S**tanan tunarit taas tunaroi...

Keskustelua Opeleista
masu
'Senator'
'Senator'

S**tanan tunarit taas tunaroi...

Viesti Kirjoittaja masu »

Käytin tänään aluvanteet tasapainotuksessa eräässä Jyväskyläläisessä rengasliikkeessä ja ihan tosi selviä rantuja ja painaumia oli sen jälkeen vanteissa. Joissakin kohdissa semmosia about 6mm x 5mm kohtia, joista oli jurnastu maali pois alumiiniin asti ja muutamia pitkiä naarmuja. Yhden olivat onnistuneet tekemään naarmuttamatta neljästä, joten aika kovalla prosentilla kaveri onnistu hommansa kämmäämään. Eihän nuo uudet ole ja ovat jo käytön jälkiä saaneet, mutta kyllä tommonen pistää aina v*tuttamaan. Tommosistahan ne lähtee hapettumaankin... jos ois ollu uudet vanteet ni oisin justiinsa ajanu takas vaatimaan jotain korvausta. Nyt tyydyin paikkamaalaamaan ja lakkaamaan ne kohdat... ärsyttävää ammattitaidottumuutta. No, ei tuu siellä enää käytyä.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Haluun tässä nyt puolustaa pikkasen asentajaa ja sanoa että jos sul oli jotku isot ja leveet aluvanteet ja niillä vanha rupune rengaskone ni aika tuskasta voi olla sellasel laittaa. Ittekki meinannu pari kertaa tulla kämmit ku iso ja matala kumi on pitänyt vääntää pois vanteelta mutta kone vaan puutuu ja vääntyilee ku suunniteltu sellasille 165/80R13 renkaille.

e: tietysti sitte rengas firman pitäs sanoa että ei oo koneita tollaseen mutta bisnes on bisnestä ja veikkaan että suurin osa autoilijoista tuskin katsoo vanteitaan kovin tarkkaan...
omegamv6manual
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja omegamv6manual »

Eipä paljon auta puolustella! :evil: Jos kerran on "rengasliike", niin kyllä siellä pitää renkaat saada vanteelle yms. toimet hoidettua pilaamatta mitään. :roll: Jos vehkeet on paskat ni sitten ei pitäis vääntää kun ruostesia peltivanteita... Omat vanteet myös saaneet kipeää rengaskoneessa mutta asentaja varoitti jo etukäteen että niin voipi käydä.
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Kärkkäisellä vaihtoivat mulle 2 rengasta molemmissa vanteissa kiiltävässä reunassa yliasti pitäkät naarmut lakassa... Ei kiva mutta minkäs teet :evil: Asentaja repi renkaat vanteen "väärältä" puolelta pois ja takas laittaessa hajotti toisen renkaan. Kumin reunasta lähti semmonen 15 cm soiro => 100 km jälkeen renkaaseen tuli pullistuma tähän kohtaan. Luulis että rengasasentaja osais kumit pyöräyttää vanteelle mutta ei niin ei. Ei auttanu paljo valitella jälkeenpäin vaan kiltisti mennä ERI liikkeeseen hakeen uudet renkaat..
c-murder
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja c-murder »

Mä vaihan itse nii ei voi syyttää ketää muuta :D
Carina II 1.6 vm89
Kadett E Farmari 2.0 16V vm89
masu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja masu »

Joo, oishan se reilua että sanois jos välineet on semmoset että voi tulla jälkiä... TM vissiin joskus testas jotain rengasliikkeitä silleen että vei niihin aluvanteilla renkaita vaihdettavaks uusiin ja katteli sitten millasta jälkeä oli syntyny. Aika synkältä näytti siinäkin... eihän tuo nyt niin justiinsa oo, mutta oli nuokin jäljet semmosia, että ei siinä minkään suurennuslasin kanssa tarvinnu syynätä, kun pisti silmään muutaman metrin päästä kotipihassa.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

c-murder kirjoitti:Mä vaihan itse nii ei voi syyttää ketää muuta :D
no nih..me aletaan vaihattamaan kumit sulla, ni sit mekin saadaan syyttää sua :roll: ;)
Astra G 1.6
Astra H 1.7
wille
'Senator'
'Senator'

Re: S**tanan tunarit taas tunaroi...

