Mistä tilata OPC Vectra 1.9 Twinturbo diesel?

Keskustelua Opeleista
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Jos Bemarin V6 ei löydy tietoja, niin entä Accordin 2.4 V6 moottorista?
Ettet nyt vain ala näpertämään liikoja,missä lukee minun kirjoituksissa Accord 2.4 V6?

Voihan noita lastutella, mutta suurin osa haluaa ajaa laillisella autolla ja ei jaksa ryhtyä muutoskatsastuksiin

Niin voi ja niihän porukka tekeekin.Jos laittaa "huonon" lastun,joka ei ole TUV hyväksytty,eikä muutenkaan huolehdi muutoksista,niin se on heidän häpeä.Esimerkiksi MTM on tyyppihyväksytty ohjelma,eli laput löytyy.Muutkin asiat kunnossa,niin leimat saa pahviin. 8)

Ei tarvi olla niin tarkkana, sillä olen jo tottunut tuon vaihtelevan nimimerkin asian pysyvään ymmärtämättömyyteen (niin kuin moni muukin tässä forumissa)
Sinun minä kyllä jatkossakin kehotan olemaan tarkkana,jotta ymmärrät mitä täällä kirjoitellaan.Varsinkin jos lukee noin väärin toisten kirjoitukset,niin keskustelut jää aika huonolle pohjalle.

Koita nyt vain jaksaa tsempata,kyllä sä vielä siitä selvitä... :wink:
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

crystal kirjoitti:
Jos Bemarin V6 ei löydy tietoja, niin entä Accordin 2.4 V6 moottorista?
Ettet nyt vain ala näpertämään liikoja,missä lukee minun kirjoituksissa Accord 2.4 V6?

Voihan noita lastutella, mutta suurin osa haluaa ajaa laillisella autolla ja ei jaksa ryhtyä muutoskatsastuksiin

Niin voi ja niihän porukka tekeekin.Jos laittaa "huonon" lastun,joka ei ole TUV hyväksytty,eikä muutenkaan huolehdi muutoksista,niin se on heidän häpeä.Esimerkiksi MTM on tyyppihyväksytty ohjelma,eli laput löytyy.Muutkin asiat kunnossa,niin leimat saa pahviin. 8)

Ei tarvi olla niin tarkkana, sillä olen jo tottunut tuon vaihtelevan nimimerkin asian pysyvään ymmärtämättömyyteen (niin kuin moni muukin tässä forumissa)
Sinun minä kyllä jatkossakin kehotan olemaan tarkkana,jotta ymmärrät mitä täällä kirjoitellaan.Varsinkin jos lukee noin väärin toisten kirjoitukset,niin keskustelut jää aika huonolle pohjalle.

Koita nyt vain jaksaa tsempata,kyllä sä vielä siitä selvitä... :wink:
Missä lukee?

Jos pienestä V6 listan moottoreista 3 (noin neljännes) ei ole V6 moottoreita, niin se on VAIN näpertelyä...

lainaus
""Dieseli vääntää väkevästi,se on totta.Mutta samaa ei voi sanoa isoista vapareista nykyään.Voin laittaa pienen listan V6 moottoreista...

Audi A4 3.0 V6 300Nm/3200r/min
BMW 330i 3.0 V6 300Nm/2500r/min
Ford Mondeo 3.0 V6 280Nm/4900r/min
Honda Accord 2.4 223Nm/4500r/min
Lexus GS 300 3.0 V6 310Nm/3500r/min
MB C320 310Nm/3000r/min
Opel Vectra GTS 3.2 V6 300Nm/4000r/min
Peugeot 607 3.0 V6 290 Nm/3750r/min
Renault Laguna 3.0 V6 285Nm/3750r/min
VW Passat 2.8 V6 280Nm/3200r/min
Volvo 2.4 5 sylinteriä 225Nm/4500r/min ""

j.h

"autotekniikassa enempi intoa kuin ymmärrystä"
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

jpisteh kirjoitti:
Missä lukee?
Nii-iin,juuri niin.Sitä minäkin kysyn.Missä lukee minun kirjoittamana Accord 2.4 V6?

"autotekniikassa enempi intoa kuin ymmärrystä"
"Ei näköjään tietoa siellä suunnalla autotekniikasta,ymmärryksestä,kuin lukemisen taidostakaan.Puhumattakaan asioiden ymmärtämisestä"
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

crystal kirjoitti: Sinun minä kyllä jatkossakin kehotan olemaan tarkkana,jotta ymmärrät mitä täällä kirjoitellaan.Varsinkin jos lukee noin väärin toisten kirjoitukset,niin keskustelut jää aika huonolle pohjalle.
KIITOS VINKISTÄ!

En ole ollenkaan huolestunut, että en YMMÄRRÄ SINUN AUTOTEKNIIKAN SUURTA OSAAMISTA.

j.h

On helppo olla suuressa joukossa, jotka eivät ymmärrä crystalin SUURTA AUTOTEKNIIKAN OSAAMISTA, verrattanu olla yksi crystalin puolella vai olikohan se päinvastoin?
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

