Sisätilan lämmitin

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
bcow
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja bcow »

Jaahas.. vapautuipa tolppa niin auto tolppaan sano.

Nyt vaan homman nimi onkin tämä.. lohkolämmitin lyötyy sille saadaan kyllä virtaa kunhan ryövään jostakin sen piuhan (edellinen omistaja hukannut).

Mutta sitten kovasti kutkuttaisi laittaa kiinni jotakin sisälämppäriäkin.. Kokemuksia? Millanen kannattaa ostaa? Miten asennetaan / saako edes yksityinen asentaa jne... Ideaali ratkaisu olisi reikä palopohjaan ja piuhaa konetilaan jossa ilmesesti joku koplaus että se saisi virtaa samasta mistä lohkolämmitinkin.. eikö näin?

Vai?

:smile:
icebox
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja icebox »

Haet tarkoitukseen suunnitellun haaroitussarjan ja asennat sen. Ei vaadi kuin pari reikää ja ruuvia = helppo asentaa.
bcow
'Kapitän'
'Kapitän'

Tarkotus olis siis d kadettiin asentaa.. se haarottimen asentaminen tuskin on vaikeeta mutta hermostuttaa vaan mitään reikiä ruveta poraan apukuskin "lattiaan".. mitään reittiä vetää sitä piuhaa ei taida olla?
Split
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Split »

Porata apukuskin lattiaan?!.. Etkai sää ny nuotiolle meinaa kairata savupiippua :smile:
Se piuha on sormen paksunen ja yleensä löytyy nätisti joku valmis reikä konetilan ja kojelaudan tms välistä missä on nätisti kumitulppa minkä voit sitten puukolla teurastaa ja vetää johdon läpi.
Kantsii tutustua niihin W lukuihin mitä niissä lämppäreissä on, hyvinkin pitkälti kertovat kuinka lämmin autostasi tulee.. Mulla muistaakseni lukee 1800W tossa puhaltimessa ja sanotaanko että jossain -25 pakkasella auto ei ole enää lämmin, mutta ikkunat sulat ja plussan puolella kuitenkin =) .. 10c pakkasta ja sen 2h lämmittää minkä tolpan kello kerrallaan antaa niin kyllä sillä käytännössä t-paidalla vois lähtee ajaan ellei kerkee kylmetä ennenku kone puhaltaa lämmintä (no mun auto ei kerkee)...
empä ole kertaakaan tänätalvena ikkunoita raapannu.. kyllä toi kone on jumalan keksintö
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Kannattaa myöskin selvittää, paljonko tulee yhteensä Watteja lohkolämppäristä + sisätilalämppäristä. niillekkin on olemassa monesti rajoitukset, koska kaikkien tolppien sulakkeet/maadoitukset ei vältttämättä kestä sellasta lämmitintä, joka pitää auton sisältä tulikuumana -30 asteen pakkasellakin.
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Itselläni on nyt sellanen 1000w siis se ns tehottomampi versio, mutta kyllä se pitää ikkunat puhtaina (auki) ja sisälläkin on kumminkin plussa. Jos meinaat hommata tuollaisen 1800w:n niin ainakin vanhemmissa tolpissa sulakkeet tykkää naksahdella pois päältä, kun eivät kestä tehoa.

