Löytyy toki kaikissa väreissä. Eri asia sitten että tarttuuko niihin tulostimen muste. Tarran pinta on sen verran liukas ja kiiltävä että hieman epäilyttää.. Voisihan tuota toki testata joskus, eipä tuo kallista ole.On 2004-12-07 09:21, jorka wrote:
no eikös nuo tarrat mitä käytetään autoissa korin ulkopuolella oo ainakin kosteuden kans tekemisis.varmaan läytyy kaikkia värejä mitä vaan vois kuvitella,eikä varmaan rypisty ku korkeintaan asennuksessa.
Omega GLSi -89 Projekti... Myyty, kuollu ja kuopattu :D
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Vähän arvelinkin.On 2004-12-16 15:51, jorka wrote:
no niin,mä toin töistä sellasta tarraa ja koitin tulostaa siihen.tu se mitää kuivunu.
Mutta keksin toisen keinon mitä ehkä pitäisi kokeilla kunhan joutaa:
Tulostaa taustat tavalliselle kalvolle ja antaa kuivua (siihenhän useimpien tulostimien pitäisi pystyä). Sitten hommaa tuota mainosteippiä kirkkaan valkoisena sopivat palat, ja liimaa sen kalvon taakse. Tällöinhän numerot ja muut näkyvät kalvolla normaalisti. Ja tuon yhdistelmän luulisi sitten kestävän kosteuden vaihtelut, kun molemmat ovat kuitenkin muovia.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Elikkä pientä päivitystä sisävaloihin. Tuossa hiihtolomalla aikani kuluksi nikkaroin uuteen kuosiin nuo sisävalot ja lisäsin takapenkille yhden valon. Kuvat ovat vähän huonoja, mutta pitää tässä paremmalla ajalla käydä napsimassa uusia.
Etukattovalo on kokonaan itse tehty. Tein puusta (luonnollisesti
) tuon "kehikon", ja laitoin sen taas vanhaan vakiomallin kattovaloon kiinni. Suurin työ tuossa oli saada kaikki metalliosat halutunlaisiksi. Hommasin pari suurta aluslevyä/prikkaa jotka pyöristelin ja kiillotin. Sitten siirsin vakiot spottivalot uudelle paikalle, kuten kuvasta näkyy. Lisäksi keskellä olevaan valoon lisäsin pari lediä, jotta sain sen kirkkaammaksi. Keskellä oleva metalliosa on tehty putkenkauluksesta, joka sekin oli oma hommansa. Syy noiden kaikkien itse tekemiseen oli se, että en mistään löytänyt valmiiksi mieluisia, tai edes sinne päin olevia metalliosia..
http://personal.inet.fi/koti/jarkko.pil ... /sisa2.jpg
Takavaloista sitten: Löysin kaupasta ledivalosarjan, jossa oli jo valmiiksi melko tyylikäs ulkoasu, joten riitti kun tein valoille puiset kehikot/kiinnikkeet, millä nimellä niitä kutsuukaan sitten.. Ennestäänhän minulla oli jo takanakin yksi pari valoja, joten johtojenkaan kanssa ei tarvinnut tapella. Lisäsin keskelle vielä yhden valon, koska ostamassani sarjassa tuli kolme valoa.
http://personal.inet.fi/koti/jarkko.pil ... /sisa3.jpg
Että sellaista tällä kertaa. On muuten pimeällä aika makoisa tuo valaistus, ainakin omasa mielestä.
Mielipiteet ovat tervetulleita..
Etukattovalo on kokonaan itse tehty. Tein puusta (luonnollisesti
http://personal.inet.fi/koti/jarkko.pil ... /sisa2.jpg
Takavaloista sitten: Löysin kaupasta ledivalosarjan, jossa oli jo valmiiksi melko tyylikäs ulkoasu, joten riitti kun tein valoille puiset kehikot/kiinnikkeet, millä nimellä niitä kutsuukaan sitten.. Ennestäänhän minulla oli jo takanakin yksi pari valoja, joten johtojenkaan kanssa ei tarvinnut tapella. Lisäsin keskelle vielä yhden valon, koska ostamassani sarjassa tuli kolme valoa.
http://personal.inet.fi/koti/jarkko.pil ... /sisa3.jpg
Että sellaista tällä kertaa. On muuten pimeällä aika makoisa tuo valaistus, ainakin omasa mielestä.
