2.5 v6 tomaatti omegan kulutus??
2.5 v6 tomaatti omegan kulutus??
Searchilla yritin etsiä mutta en löytäny vastausta, eli minkälaisia kulutus arvoja olette saanut tollaisella 2.5 v6 koneella olevalle tomaatti omegalle. Itsellä näyttää sekalaisessa ajussa noin 11-12 litraa ja jotenkin tuntuu aika korkealta. Matka ajossa on menee 8-10 litran väliin. Mutta mitenkäs muilla?
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
- KapanderMaster
- 'Senator'

- Viesti:
Re: 2.5 v6 tomaatti omegan kulutus??
Talvella keskikulutus kaupungissa on n.13l/100kmOmega 2,0i GLS kirjoitti:Searchilla yritin etsiä mutta en löytäny vastausta, eli minkälaisia kulutus arvoja olette saanut tollaisella 2.5 v6 koneella olevalle tomaatti omegalle. Itsellä näyttää sekalaisessa ajussa noin 11-12 litraa ja jotenkin tuntuu aika korkealta. Matka ajossa on menee 8-10 litran väliin. Mutta mitenkäs muilla?
Autotalli.com:in mukaan ko. auton kulutus on
l/100km 8,0 10,5 14,8
Vastaavan Volvo V/S70:n kulutus on
l/100km 9,0 11,8 16,8
Talvella, kun Webastoa käyttää päivittäin ja ajaa vain lyhyttä (kaupunki) ajoa, menee n. 16L automaatti-MV6:lla. Siistilläkin ajolla.
Toissapäivänä kun tulin Turusta Kuopioon, keskinopeudella 101 km/h, kulutus oli 8,6. Ei mielestäni kovin paha...
Mutta painava auto ja luistattava automaatti niin kyllä soppa kaupungissa maistuu!
Toissapäivänä kun tulin Turusta Kuopioon, keskinopeudella 101 km/h, kulutus oli 8,6. Ei mielestäni kovin paha...
Mutta painava auto ja luistattava automaatti niin kyllä soppa kaupungissa maistuu!
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Riippuu varmaan kaupungista, ja liikenteen määrästäkin 
Helsingin keskustassa kun nollaa kulutusmittarin, näyttelee se toisten seassa ajaessa ensin yli 30, vähitellen yli 20 ja pitkänkin pyörittelyn jälkeen noin 16 litran lukemia.
10 - 12 se noin yleensä vie sekalaisessa kaupunkiajossa joka on meillä semmoista melko lyhyttä, mutta toisinaan pätkä jopa 80-nopeusrajoitusalueella ajoa.
Maantieajossa päästään jopa alle 8 litran, varsinkin talvella ku on paljon talvinopeusrajoituksia.
Helsingin keskustassa kun nollaa kulutusmittarin, näyttelee se toisten seassa ajaessa ensin yli 30, vähitellen yli 20 ja pitkänkin pyörittelyn jälkeen noin 16 litran lukemia.
10 - 12 se noin yleensä vie sekalaisessa kaupunkiajossa joka on meillä semmoista melko lyhyttä, mutta toisinaan pätkä jopa 80-nopeusrajoitusalueella ajoa.
Maantieajossa päästään jopa alle 8 litran, varsinkin talvella ku on paljon talvinopeusrajoituksia.
Omega MV6 Sedan aut '98
Olen jo pitemmän aikaa ihmetellyt,kun noilla v6:lla ajellaan maanteillä lähes hajulla...
Ite voin päästä maantiellä 8.2 ltr(X20XEV + man.),mutta keinot sen alittamiseen on ainakin itellä aika vähissä.Käytän toki cruisea,joka nostaa hiukan kulutusta,mutta silti...ilman cruisea ja ilmastointia on toki mahdollisuudet ajaa alle kasin lukemia,mutta miksi pitäis tinkiä varusteista,jotka autossa kuitenkin ovat.
Taajamassa menee mulla n. 10-11 ltr keskinopeuden ollessa alle 40 km/h
Jo pelkästään ohjekirjaa katsomalla 2.0 16v manuaali on se taloudellisin bensakone... nimittäin täältä lueskeltuja ilmoitettuja kulutuksia lukiessaan tulee varmaan monella mieleen,että mikähän mun autossa oikein mättää,kun ei itse pääse samaan. Isoksi autoksi Omppu on kuitenkin taloudellinen,millä koneella hyvänsä.
Kannattais muuten zekata niiden matkamittareiden paikkaansapitävyys,koska omegoissa on aika monenkokoista rengasta alla nykypäivänä...
GPS:llä tarkistin omani ja 70 kilsan matkalla oli 2 kilsaa ylimääräistä.
Ite voin päästä maantiellä 8.2 ltr(X20XEV + man.),mutta keinot sen alittamiseen on ainakin itellä aika vähissä.Käytän toki cruisea,joka nostaa hiukan kulutusta,mutta silti...ilman cruisea ja ilmastointia on toki mahdollisuudet ajaa alle kasin lukemia,mutta miksi pitäis tinkiä varusteista,jotka autossa kuitenkin ovat.
Taajamassa menee mulla n. 10-11 ltr keskinopeuden ollessa alle 40 km/h
Jo pelkästään ohjekirjaa katsomalla 2.0 16v manuaali on se taloudellisin bensakone... nimittäin täältä lueskeltuja ilmoitettuja kulutuksia lukiessaan tulee varmaan monella mieleen,että mikähän mun autossa oikein mättää,kun ei itse pääse samaan. Isoksi autoksi Omppu on kuitenkin taloudellinen,millä koneella hyvänsä.
Kannattais muuten zekata niiden matkamittareiden paikkaansapitävyys,koska omegoissa on aika monenkokoista rengasta alla nykypäivänä...
GPS:llä tarkistin omani ja 70 kilsan matkalla oli 2 kilsaa ylimääräistä.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...