjoitti: Huolto ei ottanut kantaa kylmän moottorin nykimiseen, joka kiusallista ainakin aamuisin ensimmäiset pari kilometria.
Niinpä niin... Testeri ei kerro mitään.. Se on tää uus avuttomuus nääs... Onneksi mulla pahimmillaan rupesi sentään testerikin puhumaan, sen tulkinta oli sitten jo eri asia...
pki kirjoitti: Huolto ei myöskään ottanut kummemmin kantaa vaihteiden takelteluun vaihdettaessa 1:ltä 2:lle.. Kommenttina oli 'Se on normaalia'. Mitään korjaavia toimenpiteitä ei asialle tehty.
2.2:ssa ihan samaa takeltelua nimenomaan, kylmänä... Ajattelin mainita itsekkin tuosta huollossa.
pki kirjoitti: Laskussa näkyy olevan öljynvaihto & tiivisteitä ja sisätilan ilmansuodattimen vaihto -> 250 Euroa.
Hmm....
pki kirjoitti: Kaupanpäälle sain *ittuilua, ilmaiseksi. Huollon arvioitu kesto ~1h, toteutunut 3,5h. Samaan liikkeeseen enää tuskin rahojani kannan.. :x
Aaahh... Nyt selvis! Sä oot käynyt Metro-Autossa! Voin antaa sulle hyvän vinkin merkkiliikkeestä n 0,5h päässä Vantaalta... :wink:
pki kirjoitti: Ainiin, kilsoja tähän ensimmäiseen huoltoon tuli mittariin kerättyä 20.000km.. pakko oli mennä kun öljyn vaihtovälivalo alkoi ehdottamaan huoltoa.
Nyt näkyy olevan 'reservissä' 34.000km, jonka siis näkee kun painaa trippimittarin nollausnappia auton sammuttamisen jälkeen.
Näyttää rankaisevan pätkäajosta jonkin verran, mulla on huoltokohta vielä 24tkm:n jälkeen 9tkm päässä... Tosin auto alkoi jo vaatimaan hiukan lisää öljyä jo tuossa 23tkm kohdalla.... :evil: Toivotaan ettei janoisuus tule tavaksi...

Mitä öljyä muuten tyrkkäs sulle sisään? Oliko kuitenkin sitä GM-LL-A-025:sta vai jotain std tököttiä?
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

samulis kirjoitti:
pki kirjoitti: Huolto ei myöskään ottanut kummemmin kantaa vaihteiden takelteluun vaihdettaessa 1:ltä 2:lle.. Kommenttina oli 'Se on normaalia'. Mitään korjaavia toimenpiteitä ei asialle tehty.

2.2:ssa ihan samaa takeltelua nimenomaan, kylmänä... Ajattelin mainita itsekkin tuosta huollossa.
Jotain epämääräistä muminaa/selittelyä vaihdelaatikon öljyistä, jotka talvella/kylmällä liian jäykkää ja kesällä meinaa liian litkua..
Töiden vastaanotossa heppu puhelimessa ehdotteli jotain vaijerin vaihtoa, asiasta huoltomiehelle sanoessani sain aikaiseksi naurunremakan.
On ne velikultia. :o
samulis kirjoitti:
Aaahh... Nyt selvis! Sä oot käynyt Metro-Autossa! Voin antaa sulle hyvän vinkin merkkiliikkeestä n 0,5h päässä Vantaalta... :wink:
Airportin Metrossahan minä.. Viikissä kävin edellisellä autolla 9v. eikä ollut huomauteltavaa, ainakaan usein. :-?
Airport nyt vaan sattui olemaan lähellä, pitihän sitä kokeilla.
Laita vaikka privaan, jos tiedät jonkun 'hyvän' huollon.
Mielummin tietysti huollattaisin aina samassa paikassa..
samulis kirjoitti: Mitä öljyä muuten tyrkkäs sulle sisään? Oliko kuitenkin sitä GM-LL-A-025:sta vai jotain std tököttiä?
Eipä ole muuten _mitään_ havaintoa, en tullut laskusta katsoneeksi.
Pitää yrittää muistaa tarkistaa huomenna, lappu on autossa ja en jaksa hakea.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

