Vectra 1.6S (16SV) ei käy kunnolla
Vectra 1.6S (16SV) ei käy kunnolla
Mulla on viimeinen kaasuttimella varustettu Vectra-malli (-90) jossa on 16SV-kone. Kaasuttimena Pierburg 2E3. Autolla on ajeltu 268tkm kertaakaan matkalle jäämättä, mutta nyt on tullut muutos. Kone ei meinaa millään käydä tyhjäkäyntiä, kaasua pumppaamalla käy kun pumppaa tarpeeksi. Bensaa tulee ok (lisäsin suodattimen ennen pumppua). Autossa on ollut kautta aikojen vika, "pintakaasulla" ajo on ollut aina epätasaista, mut muuten se on pelannut hyvin. Pistäkääs mulle jotain ehdotusta, mistä päästä vikaa pitää lähteä etsimään. Ajaminen ei onnistu, kun vetoa ei ole. Tai hyviä kysymyksiä aiheesta. Vikakoodi on alkanut palaa ja sanoo olevansa 47=öljyn lämpöanturi ylijännite?
Vika löytyi
Onhan se niin, että kaasuttajan kuluva osa on neulaventtiili, niinhän se oli nyt tässäkin tapauksessa... ei ollu moskia kaasutinkammiossa yms...
ryyppy
itellä c ascona 1.6s ja sama bierburg kaasari,ja edelline omistaja otti ryypyn pois koska siit hävin tyhjäkäynti,,ja oon kyselly tost asiasta monelt netti sivulta ja oon saanu vastauksia et se vika ois siin ryyppykellossa sinä lämpöjousessa ja et se jousi on kuoleentunu ja et jotai öljyy ku ruikkaa ni pitäis toimii,,luulen et se viallinen ryyppy sulkee liikaa sitä rikastin läppää ja siks tyhjäkäynti on perseellää,
mitään muutahan se ryyppykello ei teekkää ku säätää sitä rikastinläppää ja sit siin on se osa mikä säätää sen tyhjäkäynnin korkeemmalle semmone ruuvi
mitään muutahan se ryyppykello ei teekkää ku säätää sitä rikastinläppää ja sit siin on se osa mikä säätää sen tyhjäkäynnin korkeemmalle semmone ruuvi
Neulaventtiili yms
Neulaventtiili on helppo vaihtaa, kaasuttajan kansi pois, sit uimurin akseli irti, vanha neulaventtiili pois ja uus tilalle. Samalla kannattaa tsekata uimurikammion moskat. Tosin mun Vectrassa tuo auttoi hiukan, muttei korjannut varsinaista vikaa. Tuossa kävin juttelemas Opelin pikahuollon hemmon kanssa ja se sano, ett kannattaa vielä tsekata pakoputki, jos se tukkeentuu, niin se aiheuttaa juuri tuon "tukehtumisen". On kuulemma ollut sama ongelma monissa uudemmissakin autoissa. Vikakoodit puhtaat, mutta auto sammahtelee yht'äkkiä yllättäen.
Toisaalta olen vaihtamassa koko autoa uudempaan
Corsaan. Löyty 53tkm ajettu -99, joka oli ollut yhdellä mummelilla uudesta saakka.
Toisaalta olen vaihtamassa koko autoa uudempaan