Mielipiteet ovat tervetulleita..
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Pientä päivitystä tähänkin rotteloon.
Niinkuin eräästä toisesta topikista käy ilmi, tuli tuossa laiteltua kaukosäätöinen keskuslukko toimimaan. Pienen taiston ja ihmettelyn jälkeen myös vilkkukuittaus toimii. Vielä kun jaksaisi viritellä sähkölasien sulkemisen kaukosäätimeen niin hyvä..
Tulossa:
Uutta puskuria eteen ja taakse
(ehkä uudet helmat)
Hillittyä spoileria
Ruostehommia siellä täällä
Sisustaa uuteen uskoon
++ muuta fiksailua, rakentelua sekä tekniikkaa kuosiin
Mutta näistä enemmän jorinaa ja kuvia sitten kun jotain näytettävää on, sikäli mikäli edelleen ketään kiinnostaa..
Niinkuin eräästä toisesta topikista käy ilmi, tuli tuossa laiteltua kaukosäätöinen keskuslukko toimimaan. Pienen taiston ja ihmettelyn jälkeen myös vilkkukuittaus toimii. Vielä kun jaksaisi viritellä sähkölasien sulkemisen kaukosäätimeen niin hyvä..
Tulossa:
Uutta puskuria eteen ja taakse
(ehkä uudet helmat)
Hillittyä spoileria
Ruostehommia siellä täällä
Sisustaa uuteen uskoon
++ muuta fiksailua, rakentelua sekä tekniikkaa kuosiin
Mutta näistä enemmän jorinaa ja kuvia sitten kun jotain näytettävää on, sikäli mikäli edelleen ketään kiinnostaa..
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Nyt on tullut purettua taas aika tavalla tuota kulkinetta. Ja olihan sitä ruostettakin kun alkoi tonkimaan ja tökkimään. Takakontin nurkat, etujalkatilat, konepelti, takaovet, helmat, etuiskareiden tolpat ja jotain muuta ainakin joutuu korjaamaan.
Puskureitakin oon tässä saanu väsäiltyä jonkin verran eteenpäin. Kuvia tulee jahka ehdin ottaa niitä ja uppailla palvelimelle.
Puskureitakin oon tässä saanu väsäiltyä jonkin verran eteenpäin. Kuvia tulee jahka ehdin ottaa niitä ja uppailla palvelimelle.
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Juuh, ajattelin ajankuluksi muutaman kuvasen nakata tännekin aiheesta. Eli linkin takaa löytyvän kuvasarjan aiheena ruostepeikon pesintä eri puolilla ooppelia:
http://personal.inet.fi/koti/jarkko.pil ... jekti.html
Sivut ovat vielä asiasisällöltään kesken. Ulkoasua saa kommentoida jos siltä tuntuu..
http://personal.inet.fi/koti/jarkko.pil ... jekti.html
Sivut ovat vielä asiasisällöltään kesken. Ulkoasua saa kommentoida jos siltä tuntuu..
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Hyvän näköistä toimintaa puupaneleiden kanssa. Sain niistä itsekin pari ideaa yhteen härveliin joka pitäisi kait pistää kasaan ja liikkeelle kun ei se kellekään kelpää edes ilmaiseksi.. 
Sen verran tuosta mittarin pohja jutusta: kokeilkaa tulostimeen tehtyä kalvoa. Jokaisen tulostinvalmistajan seteistä löytyy juuri kys. valmistajan ja oikealle mallille tarkoitettuja kalvoja. Tietysti kilpailijan kalvotkin saattavat toimia. Sitten kun on kuivahtanut muste (tai heti jos teet laserilla) isket ne kontaktimuovit vielä lisäksi ja sinne mittaristoon. Pitkällä juoksulla sitten vaan jännittämään miten ne oman tulostimen värit kestää lämpötilan vaihteluita ja aurinkoa. Positiivis-mielinen sanoisi, että sitten kun ne haalistuu on jo aika vaihtaa muutenkin uuteen..