pki kirjoitti:
samulis kirjoitti:
Airportin Metrossahan minä.. Viikissä kävin edellisellä autolla 9v. eikä ollut huomauteltavaa, ainakaan usein. :-?
Airport nyt vaan sattui olemaan lähellä, pitihän sitä kokeilla.
Laita vaikka privaan, jos tiedät jonkun 'hyvän' huollon.
Mielummin tietysti huollattaisin aina samassa paikassa..
Juuri tuota Airporttia itsekkin tarkoitin... :lol: No, viime syksyn ja talven jälkeen aloin olemaan sen verran "tuttu" heille että aloin kyselemään jo omaa nimellä varattua parkkista sieltä, samalla tosin heidän käytöskin hiukan muuttui asiallisemmaksi... No, erehdyin ostamaan auton sieltä, kun halvimmalla sain, mutta huollon osalta en enää rahojani sinne kanna. Takuu jutut olen ravannut siellä lyhyen matkan takia, kun olen Tammistossa duunissa.
Ihan julkisestikin voin sanoa, että itse ja moni tuttu ja duunikaveri on ruvennut käyttämään autoaan Hyvinkäällä huollossa. Opel-liike on ihan Hämeenlinnan motarin vieressä. Palvelu tähän asti todella asiallista ja jotenkin muutenkin vakuuttavia ja asiantuntevia kommentteja ja neuvoja. Matka-aika esim Tammistosta n 30min. Hintakin varsin kohtuulinen vaikka vuokraa sijaisauton päiväksi. Toistaalta jos "pieni" huolto niin voi liikkeen/liikeryppään kahvilassa juoda aamukahvit ja ventata sen 1-1,5h ja samalla potkia uusien ja käytettyjen autojen renkaita. Sama liike myy mesee, hondaa, nissania, pököttiä ja muistaakseni jotain muuta. Soittamalla voi helposti kilpailuttaa noita huoltojen hintoja, mutta jo pelkästään laatutason takia suosittelen todella lämpimästi vähän pidempää ajoa... Niin ja kyseessä siis ihan normaali Opel merkkihuolto.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Näkyivät laittaneen öljyiksi Castrol SLX 0W-30..
Kaippa noilla stten ajelee seuraavat 30000km ;)
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Herätetäänpäs tätäkin ketjua hiukan henkiin taas...

Tulin itsekkin käyttäneeni 2.2 farkkua ekan kerran huollossa tällä viikolla ja sain aika "mielenkiintoisia" vastauksia aika moneen asiaan... Kuten aiemmin tuossa kertoilin niin kiersin omalla rahalla tehtävissä korjauksissa Metro-Auto Airportin innokkaan huollon. No ainakin jossain asiassa se auttoi...
Ensinnäkin taaas loistava esitys Airportin asiakkaiden kusettamisesta. Sain kevällä kuulla suullisesti sekä lapun kouraan, missä kerrotaan heidän vaihtaneen molemmat pesusuuttimet ja suullisesti he kertoivat vain jättäneen ne kytkemättä, nyt Hyvinkään pajassa sain kuulla ettei niitä ollutkaan vaihdettu... Joten he vaihtoivat ja kytkivät ne takaisin toimintaan. Ei ole kuulema enää vaihdon jälkeen palaneet muissakaan...
Valittelin vaihdekepin takertelua. Siihen he tiesivät konstiksi kepissä olevan muovisen nivelen rasvauksen ja se auttoi...
Käynnistysongelmaan he tiesivät kertoa, että ainakin heidän omissa autoissaan oli aina jäänyt takaluukun kahva, johonkin "puoliasentoon" mikä söi virtaa, mutta ei pitänyt valoja päällä tai muutenkaan selkeästi huomattavaa merkkiä. Nähtävästi esim kondessivesi tms jäädyttää kahvan. Onko kukaan oikeasti kokeillut ja saanut sillä kaasukikalla autoa käyntiin? Sinällään tuo virrankulutus ongelma ei tukisi sen toimivuutta ellei sitten moottorin sw lopeta sitä virran kulutusta lähettämällä jonkin CAN väyläkäskyn kaasuapainettaessa...?
Muutenkin palvelu taas todella asiantuntevaa ja ystävällistä. Puhui kaveri käytännön järjellä vielä öljynkulutuksesta, kun kerroin hiukan huolestuneeni, kun jouduin 24tkm kohdalla heittämään 1L ja nyt reilun 29tkm kohdalla pinta oli taas alarajalla ja sen takia veinkin auton 4tkm "etuajassa" huoltoon. Katsotaas nyt miten Mobilin 0w40 pysyy koneessa.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Muovisen nivelen rasvaus?? Onko se keskikonsolissa ?
Sulla tais olla eri laatikko, mut voishan tuon rasvata.. tuskin haittaakaan on.

