Vectra tulvii...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
teemuval
'Admiral'
'Admiral'

Vectra tulvii...

Viesti Kirjoittaja teemuval »

Ihmettelin, kun siivosin autoa ja kuskinpuolen takajalkotilan matto oli märkä. Takana ei ollut istunut ketään, joten sen olisi pitänyt olla kuiva. No menin auton alle ja huomasin, että yksi vesitulppa on irti (just märän kohdalta).
Eli eipä siinä auttanut muuta, kuin käydä purkamaan sisustaa. Otin kuskin penkin irti ja sitten kynnyslistan. Sitten sai mattoa sen verran irti, että näki alle. Matto oli aivan litimärkä. Vesi vaan lorisi, kun vähän puristi mattoa. Pitää huomenna purkaa lisää, että saa koko maton pois ja kuivamaan.

Kannattaa tarkistaa, että kaikki tulpat pohjassa on tiiviisti kiinni! Vielä ei ollut pohja ruosteessa, mutta kesä helteillä olisi ollut varmaan aika hyvä "ruostehautomo". :D
Kanseli79
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kanseli79 »

Mulla oli kanssa Vectrassa edessä ja takana matot ihan märkänä. Huomattiin ku ruvettiin kynnyksiä hitsaamaan. Eipä muuta ku sanomalehtiä sinne mattojen alle enshätään. Oon niitä vaihdellu viikon välein, jos vaikka kesällä ehtis otaa matot kuivamaan.
jammu68
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jammu68 »

Tulpat on kiinni mutta edelleen tulee jostain vettä sisään. :evil:
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Tarkista tavarasäiliön tiivisteet ja takalamppujen tiivisteet. Imee sieltä tosi herkästi vettä jos vähänkin vuotaa.
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
jammu68
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Ompahan ihmeellinen reitti vedellä jos tosiaan takalampuilta voi kulkea jalkatiloihin, mutta täytyy kattoo. Mites on noi ikkunoiden ulkopuoliset tivarit?. Mul on vaan sellanen kutina josko tulis sieltä kautta ja kaiuttimien reijän kautta, koska ovikarmeja kiertävä tivari on sateen jälkeen märkänä. Mun auto on vähän keula alaspäin yleensä parkissa, mut jos laitan persuksen alaspäin , ni sit ei tivari oo märkä?????????!!!!!!.
mige
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mige »

Mulla tulvii vettä sisään jostain sieltä kourusta, mikä on konepellin alla, johon sadevesi/pesuvesi valuu. Se toisessa topicissa mainittu poistoletku on kokonaan irti, mutta laarin molemmissa päissä on reijät jonne vesi valuu. Veikkaan lähes varmaksi, että sieltä pääsee jotenkin jalkotilaan. prkl.. Onko muilla semmoset reijät sen laarin päissä? Näkee siis, kun raottaa sitä muovi lirpaketta siitä tulipellin(?) päältä..
jammu68
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Mä kokeilin oikein vettä kaatamalla sinne muovilipan alle ja se tuli norona ulos eturenkaan takaa,joten en usko että sieltä ainakaan mulle tulee vesi sisään. Sitten otin ovipaneelin ja kajarin irti ja kaadoin vettä sivupeilin ja sivulasin kulmasta niin johan tuli vettä kajarin reijästä sisään, joten siitä se vois tulla periaatteessa melko suoraan sisään. Oli muuten jo viime kesänä oven säilytyskotelon alapuoli aivan märkänä. Auttasko uudet ikkunan tivarit?
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Onko sulla paikallaan sitä kosteusmuovia siinä ovipahvin takana?
Nismo, millo lie taas ajos
jammu68
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

On paikallaan,mutta kajarin kohdalla ei ole. Laitoin roudarinteipillä lisämuovia suojaamaan kaiutinta ettei se kastuis. Pitäskö ne tivarit uusia sinne ulkopuolelle jos sillä sais sen veden tulon estettyä oven sisään?.Ne reijät sielä tulipellin edessä kannattaa putsata ja ja kattoo siitä vierestä kun menee takalasille pissapojan letku ja taitaa tulla konepellin avausvaijeri, niin ne läpiviennit kannattaa tiivistää. Voi kuulemma tulla sitä kautta vesi sisään.
wellu_
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja wellu_ »

Itellä on etu jalkatiloissa ollut märkää,mistä lie valuttanut,pellit menny ikävään kuntoon,kun vesi on hautonut pellin ja kumisen äänieristeen välissä,ei kai auta muu,kun uutta peltiä tilalle :roll:
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

mulla on ollut vectrasta ja calibrasta,molemmista lattiamatot irti ja kummassakin makasi vesi sielä alla.
Ei ihme että pohja ruostuu,vielä kun ajaa pohjan johkin sopivaan routa möykkyyn että maalit lohkeaa...
Vastaa Viestiin