Vika P1612 ja vika P1613

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
belzebuub
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Huhti 2005, 17:23

Vika P1612 ja vika P1613

Viesti Kirjoittaja belzebuub »

Hinautin käynnistyoikkuisen Astrani pikahuoltoon korjaamolle jossa paikallistivat ongelman ajonestolaitteeseen, joko lukkopesään tai sitten moottorin puolelle ajonestojärjestelmää. Tarvitsee sähkömiehelle viedä. Vika P1612 ja vika P1613. Sattuuko joku tietämään näistä???
jimi hoffa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 481
Liittynyt: 11 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Vika P1612 ja vika P1613

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa »

Nostetaas esille vanha topic kun itsellä täysin samat vikakoodit. Tein autoon perushuollon eli öljyt+suodatin, ilmanputsari, polttoainesuodatin, raitisilmasuodatin, tulpat ja uusi lambda. Auto ajettu edellisenä päivänä talliin normaalisti ja nyt herjaa p1612 ja p1613, startatessa mottorinkuva vilkkuu mittaristossa. Flekti jää myös pyörimään kun virrat laittaa pois. kokeiltu toista ecu, lukija ja siru comboa mutta sama vika edelleen. Löytyisikö apuja mistä lähtisi vikaa hakemaan?
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15166
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vika P1612 ja vika P1613

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Mikä asra kyseessä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
jimi hoffa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 481
Liittynyt: 11 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Vika P1612 ja vika P1613

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa »

Vika löydetty! Surullisen kuuluisa tarvike puolapaketti aiheutti nuo viat ja kun vaihdoin orkkis puolapaketin toisesta astrasta niin lähti käyntiin kuin palmun alta. Kyseessä on siis astra g 1.8 z18xe moottorilla.