Kadetin puhallin
Mulla oli C Asconassa vähän samanlaisia oireita.
Tuulettajan kytkinhän on teknisesti samanlainen osa autoissamme.
Minulla kytkin oli sulanut sisältä.
Ilmeisesti jostain kumman syystä kytkimelle tulee niin paljon virtaa, että se alkaa lämpenemään.
Ostin romikselta uuden kytkimen ja se toimikin sitten hyvin.
Tosin oireesi kuullostaa siltä, että joko vika on kytkimessä tai sitten vastuksessa, sillä tavalla että johdot pääsee kosketuksiin jollain lailla toisiinsa.
3-nopeudellahan johdetaan isompia virtoja, jolloin sulakekin "jaksaa" palaa.
Tuulettajan kytkinhän on teknisesti samanlainen osa autoissamme.
Minulla kytkin oli sulanut sisältä.
Ilmeisesti jostain kumman syystä kytkimelle tulee niin paljon virtaa, että se alkaa lämpenemään.
Ostin romikselta uuden kytkimen ja se toimikin sitten hyvin.
Tosin oireesi kuullostaa siltä, että joko vika on kytkimessä tai sitten vastuksessa, sillä tavalla että johdot pääsee kosketuksiin jollain lailla toisiinsa.
3-nopeudellahan johdetaan isompia virtoja, jolloin sulakekin "jaksaa" palaa.
Inkku A tiisseli
Itellä poltti sulakkeen kun oli puhallin jäässä, eli ei päässyt pyörimään. Kannattaa koittaa että pyöriikö se puhaltimen "roottori". Ihan siis kädellä pyörittämällä. Taitaa olla toi puhallin aika heikko noissa kadeteissa kun itellä on jo toinen puhallin ja rikki menossa tämäkin. Välillä lakkaa toimimasta kokonaan. Sitten kun ajaa töissyyn ni saattaa alkaa toimimaan.
mulla on taas tällästä vikaa kapetissani....
et kolmosella ei puhalla... tai sit puhaltaa... jos haluaa... mut ei kauaa... joskus möyrähtää puhaltamaan ku rämppää, mut ei se kauua jaksa puhaltaa.... oon epäilly et vika ois vastuksessa?? tai sit va tos vivus???
sanokaa te järkevämmät....=)
moottorin vaihdoin kyllä edellesist kadetistani ennen ku sen möin... et siin ei pitäs vika olla....
et kolmosella ei puhalla... tai sit puhaltaa... jos haluaa... mut ei kauaa... joskus möyrähtää puhaltamaan ku rämppää, mut ei se kauua jaksa puhaltaa.... oon epäilly et vika ois vastuksessa?? tai sit va tos vivus???
moottorin vaihdoin kyllä edellesist kadetistani ennen ku sen möin... et siin ei pitäs vika olla....
En siis taida olla ainut kellä on tollasia outoja kokemuksia noista lämppäreistä...
Mulla Corsassa saattaa kovalla pakkasella ihan vaan yhtäkkiä heittää puhaltamasta ilmaa(tehny 3 kertaa tänä talvena)...ei auta vaikka laittaa tehoa isommalle, kuuluu vaan semmonen pikku höngähdys.
Kaikista mielenkiintosin asia tossa on se että mulla vetää kiekkamittarin sekasin toi lämppäri ku se alkaa temppuileen vaikka ne ei oo mitenkään toisiinsa yhteydessä...
Taitaa olla näitä henkimaailman juttuja.
Mulla Corsassa saattaa kovalla pakkasella ihan vaan yhtäkkiä heittää puhaltamasta ilmaa(tehny 3 kertaa tänä talvena)...ei auta vaikka laittaa tehoa isommalle, kuuluu vaan semmonen pikku höngähdys.
Kaikista mielenkiintosin asia tossa on se että mulla vetää kiekkamittarin sekasin toi lämppäri ku se alkaa temppuileen vaikka ne ei oo mitenkään toisiinsa yhteydessä...
Taitaa olla näitä henkimaailman juttuja.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Olex kokeillu onx motori jumissa?
Niissä ruukaa olla sellanen vika että päätyjen puslat ruostuu kiinni.
Motorin kun purkaa ja hioo ruosteen akselista ja puslasta niin ongelmat on loppunut.
Laittaa vielä mahdollisimman notkeaa vaseliinia tai spray vaseliinia kasatessa akseliin ettei se kovallakaan pakkasella enää jää juntturiin.
Motorin kyllä pystyy purkamaan vaikka se on prässäämällä kasassa.
Olen kasatessa sitten pienillä pisteillä hitsannut päädyt paikalleen.
Niissä ruukaa olla sellanen vika että päätyjen puslat ruostuu kiinni.
Motorin kun purkaa ja hioo ruosteen akselista ja puslasta niin ongelmat on loppunut.
Laittaa vielä mahdollisimman notkeaa vaseliinia tai spray vaseliinia kasatessa akseliin ettei se kovallakaan pakkasella enää jää juntturiin.
Motorin kyllä pystyy purkamaan vaikka se on prässäämällä kasassa.
Olen kasatessa sitten pienillä pisteillä hitsannut päädyt paikalleen.
Muistaakseni kolmosteho menee suoraan moottorille eikä kierrä vastuksen kautta, joten epäilisin vian olevan kytkimessä.On 2002-12-06 21:35, Tiia wrote:
mulla on taas tällästä vikaa kapetissani....