Vectra 1.6S (16SV) ei käy kunnolla

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
junnu
'Agila'

Vectra 1.6S (16SV) ei käy kunnolla

Viesti Kirjoittaja junnu »

Mulla on viimeinen kaasuttimella varustettu Vectra-malli (-90) jossa on 16SV-kone. Kaasuttimena Pierburg 2E3. Autolla on ajeltu 268tkm kertaakaan matkalle jäämättä, mutta nyt on tullut muutos. Kone ei meinaa millään käydä tyhjäkäyntiä, kaasua pumppaamalla käy kun pumppaa tarpeeksi. Bensaa tulee ok (lisäsin suodattimen ennen pumppua). Autossa on ollut kautta aikojen vika, "pintakaasulla" ajo on ollut aina epätasaista, mut muuten se on pelannut hyvin. Pistäkääs mulle jotain ehdotusta, mistä päästä vikaa pitää lähteä etsimään. Ajaminen ei onnistu, kun vetoa ei ole. Tai hyviä kysymyksiä aiheesta. Vikakoodi on alkanut palaa ja sanoo olevansa 47=öljyn lämpöanturi ylijännite?
manta b
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja manta b »

Ei sit ois tollai käyny kun yhelle kaverille aikoinaan et lisäs bensansuodattimen ja alko käyntiongelmat syy:oli poikkassut letkut rautasahalla ja siitä tiätty tullut letkuihin purua mikä tukki kaasarissa suuttimen.
junnu
'Agila'

Vika löytyi

Onhan se niin, että kaasuttajan kuluva osa on neulaventtiili, niinhän se oli nyt tässäkin tapauksessa... ei ollu moskia kaasutinkammiossa yms...
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Jaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Olikos sen vaihtaminen helppoa ? Kuka vaihto ja mitä makso.

Mulla on Asconassa sama kaasari ja välillä on ollu vähän samanlaisia oireita ?
:o
ersekis
'Kadett'
'Kadett'

ryyppy

Viesti Kirjoittaja ersekis »

itellä c ascona 1.6s ja sama bierburg kaasari,ja edelline omistaja otti ryypyn pois koska siit hävin tyhjäkäynti,,ja oon kyselly tost asiasta monelt netti sivulta ja oon saanu vastauksia et se vika ois siin ryyppykellossa sinä lämpöjousessa ja et se jousi on kuoleentunu ja et jotai öljyy ku ruikkaa ni pitäis toimii,,luulen et se viallinen ryyppy sulkee liikaa sitä rikastin läppää ja siks tyhjäkäynti on perseellää,

mitään muutahan se ryyppykello ei teekkää ku säätää sitä rikastinläppää ja sit siin on se osa mikä säätää sen tyhjäkäynnin korkeemmalle semmone ruuvi
Grimbe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grimbe »

Mulla oli asconassa sama homma. Ei käynyt tyhjäkäyntiä sitten ollenkaa laisinkaan. Noo kaveri huus takapenkiltä, että "Anna sille runtua niin per**leesti, nii kyllä se siitä". Tein työtä käskettyä, eli kakkonen silmään ja loppuun asti ja kas kummaa, sen jälkeen kehräsi kuin kissa :D
junnu
'Agila'

Neulaventtiili yms

Neulaventtiili on helppo vaihtaa, kaasuttajan kansi pois, sit uimurin akseli irti, vanha neulaventtiili pois ja uus tilalle. Samalla kannattaa tsekata uimurikammion moskat. Tosin mun Vectrassa tuo auttoi hiukan, muttei korjannut varsinaista vikaa. Tuossa kävin juttelemas Opelin pikahuollon hemmon kanssa ja se sano, ett kannattaa vielä tsekata pakoputki, jos se tukkeentuu, niin se aiheuttaa juuri tuon "tukehtumisen". On kuulemma ollut sama ongelma monissa uudemmissakin autoissa. Vikakoodit puhtaat, mutta auto sammahtelee yht'äkkiä yllättäen.

Toisaalta olen vaihtamassa koko autoa uudempaan -(z)- Corsaan. Löyty 53tkm ajettu -99, joka oli ollut yhdellä mummelilla uudesta saakka.
Vastaa Viestiin