Normi käyntilämmöt ??? (20se)
Normi käyntilämmöt ??? (20se)
Kuinka lämpösenä muitten koneet käy tällä hetkellä. Mulla oli kaupungissa 105 astetta ja matka-ajossa 95. Ulkona oli n. 20 astetta.
Onko normaalit vai pitäskö huolestua? Ainiin, auto oli -87 Omppu
Onko normaalit vai pitäskö huolestua? Ainiin, auto oli -87 Omppu
Mulla on tossa NE koneessa normaalilämmöt siinä 90 astetta. Termari on joko 88 tai 92, en nyt tarkkaan muista. Flektin toimintaa epäilin viime kesänä ja vaihdoin jo anturinkin. Sitten tuli koitettua tyhjäkäynnillä, lähtee päälle vasta melkein punaisella, reilusti yli 100-asteen.
Suunnitelmissa on laittaa sen anturin ohittava kytkin. että saa flektin pyörimään jo aikaisemmin.
Suunnitelmissa on laittaa sen anturin ohittava kytkin. että saa flektin pyörimään jo aikaisemmin.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Omassa omegassa (20se -87) nousee lämmöt myös varsin korkealle, pidemmän aikaa tyhjäkäynnillä ollessaan nousee lähes punarajalle. Vikaa ei vaan tunnu löytyvän, termostaatti uusittu, nyt kokonaan pois, uudet nesteet, jäähdytinkin uusi, vesipumppu toimii, nesteet kiertää ja kaikki pitäisi olla ok. Silti kuitenkin lämpenee aivan liikaa. Ei vaan keksi enää mitään?
Onhan teillä lämpö ongelmista kärsivillä se "tunneli" paikallaan? Eli se mikä tulee syylärin ja flektin välille.. Itellä tuo ostaessa puuttu ja lämmöt tosiaan huiteli punarajalla. Sitten kun siihen laittoi tötterön ohjaamaan ilmaa niin tilanne korjaantui. Nyt lämmöt ovat 85-90, kesällä ja talvella.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
varsinkin 2.0 ohc moottoreiden kuulu käydä lämpösenä kun termari on 92c/107c eli aukeaa täysin vasta 107 asteen kohdalla.omegassa muistaakseni lämpömittarin asteikko muuttu hieman n.vm-89:ssä siten että ei mene niin herkästi sinne 100asteen yläpuolelle.ja jos kone ei lämpene kunnolla nii voi lisätä kulutusta jopa 1l/100km.
- vectraA2.0i
- 'Kadett'

Mulla lämmöt tuskin ikinä nousee paljoakaan yli 45 eli ekan viivan. Ilmeisesti jotain on vialla vai? 1989 20NE?! kirjoitti:varsinkin 2.0 ohc moottoreiden kuulu käydä lämpösenä kun termari on 92c/107c eli aukeaa täysin vasta 107 asteen kohdalla.omegassa muistaakseni lämpömittarin asteikko muuttu hieman n.vm-89:ssä siten että ei mene niin herkästi sinne 100asteen yläpuolelle.ja jos kone ei lämpene kunnolla nii voi lisätä kulutusta jopa 1l/100km.
jos koneessa nestettä ni mittarissa/anturissa vikavectraA2.0i kirjoitti:Mulla lämmöt tuskin ikinä nousee paljoakaan yli 45 eli ekan viivan. Ilmeisesti jotain on vialla vai? 1989 20NE?! kirjoitti:varsinkin 2.0 ohc moottoreiden kuulu käydä lämpösenä kun termari on 92c/107c eli aukeaa täysin vasta 107 asteen kohdalla.omegassa muistaakseni lämpömittarin asteikko muuttu hieman n.vm-89:ssä siten että ei mene niin herkästi sinne 100asteen yläpuolelle.ja jos kone ei lämpene kunnolla nii voi lisätä kulutusta jopa 1l/100km.
jos koneessa nestettä ni mittarissa/anturissa vikavectraA2.0i kirjoitti:Mulla lämmöt tuskin ikinä nousee paljoakaan yli 45 eli ekan viivan. Ilmeisesti jotain on vialla vai? 1989 20NE?! kirjoitti:varsinkin 2.0 ohc moottoreiden kuulu käydä lämpösenä kun termari on 92c/107c eli aukeaa täysin vasta 107 asteen kohdalla.omegassa muistaakseni lämpömittarin asteikko muuttu hieman n.vm-89:ssä siten että ei mene niin herkästi sinne 100asteen yläpuolelle.ja jos kone ei lämpene kunnolla nii voi lisätä kulutusta jopa 1l/100km.
jos nestettä koneessa ni mittarissa/anturissa vikavectraA2.0i kirjoitti:Mulla lämmöt tuskin ikinä nousee paljoakaan yli 45 eli ekan viivan. Ilmeisesti jotain on vialla vai? 1989 20NE?! kirjoitti:varsinkin 2.0 ohc moottoreiden kuulu käydä lämpösenä kun termari on 92c/107c eli aukeaa täysin vasta 107 asteen kohdalla.omegassa muistaakseni lämpömittarin asteikko muuttu hieman n.vm-89:ssä siten että ei mene niin herkästi sinne 100asteen yläpuolelle.ja jos kone ei lämpene kunnolla nii voi lisätä kulutusta jopa 1l/100km.
jos nestettä koneessa ni mittarissa/anturissa vika!vectraA2.0i kirjoitti:Mulla lämmöt tuskin ikinä nousee paljoakaan yli 45 eli ekan viivan. Ilmeisesti jotain on vialla vai? 1989 20NE?! kirjoitti:varsinkin 2.0 ohc moottoreiden kuulu käydä lämpösenä kun termari on 92c/107c eli aukeaa täysin vasta 107 asteen kohdalla.omegassa muistaakseni lämpömittarin asteikko muuttu hieman n.vm-89:ssä siten että ei mene niin herkästi sinne 100asteen yläpuolelle.ja jos kone ei lämpene kunnolla nii voi lisätä kulutusta jopa 1l/100km.