Viesti Kirjoittaja wille »

masu kirjoitti:Käytin tänään aluvanteet tasapainotuksessa eräässä Jyväskyläläisessä rengasliikkeessä ja ihan tosi selviä rantuja ja painaumia oli sen jälkeen vanteissa. Joissakin kohdissa semmosia about 6mm x 5mm kohtia, joista oli jurnastu maali pois alumiiniin asti ja muutamia pitkiä naarmuja. Yhden olivat onnistuneet tekemään naarmuttamatta neljästä, joten aika kovalla prosentilla kaveri onnistu hommansa kämmäämään. Eihän nuo uudet ole ja ovat jo käytön jälkiä saaneet, mutta kyllä tommonen pistää aina v*tuttamaan. Tommosistahan ne lähtee hapettumaankin... jos ois ollu uudet vanteet ni oisin justiinsa ajanu takas vaatimaan jotain korvausta. Nyt tyydyin paikkamaalaamaan ja lakkaamaan ne kohdat... ärsyttävää ammattitaidottumuutta. No, ei tuu siellä enää käytyä.
Kerro ihmeessä mikä paikka oli kyseessä? Oliko peräti Vianor, josta on ennenkin saanut paskaa palvelua, eikä tartte sinne mennä. Nuoralla olen saanut hyvää palvelua, kun tämän vuoden aikana olen paikkuuttanut kolme rengasta ja kaiken hyvän lisäksi oli yhdessä vanteessa reikä, josta ilma vuoti poies. Siinä oli tehtaan jäljiltä sisäpinnalla painauma, jossa oli onnettoman pieni reikä. En ollut ostanut Nuoralta, mutta niin vain takuuasiat hoituivat kuntoon ja uusi vanne tilalle ja siksi aikaa vararengas heiltä alle ja ei mitään kuluja. Sekin vielä, että kun vie yhden renkaan paikkuuseen, niin samalla tarkistaa sitten kaikista rengaspaineet, mitä ei ainakaan minulle ole kovin monessa liikkeessä tehty... ;)
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Rengaskoneissa on eroja, aluvanteille pitäisi olla kumi/muovikäpäläiset koneet joita ikäväkyllä ei kaikissa paikoissa ole...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Itse vaihdatan renkaat vanteille ilman naarmuja aina Nuoralla.
Jyväs renkaaseen en jalallani enää astu... :evil:
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

JP-rengas (muistaakseni) jyväskylässä tarjosi myös aika kattavan palvelun. Ostin firmasta rengaat edelliseen ooppelin ja vaihdatin renkaat samassa firmassa alle. Hinta oli ok, palvelu oli hyvää mutta krapulaista (hiki ja vapina). Kun hain opelin pois muutaman tunnin päästä, omistaja/asentaja totesi että olipa per** tiukassa renkaat, kuulema vanteet hapettuneet rumpuihin kiinni, että piti oikein tervalla irroitella. Vähän ihmettelin mokomaa, kun vasta olin itse kiekkoja irti käyttänyt. Vanteissahan oli yksi iso alumiininen koristepultti, jonka alla varsinaiset pultit (5kpl) sijaitsivat.

Sitten vaan ajua. Ensimmäisessä pesussa huomasin, että edelliset painot oli irroitettu jäljistä päätellen lekalla ja kivitaltalla. Alkoi hieman sapettamaan. Mutta varsinainen pommi oli tämä terva. Voi juutas! KOKO KESÄN ajan, joka perkuleen pesussa, sain hinkata vanteet ja auton kyljet lakkabensalla puhtaaksi tämän asentajaihmeen voiteluiden vuoksi. Että semmonen se JP-regas :D
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Nuoralla olen rengas/vanne asiani minäkin aina hoitanut, loistavaa on palvelu.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
FbonE
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja FbonE »

porissa ainakin lujakumilla on kunnon vehkeet aluvanteille ite käyny muutamia kertoja ja aina on ollu kunnossa ja siellä jopa käytetään niitä aluvanne koneita eikä pelti vanne vehkeitä aluille :D
omega b x25xe, Vectra C-06, Zafira B -06
Jukki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Joo vehkeitä on ihan yhtä paljon erilaisia kuin rengaspajojakin. Siinä missä toisen pajan tasapainovehkeet näyttää nollaa niin viereisessä näyttää samoilla kumeilla 10 km ajon jälkeen 35 grammaa heittoo joka pyörässä. Että ei ne asentajat oo välttämättä aina väärässä mutta niitten koneet on.
Kuva Hakkapeliitan hautajaiset...
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Jerzey kirjoitti:Nuoralla olen rengas/vanne asiani minäkin aina hoitanut, loistavaa on palvelu.
Kuten myös, talvi renkaat ostin kyllä vianorilta. Kun nuoralla ei ollut sopivaa varastossa.
Vastaa Viestiin