Etupäästä alkanut kuulumaan ääntä, kun hiljakseen ajelee.. jostain luin tuommoistakin korjattavan takuuseen, eli laittavat jousien 'alle' jotkut 'puutarhaletkusta' halkaistut suojat. Käsittääkseni pikkukivet siellä välissä alkavat narisemaan muuten.

Kulutus heittelee kaasujalan asennon mukaan ja max. on ollut 10,5L ja äsken Viro/Latvia reissulla onnistu ajamaan tankillisen keskikulutukseksi 7.77L.. :o ja vielä kokoajan ilmastointi päällä, kontissa teltta ja 2 hengen viikon rojut. :o :o
Autona siis oli 2,0t 'sport' farkku.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

pki kirjoitti:Muovisen nivelen rasvaus?? Onko se keskikonsolissa ?
Sulla tais olla eri laatikko, mut voishan tuon rasvata.. tuskin haittaakaan on.
No tarkkaa paikkaa en tiedä, mutta näin ymmärsin, että kyseessä on nimenomaan vaihdekepin nivel, joka kuivaa ajan kanssa. Niin ja kyllä on eri laatikko eli 2.2:n 5. lovinen. C2:ssa taitaa tulla 2.2:kin jo 6. lovinen, mutta eri välityksinen kuin 2.0T:ssä
pki kirjoitti: Etupäästä alkanut kuulumaan ääntä, kun hiljakseen ajelee.. jostain luin tuommoistakin korjattavan takuuseen, eli laittavat jousien 'alle' jotkut 'puutarhaletkusta' halkaistut suojat. Käsittääkseni pikkukivet siellä välissä alkavat narisemaan muuten.
Itsekkin olen yrittänyt kuunnella tuota, mutta en voi parhaalla tahdollakaan sanoa mitään ääntä kuuluvan. Väittivät huollossa, että -04:ssa olisi jo tuo "ominaisuus" korjattu...
pki kirjoitti: Kulutus heittelee kaasujalan asennon mukaan ja max. on ollut 10,5L ja äsken Viro/Latvia reissulla onnistu ajamaan tankillisen keskikulutukseksi 7.77L.. :o ja vielä kokoajan ilmastointi päällä, kontissa teltta ja 2 hengen viikon rojut. :o :o
Autona siis oli 2,0t 'sport' farkku.
Paljos sulla vie "normaali" ajossa? Itse en ole lainkaan tyytyväinen maantiekulutukseen, kun edelleen taitaa pienen yksittäinen tankkaus olla noin 7,5l/100km. Tosin tarkemmat ajotietokoneen lukemat on tällä hetkellä toisella koneella. Sinällään taas "normaali" työmatka ja kaupppa-ajelut olla "kohtuu" tasolla eli siinä 8-8,1L:n tasoa. Niin ja mulla koko ajan ilmastointi automaagi asennossa ja cruise päällä aina kun mahdollista.

