Lasinpyyhkijä ongelma

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
bahama
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja bahama »

eli sattui näin.ajelin menemään astra -98 caravanillani niin räppäsin pyyhkimet päälle.pyyhkijät nousi puoleenväliin jonka jälkeen hyytyivät ja rupes haisemaan savu.noh irroitin pyyhkijöiden sulakkeen ja se ei ollu edes palanut.eli se pyyhkijöiden moottori tais käristä siellä!:o onko käyny vastaavasti?meinaakohan tämä sitä että joutuu koko moottorin vaihtamaan?huomenna aattelin alkaa purkamaan että jos sinne on jokin kivi tai vastaava jääny väliin tai jotain?ihmettelin sitäkin että siinä oli 30A sulake :eek: eikait sitä saa millään palamaan!?apuja tarvittais tässä että millanen homman on jne?

kiitos
@stra Gsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja @stra Gsi »

Mulla kyrvähti vekussa pyyhkijöiden moottori, jotenki suli liitin-nastat yhteen moottorin juuresta, sulake ei mennyt mut johtosarjan sai uusia aika pitkälti,, oli jotain 3500mk,,, mutta onneksi vakuutus pelasti,,
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

F astrassa pyyhkimiin viittaava ongelma mulla, takapyyhkimet ei toimi ja sinne tulee virtaa, joten onko se moottori hajalla vai ? kokemuksia ?
bahama
'Admiral'
'Admiral'

jeps.no tulipa tuossa purettua koko sydeemi.eikä vikaa pahemmin löytynyt.moottori kyllä haisi pahalle jne.mutta sitten kun kasasin niin pyyhkijät jälleen pelas.voiskohan olla kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta että sulat on niin loppu että se koneisto ei jaksa pyörittää?ei oikein muuta keksi.tai sitten virtapuolella vois jotain häikkää olla?ja tietenkin sitten kun se kunnon kuuro sattuu kohdalle niin pyyhkijät hyytyy! :eek:
mutta täytyy alkaa testaileen että mikäs tässä oikein on homman nimi.
ose
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Yhden G Astran olen nähnyt,missä jumitti
lasinpyyhkijöiden vivusto ja akselit,
vika korjaantui vivuston voitelulla ja
herkistelyllä.

Jep jep.
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

joo,mulla on myös -98 g farkku,ja rupes tossa pari kuukautta sitten sulat pyyhkimään tosi hiljaa ja välillä piti mennä antaa kädellä vauhtia.purkasin vivustot ja mulla ainakin oli ihan jumissa noi kohdat mistä se pyyhkijänvarteen tuleva akseli tulee sen holkin läpi(tajuskohan kukaan).naputin akselit irti ja vesihiomapaperilla putsasin akselit ja sen holkin ja sprayvaseliinia perään,kyllähän taas pyörii.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kaverin F Astrassa oli samaa vikaa. Alkuun toimi vain pyyhkijät hieman, sitten alkoi jumittaan ja myöhemmin tuli aikasta paljon palaneen käryä. Vika oli loppujen lopuksi (niin oudolta kuin kuullostaakin) lasinpyyhkijän moottorin maadoitusjohdossa!

joo,mut epäilen että aikaisemmin mainitsemassani on vika,yhdellä tutulla oli g-astrassa sama vika.
bahama
'Admiral'
'Admiral'

jep pitääpä huomenna alkaa rasvaileen ni jospa se siitä suttaantuis.en tiiä sitten kuinka se moottori kerkes kärähtää piru vie :eek: mut kiitti
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

jep,jep älä sit ihmettele,voi meinaan olla aika jumissa,sain itsekkin hakata otta hiessä niitä aksiloita ennen kuin irtos,kannattaa muuten laittaa ne mutterit jenkoihin ennen kuin hakkaa muuten mene jengat.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

On 2004-07-20 00:32, astraboi wrote:
F astrassa pyyhkimiin viittaava ongelma mulla, takapyyhkimet ei toimi ja sinne tulee virtaa, joten onko se moottori hajalla vai ? kokemuksia ?
Akseli jumissa, ollu just vähän aikaa sitten juttua.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
NoPain
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja NoPain »

Juu... Tyyppivika alkupään G Astroissa... Kuluu se vivusto ihan horoks ja jumittuu. Uudemmissa on kuulema erilainen koko moottori/vivusto -systeemi. Se uusi ei ole purettavissa ollenkaan. Just vaihdoin omaan autooni koko vivusto/mottorisysteemin. Mulla on muuten se entinen täysin kunnossa oleva moottori ylimääräsenä, jos joku tarttee. Välijät vivustot saa kaupanpäälle! :)
Nikson
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nikson »

Mistäs se sitten johtuu kun pyyhkijät jää tihku asennossa välillä liian ylös?ja välillä muutenkin.. menee alas kun nopeasti käyttää vipua. onko siellä moottorissa joku asento tunnistin missä on sguggeboyta välissä??
Vectra A GT C20XE -94
Vastaa Viestiin