vectran polttoainepumpun rele

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Mitjas
'Kadett'
'Kadett'

vectran polttoainepumpun rele

Viesti Kirjoittaja Mitjas »

a-mallin vectra vm.89 kysyisin mikä niistä releistä ohjaa bensapumppua, kun lakkas pumpulle tulemasta virta. onx se konehuoneen puolel vai sulake taulusta.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Rele sijaitsee apumiehen jalkotilassa oikealla sen peitemuovin alla.
Ei just muista kuinka monta napaa siinä on mutta siellä on myös keskuslukon rele ja siinä lukee kiekert...
veccuman83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

mun mielest toi bensapunpun rele on konehuonees mustassa kannellisessa laatikossa.

eiks moottorin ecu ole siel jalkatilas?ainaki mun mielest.
veccuman83
'Senator'
'Senator'

vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

veccuman83 kirjoitti:mun mielest toi bensapunpun rele on konehuonees mustassa kannellisessa laatikossa.

eiks moottorin ecu ole siel jalkatilas?ainaki mun mielest.
Juu onhan se ecukin siellä, se on niitten releitten yläpuolella...
veccuman83
'Senator'
'Senator'

no en tiiä mut mul on ainaki pumpunrele konehuonees. 20ne
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Mun auto on myös aluperin 20NE -89 ja apurin jalkotilassa se on uudesta saakka ollut ainakin alkuperäisistä johdotuksista päätellen...

Kai niitä poikkeuksiakin sitten on.
Mitjas
'Kadett'
'Kadett'

Re: vectran polttoainepumpun rele

Viesti Kirjoittaja Mitjas »

Mitjas kirjoitti:a-mallin vectra vm.89 kysyisin mikä niistä releistä ohjaa bensapumppua, kun lakkas pumpulle tulemasta virta. onx se konehuoneen puolel vai sulake taulusta.
Pitää katella ois helpompi löytää, jos se rele naksahtas, kun kääntää virrat päälle. Mut ei mistään kuulu inaustakaan. Auto on alun perin 1.6, mut on tekniikka vaihdettu 2.0 gt:n mukaiseksi. Kilovatteja on 95. Osaisko joku sanoa mikä on koneen mallimerkintä. On nää opelit aika uutta mulle kadetti ollut vuoden, mut sattumien kautta pihas seisoo nyt 3 vectraa.
Kattelin pihas olevia autoja läpi ja 1.6 vm.90 oli konehuonees vaan yks rele, mut 2.0 vm.89 autos näytti olevan 6-napainen rele konehuoneessa siin mustas poksissa ja toinen rele siin vieres. Kiitos auttajille, eiköhän toi vekkuli tosta taas lähde. Ja niistä koneen mallimerkinnöistä kanssa suuri kiitos siinähän toi näky olevan niinkuin neuvoit.
veccuman83
'Senator'
'Senator'

oisko c20se
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: vectran polttoainepumpun rele

Mitjas kirjoitti:
Mitjas kirjoitti:a-mallin vectra vm.89 kysyisin mikä niistä releistä ohjaa bensapumppua, kun lakkas pumpulle tulemasta virta. onx se konehuoneen puolel vai sulake taulusta.
Pitää katella ois helpompi löytää, jos se rele naksahtas, kun kääntää virrat päälle. Mut ei mistään kuulu inaustakaan. Auto on alun perin 1.6, mut on tekniikka vaihdettu 2.0 gt:n mukaiseksi. Kilovatteja on 95. Osaisko joku sanoa mikä on koneen mallimerkintä. On nää opelit aika uutta mulle kadetti ollut vuoden, mut sattumien kautta pihas seisoo nyt 3 vectraa.
Jos se on katition 8v GT niin se on 20SEH(130hv) jos taas katillinen 8v niin C20NE(115hv).

Moottorin tyyppi löytyy edestäpäin katsottuna lohkon oikeasta etu reunasta, siinä on sellainen pieni porras johon se on stanssattu.
THP
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja THP »

mulla se rele on konehuoneessa kuskin puolella takakulmassa,musta loota jossa 2 relettä sisällä ,pumpun rele on 6napainen,ja ainakin mulla lähempänä kuskia...näin minulla
Vastaa Viestiin