Nyt olis vähän oikeata dataa eli alhaisimpia maantie kulutuksia / sitä vastaava keskinopeus:
7,24/73
7,35/76
7,43/75
7,55/83
7,57/68
7,58/87
7,59/86
7,74/66
7,79/89
7,89/69
7,90/78

Ja tämän vuoden työmatka&kauppa-ajelujen vastaavat:
8,04/46
8,46/48
8,48/45
8,49/48
8,52/49
8,53/47
8,56/45
8,61/45
8,74/43
8,77/41
8,77/45
8,78/42
8,80/43
8,82/45
8,90/46
8,94/45
9,02/45
9,08/42
10,26/36
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Ei oo mulla ajotietokonetta, joten kulutuksen olen laskenut aina tommosen 500-600km ajon jälkeen. Ei sitä jaksa tankilla useammin käydä..

Joku lisälaite-ajotietokone-systeemi kyllä kiinnostais, olen antanut itseni ymmärtää netistä luettujen juttujen perusteella.. että tuosta tuhkakupin alla olevasta liittimestä pystyy lukemaan kaikki ajotietokoneenkin ilmoittamat tiedot, kun vain jostain keksisi siihen jonkun laitteen.

No niin, mutta siis se kulutus.. löytyy -> http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=2559
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja B.C. »

Mulla -03 2.2 GTS "mahtavalla" Active selectillä :evil: ja kulutukset kutakuinkin samalla tasolla kuin nimim. pki:llä, eli tuossa kympin pinnassa pyörii kesät talvet. Kait sitä pienentääkin vois, mutta kun on liian raskas tuo kaasujalka ja ja ja ja .....

Castrolin SLX:ää saa lisäillä noin litran joka kymppitonnin välein....

Ei muita mainitsemisen arvoisia vikoja aiemmin jo mainittujen lisäksi. Mittarissa vajaat 50tkm.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Mulla tosiaan ajoista 95% työmatka ajoa, eli tommonen 60km päivässä ruuhkassa.. pidemmässä ajossa kulutus vaikuttais putoovan 8:lla alkavaksi..
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

pki kirjoitti: No niin, mutta siis se kulutus.. löytyy -> http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=2559
Toi bisnes-varustelun mukaan saatu automaagi-ilmastointi ja erityisesti se isompi näyttöstä saa onneksi tuota tuiki nice-to-have informaatiota ihan kaupanpäälliseksi... :)

Joo mun vastaava linkki on http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=2055

Niin ja ajosta 60% on työmatka&kauppa-ajelua Tuusula-Kehien ympäristö ja 25% puhdasta maantieajoa ja 15% veneen hinausta erityisesti kesällä ja syksyllä.

Nyt ei ole tullut hirveesti vedettyä venettä, joten on pysynyt varsin maltilisena verrattuna viime syksyyn...
skefindo kirjoitti:
Auto ostettu Lohjan PP-Autosta ja palvelu tähän asti hyvää, tosin tämän ikkuna homman kanssa alkaa mennä hermot. Ensimmäisestä 30 000 huollosta maksoin 157 EUR. Sain kuulemma jonkin verran hyvitystä noista takuuasioiden hoitamisesta tai ns. huonosta hoidosta.
Huh! Halvalla sait! Mä vähän petyin tällä kertaa tohon Hyvinkään huoltoon, kun edelliset tavalliset huollot oli järjestäen 100-150e/kerta ja nyt maksoi 250e tosin sisältäen myös auton vuokran. Toi ikkuna homma kuulostaa tosi oudolta ja ikävältä... Niitähän oli jossain ensimmäisissä malleissa ja itse asiassa mulla oli koeajoautona yksi mikä avasi kaikki ikkunat muistaakseni 2 kertaa parin päivän aikana. Itsellä näitä outoja sähkö/sw ongelmia on vain kuljettajan ovi, joka ei avaudu keskuslukon avauksesta noin 1*1-2kk, mutta 2. kertaa se aukeaa jo.
Vastaa Viestiin