Rallia B-Omegalla?Statics kirjoitti: uskon uskon, mut siis tua nyt tullu aika monel autol vedeltyy rallii ja kyl toi parhaalta vaikuttaakyl tos vlopun aikana 480km tuli mittariin pelkästään tommosel pienellä pätkällä
Käytetty Omega - vm1996-1999
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Ihan varmasti yks parhaimmista ajamistani isoista autoista. Hieman arvelluttaa kyllä tollanen 2.0 automaatilla Omegan kokoisessa autossa... No kaippa silläkin eteenpäin pääsee. Kori on jämäkkä, ei nitise eikä natise. Sportin alusta tuntuu ainakin sopivan jämäkältä, mutta pehmeyttäkin löytyy. Kaikinpuolin asiallinen auto ja vielä hyvännäköinen. On aika laadukkan tuntuinen f Astran jälkeen... 
OVERDRIVE.FI
no älä viitsiMegaman kirjoitti:Rallia B-Omegalla?Statics kirjoitti: uskon uskon, mut siis tua nyt tullu aika monel autol vedeltyy rallii ja kyl toi parhaalta vaikuttaakyl tos vlopun aikana 480km tuli mittariin pelkästään tommosel pienellä pätkällä
Jollain suljetulla pätkällä? On siinä omppu-ressu lujilla,kun 480 kilsaa lykätään jossain soralla...
tosin.. vaikka itselläkin vasta se 19 plakkarissa on minusta hieman kalkkis tullut.. en olisi itse "viitsiny / uskaltanut" ajaa yleisellä tiellä ilman korttia.. vaikka ehkä mieli olisi tehnyt.
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Mun nuoruudessa meikä latas menemään kuplalla ja Austin Maxilla,olivat sellasia kolmosautoja,joilla sain räpätä vapaasti...astraboi kirjoitti:no älä viitsiMegaman kirjoitti:Rallia B-Omegalla?Statics kirjoitti: uskon uskon, mut siis tua nyt tullu aika monel autol vedeltyy rallii ja kyl toi parhaalta vaikuttaakyl tos vlopun aikana 480km tuli mittariin pelkästään tommosel pienellä pätkällä
Jollain suljetulla pätkällä? On siinä omppu-ressu lujilla,kun 480 kilsaa lykätään jossain soralla...
olet sinäkin ollut tuossa iässä. Ja hänhän sanoi että lähellä :" ja sit tossa ihan hyvä 10km asvalttipätkä missä ei oo varmaan 20vuoteen liikkunu poliiseja niin siin uskaltaa kyl"
tosin.. vaikka itselläkin vasta se 19 plakkarissa on minusta hieman kalkkis tullut.. en olisi itse "viitsiny / uskaltanut" ajaa yleisellä tiellä ilman korttia.. vaikka ehkä mieli olisi tehnyt.
![]()
![]()
Meillä oli isot pihat,jossa pääsi jopa heittämään nelosta sisään ja sitten pitikin ruveta kattelemaan jarrupoljinta...
mutta että ajaa rallia B-omenalla,niin itku pääsee...

- Austin Maxi 1750 -
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Jos ei väliaikaistani lasketa (1.2 Corsa A..) niin ainoa euroautoni tähän asti on nykyinen Omppuni, ei tosin 2.0, mutta kuitenkin. Lähimpänä vertailukohtana mieleen tulee -96 Impala, uskokaa tai älkää. BOmppu on ketterämpi ja pienempi, mutta tuntuu matka-ajossa ihan yhtä isolta. Tietysti edes MV6 ei syörituskyvyssä pärjää Palalle, mutta väliäkö tuolla.
Eli vastaus kysymykseesi, hyvä auto tuo Omega on yleensäkin. Ja mainitsemastasi yksilöstä tuntuu olevan korjattu mitä tuonikäisessä kohteita tuleekin. Aika hurjasti on ajettu, mutta jos pidetty siistinä ja huollettu säännöllisesti, niin eipä siinä mitään. Ja alkaahan -98 olemaan jo sen ikäinen että saa varautua vähän sitä huollattamaankin välillä.
Eli vastaus kysymykseesi, hyvä auto tuo Omega on yleensäkin. Ja mainitsemastasi yksilöstä tuntuu olevan korjattu mitä tuonikäisessä kohteita tuleekin. Aika hurjasti on ajettu, mutta jos pidetty siistinä ja huollettu säännöllisesti, niin eipä siinä mitään. Ja alkaahan -98 olemaan jo sen ikäinen että saa varautua vähän sitä huollattamaankin välillä.
