Vectraa ostamassa. (muutamia vikoja)

Keskustelua Opeleista
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Vectraa ostamassa. (muutamia vikoja)

Viesti Kirjoittaja Zere »

Elikäs olen ostamassa -96 mallista Vectraa (2.0 16v). Varustetaso on Sport(?) ainakin ilmoituksessa. Kyljessä lukee CD. Mistä tunnistan onko kyseessä Sport? CD Sport?

Ajotietokoneen näytöstä on osa "pisteistä" pimeänä ettei siitä saa mitään selvää. Saakos sitä vaihdettua erikseen? Ettei tarvitsisi vaihtaa koko mittaristoa?

Lisäksi keskuslukko sohlaa. Välillä toimii kuskin ovi, takaovet ja takaluukku. Välillä taas vain kuskin ovi ja takaluukku. Pitää katsoa josko sieltä olisi moottorit rikki.
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Vectraa ostamassa. (muutamia vikoja)

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Zere kirjoitti: Ajotietokoneen näytöstä on osa "pisteistä" pimeänä ettei siitä saa mitään selvää. Saakos sitä vaihdettua erikseen? Ettei tarvitsisi vaihtaa koko mittaristoa?
Saa vaihdettua erikseen, hinnasta ei tietoa...Taitaa auto olla CD Sport...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

keskuslukko alkaa sekoilemaan ku johdot murtuu yleensä peräkontilta. PS mulla on myytävänä ehjä keskuslukon boxi :wink:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Vectraa ostamassa. (muutamia vikoja)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Jaku kirjoitti:
Zere kirjoitti: Ajotietokoneen näytöstä on osa "pisteistä" pimeänä ettei siitä saa mitään selvää. Saakos sitä vaihdettua erikseen? Ettei tarvitsisi vaihtaa koko mittaristoa?
Saa vaihdettua erikseen, hinnasta ei tietoa...Taitaa auto olla CD Sport...
Voi saada jopa korjattuakin, ettei tarvitse uutta ostaa.
Tältäkin foorumilta löytyy linkki ohjeisiin.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Ok. Pitää tutkiskella.

Mutta mitkä ovat CD Sportin tunnusmerkit?

Takakonttiin joku on jo vetänyt jotain johtoa mutta en ole tutkinut sen enempää. Pitää noi ovet avata joku päivä.
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Katso www.ajovalo.net sieltä löytyy aika lailla tietoa malleista ja varusteista.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Fmon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Fmon »

Ainaki mun cd-sportissa lukee tuo teksti rekkarissa? Ja uusi näyttö maksaa 430e metro-autossa... Työt siihen päälle. Itelläkin se ajotietokoneen näyttö lähes pimeänä, ja se huutelee jotain program-tekstiä???
En siis ole edes varma että onko mulla ajotk, kun se ei ole ikinä toiminut. Viiksen päästä löytyy namikat, ja ylempi näyttö on myös, näistä olen veikannut että tietsikka löytyis?
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Fmon kirjoitti:Ainaki mun cd-sportissa lukee tuo teksti rekkarissa? Ja uusi näyttö maksaa 430e metro-autossa... Työt siihen päälle. Itelläkin se ajotietokoneen näyttö lähes pimeänä, ja se huutelee jotain program-tekstiä???
En siis ole edes varma että onko mulla ajotk, kun se ei ole ikinä toiminut. Viiksen päästä löytyy namikat, ja ylempi näyttö on myös, näistä olen veikannut että tietsikka löytyis?
Cd sportissa on ajotietokone vakiona.
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Joopa joo.

Kysyin näytön hintaa Forssan PP-auton kautta ja siellä se maksoi 516e tosin työpaikan kautta sais 15% alennusta. Taitaa jäädä vaihtamatta.

Keskuslukosta sen verran että purin apparin puolen pahvin pois ja ainakin sinne tuli virrat kun käänsi avaimesta. Kaukosäätimet joku on jo ehtinyt hävittää.
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Kyllä sen näytön korjattua saa, itselläkin on yksi nurkisssa mikä täytyisi kunnostaa. Sopivalla välirahallahan kauppaakin voi tehdä ja vaihtokin onnistuu... Takaluukun keskuslukko sohlaa usein juuri noista edellämainituista johdoista, niiden viat kyllä huomaa helposti kun seuraa kuskinpuolen saranassa kulkevaa johtonippua takalasin alle. Sieltä ne yleensä hajoaa. Tuo ovien keskuslukko onkin ikävämpi korjata, vika on yleensä oven lukkomoottoreissa ja ne ovat yhtä pakettia lukkolaitteen kanssa. Uudet maksavat n.100e/kpl. Niissä on aika hyvin kestävyyseroja, lieneekö tullut useilta eri valmistajilta koska omassani on kestänyt alkuperäiset moottorit 195tkm ja olen niitä vaihdellut jo reippaasti alle 100tkm ajettuihinkin.
Cd-sportin erottaa helposti, nopeasti esim kangaspenkeistä/oviverhouksista, ajotietokoneesta, hiilikuituteipeistä oven karmeissa ja tummista takavilkun laseista.
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Juu sain jo selville että auto on CD Sport.

Nyt sitten tuli taas uusi vika. Bensaletku "irtosi" siitä ennen jakoputkea. Eli se letkun liitos irtosi mutterista.

Kertokaa miten takaluukun johtojen murtuminen vaikuttaa 3 oven toimintaan? Mutta ei itse takaluukun ja bensatankin toimintaan.

Kuskinpuolen takaoven nuppi on välillä todella tiukassa ettei sitä meinaa saada painettua lukkoon/vedettyä auki. Sekin omastamielestä puolustaa lukkomoottoreiden rikkoontumista.

Osaisiko joku kertoa mikä johdin on se keskimmäinen siellä ovensisällä lukolle menevässä liittimessä. Ainakin apukuskin puolelta sellainen löytyi. Reunimmaisiin liittimiin kun laittoin kynälampun ja käänsi auki/kiinni niin valo syttyi. eli virrat tulee.
Eli vika olisi silloin itse lukkomoottorissa. Pitää katsoa takaovet myös.

Jos joku viitsisi pistää linkin siihen näytön korjaamis sivuun niin olisin erittäin tyytyväinen. Yritin etsiä mutta puusilmä kun olen. En kyllä menetä tuossa näytössä oikeastaan mitään muuta kuin kellonajan näytön. Toisaalta olisihan se kiva olla ehjä.
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Joopa joo. Hiljaista on.

Osaisiko joku kertoa miten tämä takaluukun johtojen murtuminen vaikuttaa keskuslukon toimintaan? Varsinkin kun takaluukku toimii.

Noh tulipa nyt kuitenkin ostettua toi auto mutta otan ajoon vasta maanantaina kun silloin tehdään paperit.

Tilasin samaan kauppaan myös uudet lukot noihin kolmeen oveen.
barbou
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja barbou »

Zere kirjoitti:Joopa joo. Hiljaista on.

Osaisiko joku kertoa miten tämä takaluukun johtojen murtuminen vaikuttaa keskuslukon toimintaan? Varsinkin kun takaluukku toimii.

Noh tulipa nyt kuitenkin ostettua toi auto mutta otan ajoon vasta maanantaina kun silloin tehdään paperit.

Tilasin samaan kauppaan myös uudet lukot noihin kolmeen oveen.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=76101 <- Tuolta löytyy muutamia juttuja mitä poikkinaiset piuhat takaluukussa saavat aikaan... :-?
Opel - miehille jotka eivät tarvitse jatketta...
---Viitanen Racing---
---Pussihousu Fan Club---
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Jooh. pitää katsoa tuota linkkiä jos jaksaa.

Vaihdoin tänään kolmeen oveen moottorit ja hyvin toimii.

Oli aika vittumaiset nuo takaovet.
gyntteri
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja gyntteri »

Ajotietokoneen näytön saat korjautettua seuraavassa paikassa:

Keskushuolto Sytelä Oy
Takkatie 7 A
00370 Helsinki
Vastaa Viestiin