Mustat Opelit?
Mustat Opelit?
Mitenkäs foorumilaiset ovat selvinneet mustien Opeleidensa kanssa? Onko esim. black sapphire herkkä väri naarmuuntumaan yms? Olisiko kenelläkään antaa hyviä maalipinnan hoitovinkkejä (siis muita kun vahaa usein ja pese puhtailla välineillä)?
omassa -01 Vectrassa värinä Midnight Black ja jonkin verran naarmuja kyllä löytyy... Suhteellisen arkahan toi musta on ja vaatii normaalia enemmän pesua ja vahausta, kun kaikki paskat näkyy heti. Mutta puhtaana on kyllä tyylikäs... 
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
-
kha8aeskok
- 'Agila'
Itellä kans Astra Enjoy Wagon -05, värinä se metallimusta. Ainoa pesutapa mitä käytän on käsinpesu ja sekin tarkoitukseen soveltuvalla sienellä. Käytin pari kertaa käsinpesussa paikallisessa pesuihin erikoistuneessa putiikissa ja silti tuli parit naarmut oviin. Siitä lähtien olen pessyt itse. Onpahan aina puhdas sieni. Vaikka ei kai niitä naarmuja voi välttää. Ensimmäiset tahtoo vaan ottaa pumpusta.... 
Ei se erityisesti kevään pölyjä vaadi. Veljellä oli aikanaan musta Corsa ja sen puhtaanapito oli kyllä ainaista taistelua. Jos kävit pesemässä sen ja ajoit 3km kotiin, niin auton päälle oli jo laskenut näkyvä pölykerros. Sormella kun pyyhkäisi, niin raita jäi... Toinen ääripää on valkoinen. Itsellä valkoinen Corsa ja sitä saa olla myös kokoajan pesemässä, kun kaikki tahrat suorastaan hyppii silmille...plumber kirjoitti:Ja näin keväällä ihan ilmassa leijuva pölykin saa auton näyttämään harmaalta

- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Varovainen saa kyllä olla. Tuossa muutama viikko sitten auton ollessa tosi paskanen joku oli sukeltanut konepellille ja jätti helvetinmoiset jäljet. Kyllä vitutti. Hiomavahalla lähti pienemmät melkein kokonaan, mutta isompiahan ei saa pois millään. Työkaverin mustaan lumiseen supraan piirsi toinen hauska työkaveri "hymynaaman" ja sitä naamaa katseltiin pari vuotta, kunnes se auto myytiin... En tiedä onko astrassa jotenkin erityisen herkkä maalipinta, mutta auton ollessa likainen jo takakontin tai oven sulkeminen pellistä painamalla saa aikaan häiritsevät naarmut jotka tulee selvästi näkyviin auton ollessa puhdas.
Se on kyllä ärsyttävää, jos kaverit nojailee autoon varsinkin jos auto on likanen. Kiva sitten katella niitä perseen muotoja ovissa...
Pesee ja vahaa niin usein ku jaksaa. Ite oon pyrkiny peseen viikottain ja vahaamaan sitten kun vesi ei enää valu pois.
Sitten kun naarmut rupee riepomaan liikaa, niin vie auton myllytettäväksi. Ite ei kannata alkaa mustaa autoo myllyttelemään, ku siihen tulee niin helposti sellaisia "hologrammeja". Eli kun aurinko paistaa, niin pystyy selvästi näkemään ne laikan kiekurat, jos se on huonosti myllytetty.
Pesee ja vahaa niin usein ku jaksaa. Ite oon pyrkiny peseen viikottain ja vahaamaan sitten kun vesi ei enää valu pois.
Sitten kun naarmut rupee riepomaan liikaa, niin vie auton myllytettäväksi. Ite ei kannata alkaa mustaa autoo myllyttelemään, ku siihen tulee niin helposti sellaisia "hologrammeja". Eli kun aurinko paistaa, niin pystyy selvästi näkemään ne laikan kiekurat, jos se on huonosti myllytetty.
Mun Astra on väriltään Midnight Black ja ihan hyvänä on pysynyt. Olen tosin kiertänyt kaukaa kaikki harjapesukoneet, en ole edes pehmoharjapesuun tohtinut mennä. Onko mustien kärryjen omistajilla minkälaisia kokemuksia, jotta mitä nuo "pehmoharjapesut" tekevät mustalle maalipinnalle, vai tekevätkö mitään?
---
Reilusti käyttää vettä ja pienillä kierroksilla.ekto kirjoitti: Ite ei kannata alkaa mustaa autoo myllyttelemään, ku siihen tulee niin helposti sellaisia "hologrammeja". Eli kun aurinko paistaa, niin pystyy selvästi näkemään ne laikan kiekurat, jos se on huonosti myllytetty.
Myllytyksen jälkeen vielä kliinerillä käsittelee ennen vahausta,niin ei jää nuita "hologrammeja". Itse juuri kuskin ovea vähänaikaa sitten myllyttelin,kun on vähän appelsiinipintaa.
Pikkaisen pitäisi vielä lisää rouhia...
Värinä ihan basic kiiltävä musta.