Omega MV6 -94

En nyt ihan kirjaimellisesti tarkottanu tota ralliaMegaman kirjoitti:Mun nuoruudessa meikä latas menemään kuplalla ja Austin Maxilla,olivat sellasia kolmosautoja,joilla sain räpätä vapaasti...astraboi kirjoitti:no älä viitsiMegaman kirjoitti:Rallia B-Omegalla?Statics kirjoitti: uskon uskon, mut siis tua nyt tullu aika monel autol vedeltyy rallii ja kyl toi parhaalta vaikuttaakyl tos vlopun aikana 480km tuli mittariin pelkästään tommosel pienellä pätkällä
olet sinäkin ollut tuossa iässä. Ja hänhän sanoi että lähellä :" ja sit tossa ihan hyvä 10km asvalttipätkä missä ei oo varmaan 20vuoteen liikkunu poliiseja niin siin uskaltaa kyl"
![]()
![]()
![]()
Meillä oli isot pihat,jossa pääsi jopa heittämään nelosta sisään ja sitten pitikin ruveta kattelemaan jarrupoljinta...
mutta että ajaa rallia B-omenalla,niin itku pääsee...![]()
- Austin Maxi 1750 -
Niin 8v A-omegassa on 115hv mutta tuossa 8v B-omegassa on se tasan 100hv..jariz kirjoitti:115 hvStatics kirjoitti:nojoo, mutta 100hv kone 1900kiloseen autoon.. ei ainakaan mun päässä kuullosta kauhen järkveltä, mutta ihan mistä kukin tykkää..On tuo 8v kone mukavempi ajaa kun tuo 16v. Väännöt on alempana. Kiihtyvyydessä eroa varmaan max. 0.5s.
Eikä toi auto paina 1900kg vaan n.1600kg noilla pienimmillä koneilla.
Reippaasti menee taas offtopickiksi, mutta menkööt tämän kerran.astraboi kirjoitti:no älä viitsiMegaman kirjoitti:Rallia B-Omegalla?Statics kirjoitti: uskon uskon, mut siis tua nyt tullu aika monel autol vedeltyy rallii ja kyl toi parhaalta vaikuttaakyl tos vlopun aikana 480km tuli mittariin pelkästään tommosel pienellä pätkällä
![]()
![]()
Hyvää harjoitustahan tuo vaan on, kun pääsee johonkin ajelemaan ennen kortin saamista. Itsekin voin valehtelematta sanoa, että tuli ajettua ennen kortin saamista yhteensä reippaat 15tkm
Ukko ei alkanut minulle mitään halpaa autoa ostamaan, turhaan veisi vaan pihalla tilaa. Tuli aina ajeltua niillä autoilla, mitä sattui talossa sillähetkellä olemaan.
Perheeseen ostettiin 90-luvun alussa uusi Omega, ja sillä tuli ajeltua kaikki syrjäiset metsä/hiekkatiet läpi moneen kertaan, melko haipakkaakin välillä mentiin, mutta (onneksi) ei lipsahtanut kertaakaan ojahallituksen puolelle. Talvella ajeltiin tietysti läheisen joen jäällä päivät pitkät, kokemusta tuli jäällä ajosta ja paljon. (Parhaimmillaan 200km päivässä)
En ole viitsinyt näin jälkikäteen ukolta kysyä, että miksi hän antoi meikäläisen (silloin 14v pojanviikari) ajaa uudella autolla pitkin metsäteitä, ilman että pelkäsi auton lipsahtavan puuhun. Tosin ehdotuskin oli hänen, mitäpä sitä kyselemään. Itse en kyllä ikinä antaisi omaa autoa tuollaiseen harjoituskäyttöön, en, vaikka kyseessä olisi oma poika.
Kysytäänpä vielä lopuksi, että onko kyseistä Omegaa näkynyt kenekään foorumilaisen tallissa?
Poistettu kilvistä jo vuonna 2002, kilvillä OFG-916. Rekisteritietojen mukaan majailee Uudessakaupungissa.
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=92814125Statics kirjoitti:Niin 8v A-omegassa on 115hv mutta tuossa 8v B-omegassa on se tasan 100hv..jariz kirjoitti:115 hvStatics kirjoitti:nojoo, mutta 100hv kone 1900kiloseen autoon.. ei ainakaan mun päässä kuullosta kauhen järkveltä, mutta ihan mistä kukin tykkää..On tuo 8v kone mukavempi ajaa kun tuo 16v. Väännöt on alempana. Kiihtyvyydessä eroa varmaan max. 0.5s.
Eikä toi auto paina 1900kg vaan n.1600kg noilla pienimmillä koneilla.
Joudun olemaan vieläkin erimieltä.
omega A- 20se 90kw 123hp@5400rpm
c20ne 115kw 115hp@5400rpm
c20nef 70kw 100hp @5200rpm
c20nej 73kw 99hp @5200rpm
omega B x20se 85kw 115hp @5400
omistan myös tuollaisen^
ELI kaikki nämä ovat 8 venasia ja B omppua ei ole kuin yhdellä 2.0 8v mottorilla kun taas a:ta on 4:llä
Edit:Mulla omppu ollut 2vuotta ja on kuiva konehuone kun vertaa tuohon vectran 16v oljykasaan joka valuttaa öljyä jokapuolelta, mutta onhan tuolla vectralla ajettu melkei 100tkm enempi kuin ompulla..
c20ne 115kw 115hp@5400rpm
c20nef 70kw 100hp @5200rpm
c20nej 73kw 99hp @5200rpm
omega B x20se 85kw 115hp @5400
omistan myös tuollaisen^
ELI kaikki nämä ovat 8 venasia ja B omppua ei ole kuin yhdellä 2.0 8v mottorilla kun taas a:ta on 4:llä
Edit:Mulla omppu ollut 2vuotta ja on kuiva konehuone kun vertaa tuohon vectran 16v oljykasaan joka valuttaa öljyä jokapuolelta, mutta onhan tuolla vectralla ajettu melkei 100tkm enempi kuin ompulla..
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella