Hyvä autovaha?
Hyvä autovaha?
Mikä olisi hyvä autovaha Opel Astra G:n perusväriseen punaiseen maalipintaan? Kuten tiedätte punainen haalistuu auringossa tosi hyvin! Nyt kaipaisinkin siis vinkkejä joilla saisin astraalin taas kiiltämään kuin timantti!
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Tää on kyllä niin bullshaittia ettei mikään! Jos sitä vahaa laitetaan ohjeiden mukaan, niin ei siinä kyllä hiki laittaessa tule, eikä mene tuhottomasti aikaakaan. Sen oon kyllä huomannu, että jos kuumalle pinnalle laittaa niin saa tehdä hiukan ylimääräistä työtä. Mutta kuten sanoin, ei niitä ohjeita huvikseen purkin kylkeen tungeta.Ooppelimies kirjoitti: Auto glymiä moitittiin kalliiksi ja vaha vaatii tuplaten työtä, verrattuna muihin vahoihin.
Kalliita Autoglymin tuotteet kyllä on, mutta verrattuna kaikkiin muihin kuluihin mitä autosta tulee: aivan sama
Myllytä autos, niin saat sen kiillon. Perseestä nuo värivahat (olen kokeillut), niillä ei sotke kuin kädet ja muut paikat! AutoGlymiä käytän perusvahaukseen!
Nim. omistaa punaisen auton!
Ps. On varmaan kymmenen eri tuntematonta henkilöä, joiden kanssa on tullut juttua autosta kysyneet et "onks toi ylimaalattu?" Auto on alkuperäisvärissä vm-96.
Nim. omistaa punaisen auton!
Ps. On varmaan kymmenen eri tuntematonta henkilöä, joiden kanssa on tullut juttua autosta kysyneet et "onks toi ylimaalattu?" Auto on alkuperäisvärissä vm-96.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Damned kirjoitti:Tää on kyllä niin bullshaittia ettei mikään! Jos sitä vahaa laitetaan ohjeiden mukaan, niin ei siinä kyllä hiki laittaessa tule, eikä mene tuhottomasti aikaakaan. Sen oon kyllä huomannu, että jos kuumalle pinnalle laittaa niin saa tehdä hiukan ylimääräistä työtä. Mutta kuten sanoin, ei niitä ohjeita huvikseen purkin kylkeen tungeta.Ooppelimies kirjoitti: Auto glymiä moitittiin kalliiksi ja vaha vaatii tuplaten työtä, verrattuna muihin vahoihin.
Kalliita Autoglymin tuotteet kyllä on, mutta verrattuna kaikkiin muihin kuluihin mitä autosta tulee: aivan sama
Tottakai siinä on suurempi työ, kun ensin levität vahan ja sen päälle kiiltosuojan.
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Rampe kirjoitti:Autoglymin punasta noin 80%, ja kultasta sekaan apaut se 20%..ei tarvii 2 kertaa hinkata, ja toimii..juuri omaan autoon noin tein, ja ai ettäJa siitä työstä, empä ole toista noin helppo töistä vahaa koskaan laittanut..
Minä ainakin ymmärsin testin perusteella, että ensin puhdistusvaha ja sen jälkeen vasta kiiltosuoja.
Tämä tekee sen tuplamäärän työtä verrattuna mihin tahansa muuhun vahaan.
-
Osku
Minä oon kyllä "uskollinen" värivahan (turtle-color magic) käyttäjä, tulee niin prkl hyvä killto/väri!
Sanokoot muut mitä sanoo...yksi on josta en luovu.
Kulutuskestävyys EI ehkä oo parhainta luokkaa, mut muutenkin mulla tulee vahattua autoa aika useesti - niin ei oo sillä väliä.
Vinkki: Jos tarviit kestävää vahaa, niin käytä sitä "vanhaa" keltaisessa peltipurkissa olevaa!
Sanokoot muut mitä sanoo...yksi on josta en luovu.
Kulutuskestävyys EI ehkä oo parhainta luokkaa, mut muutenkin mulla tulee vahattua autoa aika useesti - niin ei oo sillä väliä.
