apua kaivataan.
Mulla jää 98 vecun oikeat vilkut jumittaa ja ei saa pois päältä kun vilkuttelemalla kaikkia mahdollisia valoja. Oon koittanu painella vilkun relettä,mutta eipä juuri tuota tulosta,joskus jeesaa joskus ei.
joten voisko joku antaa hyviä neuvoja kun rupee jo tympii toi hetkittäinen valoshow...
Vähän menee ohi aiheen, mutta tuo A Vectran hätävilkunkatkaisija on mullakin aika surkea. Jos ne vilkut erehtyy laittaan päälle, niin on työn ja tuskan takana saada se nappi takaisin pysymään pois päältä. Jos alkaa itellä vilkut vit...een, niin pitääpä muistaa tuo katkaisija juttu.
Jep se on toi hätävilkun katkaisija... on todella yleinen vika ooppeleissa. Meidän perheessä vika esiintynyt corsassa,astrassa x2 ja vectrassa. Vaihtaa sen niin kyllä taas toimii.
Mieleeni muistukin just, että omassa vectrassani on jokin tulitikun kaltanen kanki pitämässä tuota pois päältä. Onko jollain kokemuksia josko esim katsastuksessa moisesta jotain negatiivistä palautetta kuuluu?
On 2002-11-25 19:14, mika_ wrote:
Mieleeni muistukin just, että omassa vectrassani on jokin tulitikun kaltanen kanki pitämässä tuota pois päältä. Onko jollain kokemuksia josko esim katsastuksessa moisesta jotain negatiivistä palautetta kuuluu?
Mulla jumi se hätävilkun katkaisin toissavuoden katsastuksessa ja kehotettiin putsaamaan kytkin. Ei sen kummempaa...
Viime vuonna se ei taas juminut, joten siitä ei ollut huomauttamista.
Riippuu varmaankin taas katsastusmiehestä mille kannalle lähtee
B-Vectrasta en tiedä, mutta A-Vectran hätävilkunkatkaisijassa oleva pieni metallinen "kiertokanki" joka pitää katkaisijan eri asennoissa väsyy vanhuuttaan ja voi hypätä pois paikoiltaan. Katkaisija on helppo purkaa ja ainakin itselläni vika korjaantui täysin oikaisemalla tämä metallinen kanki ja kasaamalla osat samassa järjestyksessä takaisin. Uusi katkaisinrele maksanee jotain 20 euron tietämiä, mutta viiden minuutin näpertämisellä sen saa itsekin korjattua.
On 2002-11-25 21:06, Scy wrote:
B-Vectrasta en tiedä, mutta A-Vectran hätävilkunkatkaisijassa oleva pieni metallinen "kiertokanki" joka pitää katkaisijan eri asennoissa väsyy vanhuuttaan ja voi hypätä pois paikoiltaan. Katkaisija on helppo purkaa ja ainakin itselläni vika korjaantui täysin oikaisemalla tämä metallinen kanki ja kasaamalla osat samassa järjestyksessä takaisin. Uusi katkaisinrele maksanee jotain 20 euron tietämiä, mutta viiden minuutin näpertämisellä sen saa itsekin korjattua.
Omanikin kaipais korjausta, ja jos sen tosiaan alle puolessa tunnissa korjaa, ilman isompaa vit...sta, niin johan sen korjaa, menee sitä aikaa uudenkin hakemiseen ja vaihtamiseen. mutta itse pääasiaan, miten sait irroitettua sen katkaisijan kojelaudasta? otin omastani sen tuuletusaukkojen ritilän pois, mutta katkaisija ei suostunut tuleen ulos kolostaan, enkä raaskinut kovin hirveästi ruuvimeisselillä vääntää. jos lähtee vääntämällä, niin mistä kohtaa? vai joutuuko käyttään lämppärin säätimiä irti, ja alakautta tökkään irti??