Hyvin on toiminut nuo Astrat ekalla 1.8 Aut CDX Caravanilla ajoin 130000 lämppärin säädin oli ainoa kuollut osa autossa tuona aikana. Niin ja kulutus noin 8 litraa satasella.
Nykyinen OPC Caravan on käynyt kerran takuu huollossa kun meni laakeri, muuten tuokin toiminut ok nyt ajanut 20000. Kulutus noin 8,5 kesällä, talvella 8,1 vauhdin lisäys lienee selittää tuon eron.
Astra G Caravan???
- yks setra harrastaja
- 'Admiral'

- Viesti:
Itellä on 2002 loppuvuoden 1.8 caravan, ajettu 153000km. Viime viikolla oli eka katsastus. Huomauttivat että ohjaustehostimen juuresta vuotaa öljyä. Metroautolla remontin hinnaksi ilmoitettiin n. 900€. Ostin auton Länsiautosta 6 kuukautta sitten, soitin sinne muutamia kertoja. Lopulta päästiin yhteisymmärrykseen, että he suostuvat maksamaan korjaussummasta 50%. Tämä on ainoa vika mitä autossa on ollut tähän mennessä. Pitää koputtaa puuta 

G astra diesel kokemuksia
.
Täällä 11/2000 käyttöönotettu Y20DTH caravan.
Mittarissa 206 tuhatta joista itse ajettu 104.
Nomi kulutus pysyy aika tarkkaan 5.9l/100km.
Vaihdettu koiranluut ja vasen raidetangonpää kun etupää tuppasi kolisemaan.
Kerran vuoti jäähdytinnestettä jalkatilaan lämppärinkennosta -> pajalla vaihtoivat jotain o-renkaita.
Jarrupaloja vaihdeltu huoltojen yhteydessä.
Öljyä palaa n 1l/10000km, eli suht normaalisti.
Iskareitten vaihto vois pikkuhiljaa olla edessä...
.
Täällä 11/2000 käyttöönotettu Y20DTH caravan.
Mittarissa 206 tuhatta joista itse ajettu 104.
Nomi kulutus pysyy aika tarkkaan 5.9l/100km.
Vaihdettu koiranluut ja vasen raidetangonpää kun etupää tuppasi kolisemaan.
Kerran vuoti jäähdytinnestettä jalkatilaan lämppärinkennosta -> pajalla vaihtoivat jotain o-renkaita.
Jarrupaloja vaihdeltu huoltojen yhteydessä.
Öljyä palaa n 1l/10000km, eli suht normaalisti.
Iskareitten vaihto vois pikkuhiljaa olla edessä...
.
Täällä vm-99 1.7TD (opelin omalla koneella) 55kw ? tms. Laiskahan tuo on mutta kiireettömälle miehelle menee loistavasti. Omaa ajoa heinäkuun 2004 jälkeen tullut n.60tkm eikä mitään ole vielä mennyt rikki *kop-kop-puuta* (nyt siis 215tkm mittarissa). Öljyjä oon vaihdellu 10-15tkm:n välein. Jakohihna tuli vaihdettua 20tkm sitten itse. Järin kalliiksi tuon pitäminen ei siis ole tullut. Alustan massaus ja kotelonsuojaus pitäis teettää (jos jollain vinkkejä Lahden seudulta, otan mielelläni vastaan).
Varustelultaankin Club joten auto niin perus-, kuin vain voi, mutta toimii
70% ajosta moottoritietä ja kulutus pyörii siinä 6L:n tuntumassa kun n. 130-140km/h on perusnopeus motarilla. Normaalissa maantieajossa kuluu allekin 6L.
Voin sanoa olleeni pirssiin tyytyväinen.
Mieli tekis tuo lastuttaa mutta sepä ei taida olla mahdollista?
Varustelultaankin Club joten auto niin perus-, kuin vain voi, mutta toimii
70% ajosta moottoritietä ja kulutus pyörii siinä 6L:n tuntumassa kun n. 130-140km/h on perusnopeus motarilla. Normaalissa maantieajossa kuluu allekin 6L.
Voin sanoa olleeni pirssiin tyytyväinen.
Mieli tekis tuo lastuttaa mutta sepä ei taida olla mahdollista?
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Itellä on -98 2.0dtl ja halvalla tuo on kulkenu... Ite oon ajanu jotain vajaa 40tkm ja mitään muuta en oo tehny ku vaihtanu laturin hihnan ja suodattimia ja madalluksen laitoin noin 20tkm sitten. Mittarissa on nyt 335tkm ja ei mitään vaivaa oo ollunna... paitsi että farmarina tuo on vähän äänekäs 205/50-16" renkailla... perästä vaan verhoilut auki ja peltiin jotain tököttiä/mattoa niin kai se siitä vaikenee... muuten on pätevä vehe.
Sais olla ryökäleessä vaan ilmastointi ja tenavan takia vähän enempi jalkatilaa takanakin
Kulutukset on pysyny kaikella ajolla mitä oon ajanu niin alle 7litran... oliskohan jotain 6.9 litraa mitä on enimmillään vieny ja alimmillaan kohtalaisen reippaalla maantieajolla pääsin parhaimmillaan karvan alle 5litran (olisko ollu jotain 4.98l...) Ja asuntovaunua on tullu vedettyä ja hyvin jaksaa ku vaunu painaa jotain 950kg, tosin kulutus nousee ainakin 9.5 litraan ellei enemmänkin.
Sais olla ryökäleessä vaan ilmastointi ja tenavan takia vähän enempi jalkatilaa takanakin
Kulutukset on pysyny kaikella ajolla mitä oon ajanu niin alle 7litran... oliskohan jotain 6.9 litraa mitä on enimmillään vieny ja alimmillaan kohtalaisen reippaalla maantieajolla pääsin parhaimmillaan karvan alle 5litran (olisko ollu jotain 4.98l...) Ja asuntovaunua on tullu vedettyä ja hyvin jaksaa ku vaunu painaa jotain 950kg, tosin kulutus nousee ainakin 9.5 litraan ellei enemmänkin.