Vinkki: Jos tarviit kestävää vahaa, niin käytä sitä "vanhaa" keltaisessa peltipurkissa olevaa!
Punaiselle pinnalle voisin suositella autoglymin deep shinea (musta purkki) tarkoitettu tummille pinnoille. kokeiltiin pienelle alueelle Ahnuldin astraan sitä (punanen) ja näytti todella hyvältä. eli jos pinta on pahassa kunnossa niin myllytys, musta glymi + kulta...musta on punasen uus versio mikä on tarkoitettu ensisijaisesti tummille pinnoille.
ja tosta glymin laittamisesta - KAIKKI ketä sanoo, että se on vaikea vaha voi vetää vi*u päähänsä
auringossa ei vahailla - EIKÄ Varsinkaan jätetä sitä palamaan siihen pintaan
eikä myöskään sitä autoa tarvitse uittaa siinä aineessa. ja jos sen menee uittamaan niin talliin kuivaan se auto päiväks, märkä vaha kiillotus vaiheessa tekee siitä pyyhkiimisestä vaikean - jotenka antakaa niiden kuivaa kunnolla ilman aurinkoa.
edit: värivahoilla ei tule kun sotkua
ja tosta glymin laittamisesta - KAIKKI ketä sanoo, että se on vaikea vaha voi vetää vi*u päähänsä
auringossa ei vahailla - EIKÄ Varsinkaan jätetä sitä palamaan siihen pintaan
eikä myöskään sitä autoa tarvitse uittaa siinä aineessa. ja jos sen menee uittamaan niin talliin kuivaan se auto päiväks, märkä vaha kiillotus vaiheessa tekee siitä pyyhkiimisestä vaikean - jotenka antakaa niiden kuivaa kunnolla ilman aurinkoa.
edit: värivahoilla ei tule kun sotkua

Vectra on p0p
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

Ooppelimies kirjoitti:Rampe kirjoitti:Autoglymin punasta noin 80%, ja kultasta sekaan apaut se 20%..ei tarvii 2 kertaa hinkata, ja toimii..juuri omaan autoon noin tein, ja ai ettäJa siitä työstä, empä ole toista noin helppo töistä vahaa koskaan laittanut..
Minä ainakin ymmärsin testin perusteella, että ensin puhdistusvaha ja sen jälkeen vasta kiiltosuoja.
Tämä tekee sen tuplamäärän työtä verrattuna mihin tahansa muuhun vahaan.
Joo, siis juuri tuolleenhan se "kuuluu" tehdä..mutta juuri ostin kaverilta tuota punasta (5litraa) ja kultasta 1 litran..hän sanoi että noin tekee myös omissa töissään ( hänellä siis oma firma, jossa fiksaa) että sekottaa noita molempia vahoja, joten jää 1 hinkkaus kerta vähemmäksi, ja vaikutus on sama, ja tuntui toimivan. Minulla kesti Vectran vahaus 45 minuuttia, kipsi jalassa, kepeillä kävellen..eli yhellä kädellä ja yhellä jalalla..että ei se kovin työlästä voi olla
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
KTM SX 250 -08
Tossa justiinsa omaa vahailin taas punasella glymillä ja normaalisti perään olen laittanut kultasen glymin, mutta tällä kertaa käsillä oli vaan carlaken kovavaha (se mansikan hajuinen
) joten huitasin sen pintaan ja
mielestäni paljon parempi tuli kun punakulta yhdistelmällä. Tuo carlaken kovavaha pärjäsi paremmin autobild:in testissä kun punakulta yhdistelmä joten on sen muutkin huomanneet. Itte ole aina pitänyt glymejä hyvinä, mutta nykyään carlake ja korrek on ottanut niitä aikas paljon kiinni ja alkaa olemaan jo vaihtoehtojakin mitä käyttää
. Tuota värivahaa en ole kokeillut enkä kokeile.
Leon FR 20vt
- Ooppelimies
- 'Diplomat'