Sen verran tuosta mittarin pohja jutusta: kokeilkaa tulostimeen tehtyä kalvoa. Jokaisen tulostinvalmistajan seteistä löytyy juuri kys. valmistajan ja oikealle mallille tarkoitettuja kalvoja. Tietysti kilpailijan kalvotkin saattavat toimia. Sitten kun on kuivahtanut muste (tai heti jos teet laserilla) isket ne kontaktimuovit vielä lisäksi ja sinne mittaristoon. Pitkällä juoksulla sitten vaan jännittämään miten ne oman tulostimen värit kestää lämpötilan vaihteluita ja aurinkoa. Positiivis-mielinen sanoisi, että sitten kun ne haalistuu on jo aika vaihtaa muutenkin uuteen..
Omega MV6 -94

Nonniin, projekti edennyt taas jonkin verran. Tuttu teki töissä uudet helmapellit millin vahvuisesta sähkösinkitystä pellistä. Tietenkin pellit tulivat koko helman pituudelle ja hitsasin ne koko matkalta kiinni. Luulisi noiden kestävän vuoden jos toisenkin.
Lisäksi luulisi että tuo jäykkyyttä jonkun verran autoon.
Muut ruosteet on aika lailla saatu jo korjattua paria kohtaa lukuunottamatta. Lisäksi konepeltiin on luomet tehtynä, enkä ainakaan minä ole tuon mallisia luomia muissa Omegoissa nähnyt. En sitten tiedä onko se hyvävai huono juttu
Täytyy nyt kuitenkin vielä mallata peltiä paikalleen ja tarkastuttaa valokuvio. Viimeistelen konepellin vasta sitten kun olen saanut varmuuden tuosta valokuviosta.
Tokihan tässä on kaikkea muutakin tullut puuhattua, mutta ei nyt kaikki tule mieleen.
Kuvia tulee jälleen kunhan vain ehdin ottaa niitä ja laittaa servulle.
EDIT: noista mittarintaustoista; tulostin pohjat Biltemasta ostetulle valkoiselle kiiltävälle kalvolle. Tuolle kalvolle tuli kyllä hyvä. Otti kyllä oman aikansa että kuivui. Mutta jälki on hieno, eikä ole ihan niin tein-itse-säästin viritelmän näköinen
Muut ruosteet on aika lailla saatu jo korjattua paria kohtaa lukuunottamatta. Lisäksi konepeltiin on luomet tehtynä, enkä ainakaan minä ole tuon mallisia luomia muissa Omegoissa nähnyt. En sitten tiedä onko se hyvävai huono juttu
Tokihan tässä on kaikkea muutakin tullut puuhattua, mutta ei nyt kaikki tule mieleen.
Kuvia tulee jälleen kunhan vain ehdin ottaa niitä ja laittaa servulle.
EDIT: noista mittarintaustoista; tulostin pohjat Biltemasta ostetulle valkoiselle kiiltävälle kalvolle. Tuolle kalvolle tuli kyllä hyvä. Otti kyllä oman aikansa että kuivui. Mutta jälki on hieno, eikä ole ihan niin tein-itse-säästin viritelmän näköinen
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Tänään saatiin mallattua faceliftin vilkut noihin vanhan mallisiin lokareihin. Ei ollutkaan ihan niin läpihuutojuttu mitä aluksi kuvittelimme. Tuttavan vankalla metallityökokemuksella juttu kuitenkin onnistui hyvin.
Tuli myös todettua se, että luomien ei Pitäisi vaikuttaa valokuvioon millään lailla, joten sekin murhe on poissa kuvioista. Tulevan viikon aikana pitäisi saada kiulu jo ajokuntoonkin.
Hyvältä näyttää siis.. Toistaiseksi.
Tuli myös todettua se, että luomien ei Pitäisi vaikuttaa valokuvioon millään lailla, joten sekin murhe on poissa kuvioista. Tulevan viikon aikana pitäisi saada kiulu jo ajokuntoonkin.
Hyvältä näyttää siis.. Toistaiseksi.
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi