Kokemuksia dieseli B-vectrasta?
Kokemuksia dieseli B-vectrasta?
Tarkoituksena olisi vaihtaa parilitrainen bensaa juova B-Vectra parilitraiseen kiisseli B-Vectraan mutta olisiko jollain henkilökohtaista kokemusta millainen tuo dieseliversio on käyttöominaisuuksiltaan? Ja minkä kokoinen dieselvero nuossa mahtais olla? 
Oma ´99 dti farkku verotuspaino on 2020 kg. Dieselveron osuus on 0,067 € alkavalta 100 kilolta/päivä. Ttuleekohan noilla lähtökohdilla lappuun kirjoitettu 1,407 €/pv todeksi? Se bensa-autoistakin maksettava "tarravero" on tuon lisäksi 0,35 €/pv.
Dieseliä vie vähintään 0,5 litraa/100 km enemmän kuin volski, mutta eipä ole hihnanvaihtoakaan. Varsin kohtuullisilla kuluilla on mennyt 4 vuotta/135 tkm, kokonaisajomäärä 355. Ensimmäisen omistajan aikana tuota oli ajamisen lisäksi korjattukin...kyllä näiden viat hakutoiminnolla löytyy tästä forumista.
Dieseliä vie vähintään 0,5 litraa/100 km enemmän kuin volski, mutta eipä ole hihnanvaihtoakaan. Varsin kohtuullisilla kuluilla on mennyt 4 vuotta/135 tkm, kokonaisajomäärä 355. Ensimmäisen omistajan aikana tuota oli ajamisen lisäksi korjattukin...kyllä näiden viat hakutoiminnolla löytyy tästä forumista.
Mulla on -00 DTi sedan (100hv välijäähdyttimellä) jossa mittarissa nyt 302tkm; toimii moitteitta. Kulutus pieni (matkassa n.5l/100km, sekalaisessakin alle 7l mun raskaalla jalalla)), mutta suorituskykyä löytyy, verrattuna vaikkapa mun edelliseen b Omegaan X20XEV-koneella. Tuo X20XEV-tuntuu laiskahkolta tuon dieselin jälkeen. Oon tykännyt siis todella paljon, ja meillä tulee kyllä tästä lähin olemaan aina Diesel Opeliski.
616€ on dieselvero+käyttömaksu, joten sen olen jo voittanut. Oon ajanut tuolla nyt 6000km reilussa kahdessa kuukaudessa.
Kuluvia osia noissa on tekniikansa puolesta ilmamassamittarit (250€/100tkm), eli mullakin on tuossa jo kolmas mittari menoillaan. Muutoin vikoina, mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen, on suuttimien tiivisteet ja löpön paluletkut. Ne saavat aikaan aika pahoja käynnistymisongelmia...
Koriln puolesta kuluvia osia noissa Vectroissa on pokittaisten takatukivarsien uloimmat puslat, hieman harvemmin vaihtoon menee myös pitkittäisten helat.
Virittäminen vaivaan ja aikaan nähden on halpaa, eräskin lastumerkki maksaa asennettuna takuun kanssa 399,- ja tehoja saa 27hv ja vääntöä muistaakseni 75Nm.
Yhtenä plussana noissa -99 ja uudemmissa on Getrakin loota, jossa ei ole vaihdevivustoa, vaan sen tilalla 2 vaijeria. Loota on vahvistettu verrattuna siihen vanhempaan tyyppiin ja vaihdekartta on sama kuin esim Omegassa, eli pakki on oikealla alhaalla.
Kuluvia osia noissa on tekniikansa puolesta ilmamassamittarit (250€/100tkm), eli mullakin on tuossa jo kolmas mittari menoillaan. Muutoin vikoina, mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen, on suuttimien tiivisteet ja löpön paluletkut. Ne saavat aikaan aika pahoja käynnistymisongelmia...
Koriln puolesta kuluvia osia noissa Vectroissa on pokittaisten takatukivarsien uloimmat puslat, hieman harvemmin vaihtoon menee myös pitkittäisten helat.
Virittäminen vaivaan ja aikaan nähden on halpaa, eräskin lastumerkki maksaa asennettuna takuun kanssa 399,- ja tehoja saa 27hv ja vääntöä muistaakseni 75Nm.
Yhtenä plussana noissa -99 ja uudemmissa on Getrakin loota, jossa ei ole vaihdevivustoa, vaan sen tilalla 2 vaijeria. Loota on vahvistettu verrattuna siihen vanhempaan tyyppiin ja vaihdekartta on sama kuin esim Omegassa, eli pakki on oikealla alhaalla.
Tuo ei tule automaattisesti B2:n mukana, koska oma on ´99 mallivuoden B2 ja vanhalla laatikolla. Vaihtuisiko vasta `00:ssa?jamboy kirjoitti: Yhtenä plussana noissa -99 ja uudemmissa on Getrakin loota, jossa ei ole vaihdevivustoa, vaan sen tilalla 2 vaijeria. Loota on vahvistettu verrattuna siihen vanhempaan tyyppiin ja vaihdekartta on sama kuin esim Omegassa, eli pakki on oikealla alhaalla.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Justjust, mä kun luulin että se tuli vakiovarusteena tuohon faceliftiin...rgs1 kirjoitti:Tuo ei tule automaattisesti B2:n mukana, koska oma on ´99 mallivuoden B2 ja vanhalla laatikolla. Vaihtuisiko vasta `00:ssa?jamboy kirjoitti: Yhtenä plussana noissa -99 ja uudemmissa on Getrakin loota, jossa ei ole vaihdevivustoa, vaan sen tilalla 2 vaijeria. Loota on vahvistettu verrattuna siihen vanhempaan tyyppiin ja vaihdekartta on sama kuin esim Omegassa, eli pakki on oikealla alhaalla.