Astra G sedan ja renkaan koko
Astra G sedan ja renkaan koko
Moi!
Itselläni on G-Astra seda vuosimallia 1998. Ongelmana on kesärenkaat, renkaat ovat 215/17/45 kokoa. Rengasliikkeissä sanottiin, että kyseisen renkaan pitäis mahtua hyvin. No, renkaat mahtuvat edessä kääntymään hyvin, mutta takapää ottaa kiinni kaarien takaosaan takapuskurin kiinnitysruuvien kohdasta, jos on painoa enemmän (4 henkilöä). Jouset ja iskarit ovat kunnossa.... Takapuskuri on vaihdettu opelin master fitissä, ja mietin onko mahdollista, että huolossa on tössitty???
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja neuvoja kuinka selvitä tilanteesta, uskaltaako muovia leikata taikka kiinnikkeitä muuttaa niin, että renkaat eivät ottaisi kiinni?
Itselläni on G-Astra seda vuosimallia 1998. Ongelmana on kesärenkaat, renkaat ovat 215/17/45 kokoa. Rengasliikkeissä sanottiin, että kyseisen renkaan pitäis mahtua hyvin. No, renkaat mahtuvat edessä kääntymään hyvin, mutta takapää ottaa kiinni kaarien takaosaan takapuskurin kiinnitysruuvien kohdasta, jos on painoa enemmän (4 henkilöä). Jouset ja iskarit ovat kunnossa.... Takapuskuri on vaihdettu opelin master fitissä, ja mietin onko mahdollista, että huolossa on tössitty???
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja neuvoja kuinka selvitä tilanteesta, uskaltaako muovia leikata taikka kiinnikkeitä muuttaa niin, että renkaat eivät ottaisi kiinni?
-
SilverStar
- 'Kadett'

Tästäkin aiheesta muistan lukeneeni ainakin 2-3 eri viestiketjua,kun etsiskelin itse vastausta siihen mahtuuko sama rengaskoko kun sulla pyörimään ongelmitta alla(Astra G 3-ovinen Vm.99)...No,anyway lopputulos oli kylllä se että en tullut"hullua hurskaammaksi"sillä toisten mielestä mahtuu pyörimään,toisten mielestä taas ei.
Eli eikun Ronalin vanteet tilaukseen ET:llä 35 ja alle tosiaan 215/45/17 kumit ja testaamaan
sillähän tuo tulis ainakini itselle selväksi mahtuuko vaiko eikö...??
Lopputuloksena voin sanoa,että ainakaan minulla ei raavi mistään eikä millään kuormalla,vaikka aluksi tuo melko pieni ET kyllä vähän hirvitti
Autosta sen verran vielä,että minulla oli jo valmiina Sport-varusteluun kuuluva 20mm(?)madallus...
Eli eikun Ronalin vanteet tilaukseen ET:llä 35 ja alle tosiaan 215/45/17 kumit ja testaamaan
Lopputuloksena voin sanoa,että ainakaan minulla ei raavi mistään eikä millään kuormalla,vaikka aluksi tuo melko pieni ET kyllä vähän hirvitti
Autosta sen verran vielä,että minulla oli jo valmiina Sport-varusteluun kuuluva 20mm(?)madallus...
Minulla oli edellisessä sedan astrassa renkaat 215/40/17 vanne 7" leveä ja et 37. Madallusta takana 20mm(cobran jouset). Se patti on kaikissa se ongelma jos ET menee 35 tai pienemmäksi. Tuolle 37 ET luvulla se rengas ei ottanut kiinni vaikka oli porukkaa kuinka ja paljon kyydissä. Sitä en sitten tiedä, että onko rumpujarrullisessa ja levyjarrullisessa eri leveys takanapojen välillä joten silloinhan tuo ET luku hässäkkä ei pidä paikkaansa. Omassa sedanissa oli nimittäin rumpujarrut takana. Kerroppa niitä vanteen tietoja ja auton tietoja(1.6L 1.8L 2.0L....), niin osaa tarkemmin hjälppiä.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Tuolta kori,sisusta ja alusta palstalta löytyy tästä aiheesta monta topiccia. 215/45 17" tuntuu menevän hyvin caravaneihin riippuen vähän vanteen leveydestä ja et:stä, mutta kuitenkin paremmin kuin 3d:hen. 7" ja et35 ei pitäisi(?) olla ongelma 3d:ssäkään kai, mutta esim 8" sama et taas alkaa aiheuttamaan rohinaa monella. Ilmeisesti sinulla se ottaa kiinni ulkoreunastaan, silloin pitäisi saada rengasta sisemmäksi, kapeampi tai/ja matalampi kumi, kapeampi vanne tai pienempi et(vai suurempi?
mutta kuitenkin esim 40).
Itse väänsin tänään oman sedan astran alle Tooran 8x18" et 40 rengaskoko 215/35x18" autoa madallettu -40mm,eikä ottanut koeajolenkin aikana kiinni edes takaa. Vaik aikaisemmin takaa otti kiinni jo 16" setti Et35:lla
Opel Astra Sports Tourer 1.4T Sport -2012
Kadett C City L 1.2N -1976
Saab 9-3 2.0t -2001 RE85 Stage 5
Ex. Vectra Wagon 2.2 Direct Elegance Irmscher -2004
Kadett C City L 1.2N -1976
Saab 9-3 2.0t -2001 RE85 Stage 5
Ex. Vectra Wagon 2.2 Direct Elegance Irmscher -2004
Hellluri!
Nyt tuntuu tämä homma aika mystiseltä! Aikaisemmin luuliin, että kyse olisi ovien lukumäärästä, mutta mikäli muut sedanit toimii ni wtf? Voisiko olla mahdollista, että Opelin Master Fitissä oltaisiin mokattu, mutta en jaksa uskoa, että puskurin kiinnikkeet ovat väärässä paikassa???
Painotan, että en mielellään lovu vanteista, mutta jos on pakko niin...--->
BTW: Nyt olis 6000€ vanteet + 1600€ renkaat myynnissä halvalla...
Itselleni auto on työkalu (eikä munan jatke), mutta nyt saa tuunaajat ehdat uniikt BBS:ät puoliilmaiseksi (takaan, että ei vastaavia koko maailmassa). Renkaana toimivat mivhelin pilot sportitit (kpl 415/ovh).
Nyt tuntuu tämä homma aika mystiseltä! Aikaisemmin luuliin, että kyse olisi ovien lukumäärästä, mutta mikäli muut sedanit toimii ni wtf? Voisiko olla mahdollista, että Opelin Master Fitissä oltaisiin mokattu, mutta en jaksa uskoa, että puskurin kiinnikkeet ovat väärässä paikassa???
Painotan, että en mielellään lovu vanteista, mutta jos on pakko niin...--->
BTW: Nyt olis 6000€ vanteet + 1600€ renkaat myynnissä halvalla...
Itselleni auto on työkalu (eikä munan jatke), mutta nyt saa tuunaajat ehdat uniikt BBS:ät puoliilmaiseksi (takaan, että ei vastaavia koko maailmassa). Renkaana toimivat mivhelin pilot sportitit (kpl 415/ovh).