Mikä ekaksi autoksi?
Jokainen ostaa auton ihan oman mieltymyksen mukaisesti. Toisille suzuki alto voi olla paras ratkaisu kun joku ei suostu s-mersua pienenmpää katselemaan. Yleisesti ottaen voi sanoa että kannattaa ostaa yleinen automerkki ja mahdollisimman yleisellä moottorilla. Näin varaosien saatavuus ja auton korjaaminen ei ole ongelma. Kannattaa miettiä myös paljonko kiinnostavassa autossa on "tunnetta" mukana, onhan se ostaessa mukava kun pellin alla murisee useampi litrainen kutonen/kasi, mutta vakuutuksia maksaessaan ja bensapumpulla voi olla jo eri fiilikset. ekaa autoa ostaessa kannattaa miettiä myös tarviiko todella GLXSi varusteita vai olisiko perusmallin varustelu riittävä paikasta toiseen siirtymiseen. eri automallien vikalistat löytyy osoitteesta http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
Minä aloitin autoilu urani B Mantalla,jonka kaulalla oli 2.2 rekordin ruisku kone! hyvin pärjäilin talvikelilläkin mantalla. Mutta jokainenhan ostaa sellaisen mistä pitää...itse iskin silmäni mantaan ja muu ei sen jälkeen tullut kuuloonkaan,manta oli pakko saada!! tällä hetkellä kyllä ajan (ikävä myöntää...etuveto corollalla) noloa...heh mutta menee talviautona...ehkä tasen ensi kesänä mantan ratin takana vaihdetaan maisemaa! Jos mantan ostaa niin en suosittele korin vaihtoja eikä loppuun ajettuja ruosteisia teini pommeja...
öö mulla on ainakin pyörähtänyt käsissä yksi 2.6 imusarja joka on ostettu AVK:lta ehkä noin vuosi, puolitoista sitten jos ei muisti tee tepposia. Onhan noita toki voitu mällätä useitakin.On 2002-12-09 19:35, StarBreakeR wrote:
btw. olis kiva tietää että minne tuoki pääty avk:lta.. toivottavasti ei purkamolle tjs.
- opelmeister
- 'Senator'

Turboblitzin lienee turha syyttää muita omasta huonosta tuurista autojen kanssa. Itselläni on liki 300tkm ajettu -90 Omega ja ensimmäinen eikä toinen adjektiivi sitä kuvaamaan ole ruosteinen. Parempi kori siinä on kuin useissa saman ikäisissä Vectroissa ja Kadeteissa. Enkä oikein ymmärrä täällä tulleita kommentteja takavetoisuuden haitallisuudesta ekassa autossa. Itselläni on ollut vain takavetoja ja en ole ajanut yhtäkään kolaria. Jos pidetään järki autoilussa niin on ihan sama vetääkö auto edestä, takaa vai varapyörästä.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Takavetoinen ensiautona on mun mielestä järkevä vaihtoehto. Itse ostin 14-vuotiaana 1.2S C-kadetin, jolla opettelin kunnolla talvella ajamaan.. Jos takavetosella oppii ajamaan, niin etuvetonen on jo kun puuroa söisi. Ja tietty jos tykkää leikkiä, niin oma moka jos karkaa mettähallituksen puolelle.=) Siitähän ei ole autoa syyttäminen.
Janne
Janne
-
TriggerFinger
- 'Kadett'

Lähinnä toivoisin autolta luotettavuutta eli ettei sitä tarvitsisi koko ajan olla huoltamassa. Tosin en tiedä onko mahdollista saada tuolla rahamäärällä sellaista autoa??
Tyylikkyys ja muuten hyvä ulkonäkö ovat tietysti plussaa, mutta eivät ole minulle pääasioita. Osaako joku sanoa mikä opelmalli mahtaa olla herkin ruostumaan eli mitä kannattaisi välttää?
Tyylikkyys ja muuten hyvä ulkonäkö ovat tietysti plussaa, mutta eivät ole minulle pääasioita. Osaako joku sanoa mikä opelmalli mahtaa olla herkin ruostumaan eli mitä kannattaisi välttää?
-
opelprofessional
- 'Kapitän'

Niinpä, luin sun ajatuksia tosta varmatoimisuudesta/huolettomuudesta...-kyllähän ne kaikki autot ruostuu ainakin Etelä-Suomen olosuhteissa huonolla pidolla ollessaan. Opeleista herkimmin juuri Omega A, Kadett E ja ehkä vanhemmat A-kopan Vectratkin. Kato sitten että ostat oikeasti tervekorisen pelin...-nätti ukokuori ei tosiaan takaa, että pohja on ehjä! Kyllä hei tolla summalla saa ihan käyvän pelin. Katot vaan, että tulevan Astran tai Vectran ajokilometrit on kohtuulliset (miel alle 200tkm) Tolla 5-6tonnilla saa 92/93 Vekun tai jopa jo 94/95 Astran! Ne on ihan jees vehkeitä, eivät välttämättä mitään katseenkääntäjiä, mutta varmatoimisia ja käyttökustannuksiltaan erittäin edullisia autoja! Ja niillä pärjää talvella, ajo-ominaisuudet on aloittelijalle varmat, etkä jää mihimkään kiinni. Myös muut talviominaisuudet, kuten lämmitys ja käyntiinlähtö ovat ihan nykyaikaisella tasolla! Mua ainaski vituttais kammeta jotain vanhaa kaasari-röhnöä käyntiin maanantaiaamuna lumihangesta! Kyllähän nekin toimii hoidettuina...-mut ymmärrät varmaan. Äläkä vaan osta mitään GSi-Kadettia, sellanen ei ole toiminut kunnolla edes uutena! KAMALA! (mun, ja kait jo nykyään aika yleinen mielipide...)
-
opelprofessional
- 'Kapitän'

Meille sattui käsiin vissiin erikoinen -89 gsi kadett 2.0 16v cabrioletti, kun koskaan ei ollut siinä mitään vikaa sen 2v. mitä se meillä oliOn 2002-12-10 10:53, opelprofessional wrote:
Äläkä vaan osta mitään GSi-Kadettia, sellanen ei ole toiminut kunnolla edes uutena! KAMALA! (mun, ja kait jo nykyään aika yleinen mielipide...)