Itse tein/teetätin tutulla sähkömiehellä homman, lohkon piuha poikki vain, ryöstö siitä ja kunnon liittimet sisään ja muovikuori päälle ja kaput. toimii, ei tule sähköiskuja ja on kunnon vehje. Suosittelen !
Face Your Fears and Live Your Dreams!
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Minulla on pieni 700W sisälämmitin joka sulattaa ikkunat ja lämmittää vähän ilmaakin, mutta hyvä puoli on juuri se, että pienempikin sulake riittää, sillä tuo ei sitä polta, varsinkin jos samassa tolpassa ei ole kolmea muuta autoa ja se on kuitenkin mitoitettu neljälle autolle joissa pelkkä lohkolämppäri, joten olen tuota käyttänyt myös työpaikan parkkiksella silloin tällöin, vaikka siellä on sisälämppärit kielletty... Silti tuo on 100% parempi kuin ei lämppäriä, ja isompaakaan en ole kaivannut.
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Jos joku osaava tuttu tuon haaroituksen tekee, niin se on varmaan kannattavampi, kuin ostaa niitä haaroitussarjoja. mikäli oikein muistan, niin maksoi muutamia satoja markkoja!
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Noissa sisätilanlämppärin haaroituksissa kannattaa muistaa sellainen seikka, että tuo virallisen sarjan kaapelointi on panssaroitua kaapelia, eli kulkee metallisen "suihkuletkun" sisällä ja noiden kaapelien ja liittimien tulee olla auto- ja ulkokäyttöön hyväksyttyjä. Jos auto palaa ja sieltä löytyy itse rakennettuja sisälämppärin virityksiä, niin palovakuutus ei korvaa! Siksi kannattaa käyttää noita tehdastekoisia haaroitussarjoja, sillä ne on hyväksyttyjä autokäyttöön.

Kun se sisälämppäri on päällä, niin itse ei ole auton lähistöllä, ja jos siellä syntyy joku oikari, niin auto voi syttyä palamaan, kun kyseessä on 230V verkkosähkö joka sinne tulee, eikä mikään 12V jännite.
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Itse tein/teetätin tutulla sähkömiehellä homman, lohkon piuha poikki vain, ryöstö siitä ja kunnon liittimet sisään ja muovikuori päälle ja kaput. toimii, ei tule sähköiskuja ja on kunnon vehje. Suosittelen !

Jep,ja vakuutus ei korvaa kun auto palaa
suosittelen! 70% autopaloista aiheutuu
sisälämppäreistä!!!
Kannattaa tarkastaa myös vanhempien
sisälämppäreiden vakuutuskelpoisuus
valm.numeron perusteella vak.yhtiöstä
kaikki lämppärit ei täytä enää vak.yhtiön
vaatimuksia...ja eivät korvaa kun roihu
käy
bcow
'Kapitän'
'Kapitän'

On 2002-12-10 20:22, Janne T wrote:
Kannattaa myöskin selvittää, paljonko tulee yhteensä Watteja lohkolämppäristä + sisätilalämppäristä. niillekkin on olemassa monesti rajoitukset, koska kaikkien tolppien sulakkeet/maadoitukset ei vältttämättä kestä sellasta lämmitintä, joka pitää auton sisältä tulikuumana -30 asteen pakkasellakin.
Veikkauksia mitä tommosesta lohkosta irtovaa? Kun tuossa talonyhtiön lähettämää lappusta (sopimuspaperia) lueskelin niin väittivät ettei 750 Wattia tehokkaampaa mööpeliä saa kytkeä tolppaan.. että täytynee tyytyä vain pelkkään lohkoon sitten. vai kuinkakohan paljon näitä saneltuja ohjeita uskaltaisi kiertää. Kun tietäisi paljon se lohko vie että paljollako ylittää sitten yhteensä jos iskisi 1000W sisätilanlämppärin vielä perään.
bcow
'Kapitän'
'Kapitän'

On 2002-12-11 18:09, ata wrote:
Minulla on pieni 700W sisälämmitin joka sulattaa ikkunat ja lämmittää vähän ilmaakin, mutta hyvä puoli on juuri se, että pienempikin sulake riittää, sillä tuo ei sitä polta, varsinkin jos samassa tolpassa ei ole kolmea muuta autoa ja se on kuitenkin mitoitettu neljälle autolle joissa pelkkä lohkolämppäri, joten olen tuota käyttänyt myös työpaikan parkkiksella silloin tällöin, vaikka siellä on sisälämppärit kielletty... Silti tuo on 100% parempi kuin ei lämppäriä, ja isompaakaan en ole kaivannut.

Njoops.. tarttee kanssa vähän ite laskeskella mitä ton suhteen tekee =D Lue yllä.
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Täältä löytyy valintataulukko sisälämppärille. http://www.atoy.fi/new_default/mega/

Itselläni on vanha Mega1.4i, joka onnistuu polttamaan sulakkeet kovalla pakkasella jos käytän täyttä tehoa. Pienellä teholla sulake kestää.
Vastaa Viestiin