On helppo olla suuressa joukossa, jotka eivät ymmärrä crystalin SUURTA AUTOTEKNIIKAN OSAAMISTA,
Se asia tässä minun puolella onkin positiivista,että osaan myöntää olevani täysin tietämätön asioista.Jotkut vain väittää ja luulee tietävänsä,vaikka ei todellisuudessa tiedä yhtään sen enempää.Hyvä jpisteh,sä oot melko maklaarenmekaanikko.Ei se sitä katso,jos on TB huoltsikalla vaihtamassa öljyjä ihmisten autoihin,että tietäis enempää autoista kuin kirjastonhoitajakaan.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

h04x_w1z4rd kirjoitti:
Mutta kuitenkin jos tekniikkana vertaa bensamoottoria dieselmoottoriin niin kyllä siitä bensakoneesta vielä ahdettuna enemmän tehoa / vääntöä saadaan...
Joo, se on totta kun asiaa tarkastellaan puhtaasti teknisestä näkökulmasta niin taitaapa olla aika yksiselitteisesti niin että jos otetaan samankokoinen, ahdettu diesel- ja bensamoottori niin bensamoottori vetää huimasti pidemmän korren.
Mutta sitten taas törmätään siihen hintapuoleen..ja kun siltä kantilta asiaa siis tarkastelee niin usein tilanne alkaa olemaan se että saman HINTAluokan autossa diesel-moottori tarjoaa tehoina (kw) samaa tai hiukan enemmän kuin bensamoottori ja vääntönä jo huomattavasti enemmän. Olkoon tästä nyt sitten edelleen esimerkkinä vaikkapa se jo mainittu uusin BMW 320D ja 320i.

Asia on siis sillä tavalla kaksijakoinen että teknisessä mielessä bensamoottori on "parempi", mutta ostajan kannalta ajatellen samalla rahalla alkaa saamaan parempia ominaisuuksia kun valitsee diesel-moottorin.
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
sirkus
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sirkus »

lainaus
""Dieseli vääntää väkevästi,se on totta.Mutta samaa ei voi sanoa isoista vapareista nykyään.Voin laittaa pienen listan V6 moottoreista...

Audi A4 3.0 V6 300Nm/3200r/min
BMW 330i 3.0 V6 300Nm/2500r/min
Ford Mondeo 3.0 V6 280Nm/4900r/min
Honda Accord 2.4 223Nm/4500r/min
Lexus GS 300 3.0 V6 310Nm/3500r/min
MB C320 310Nm/3000r/min
Opel Vectra GTS 3.2 V6 300Nm/4000r/min
Peugeot 607 3.0 V6 290 Nm/3750r/min
Renault Laguna 3.0 V6 285Nm/3750r/min
VW Passat 2.8 V6 280Nm/3200r/min
Volvo 2.4 5 sylinteriä 225Nm/4500r/min ""

j.h

"autotekniikassa enempi intoa kuin ymmärrystä"[/quote]

Noista ainakin bmw ja lexus ovat suoriakutosia ei v6..
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -04
Chevrolet Camaro Z28 -96
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Noista ainakin bmw ja lexus ovat suoriakutosia ei v6..
-BMW suora kutonen.
-Lexus V moottori pitkittäin.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

crystal kirjoitti:
On helppo olla suuressa joukossa, jotka eivät ymmärrä crystalin SUURTA AUTOTEKNIIKAN OSAAMISTA,
Se asia tässä minun puolella onkin positiivista,että osaan myöntää olevani täysin tietämätön asioista.Jotkut vain väittää ja luulee tietävänsä,vaikka ei todellisuudessa tiedä yhtään sen enempää.Hyvä jpisteh,sä oot melko maklaarenmekaanikko.Ei se sitä katso,jos on TB huoltsikalla vaihtamassa öljyjä ihmisten autoihin,että tietäis enempää autoista kuin kirjastonhoitajakaan.
Pieni lista V6 moottoreista, tuo sen mielikuvan ainakin minulla, että listassa on V6 moottoreita, no olihan sinne osunut muutama niitäkin, ilmeisesti sattumalta.

Mekaanikko en ole, enkä koskaan ole ollut ja tuskin tulevaisuudessakaan siihen ammattiin pyrinkään. Pyrin kuitenkin osallistumaan myös teknisiin topiceihin, koska niistä itselle tietoa mukavasti.

Tavoitteena on kumminkin tälläkin forumilla, että minulla sen verta autoteknistä osaamista viesteissäni, ettei minun tarvitse perustella miksi olen tällä forumilla.

j.h
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

h04x_w1z4rd kirjoitti:
Mutta kuitenkin jos tekniikkana vertaa bensamoottoria dieselmoottoriin niin kyllä siitä bensakoneesta vielä ahdettuna enemmän tehoa / vääntöä saadaan...
Yllä olevan tekstin allekirjoitan.

Ajoin samana päivänä 1.6 turbodieseliä farkussa ja 1.6 vaparibensakonetta pienessä ns. tila-autossa (autojen painot samaa luokkaa). Dieseli veti pitemmän korren kulutuksessa ja maksimiväännössä, mutta tehonpuute tunteita dieseli toi kaupunkiajossa jatkuvasti verrattuna bensakoneeseen.

1.6 suoraruiskuturbodiesel on aivan onneton 2-vaihteella joutokäynnin pinnassa.

j.h
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Pieni lista V6 moottoreista, tuo sen mielikuvan ainakin minulla, että listassa on V6 moottoreita, no olihan sinne osunut muutama niitäkin, ilmeisesti sattumalta.

Honda Accordin laitoin myös mukaan,koska 2.4 on jo isompi vapari mitä yleinen 1.3 linja vetää,siksi siis se mukana.Joku valopää oli siitäkin vetänyt omat johtopäätökset,että olisin senkin kirjoittanut V6 moottoriseksi,näinhän asia ei todellisuudessa ole.

Löytyi myös väitteitä siitä,että olisin laittanut Lexuksen muka väärin.Se ei jonkun mielestä olisi V6 moottori.Näinhän todellisuudessa asia kuitenkin on,eli se kuuluu listaan.Ainut mikä meni väärin on tuo BMW:n moottori,joka on todellisuudessa suora kutonen,ei V6.Kauhea haloo on nyt noussut tuosta yhdestä väärinkirjoitetusta moottorista.Antakaa nyt anteeksi kaikki,jos on jonkun maailma sekaisin tuon vuoksi.Listaan se nyt kuitenkin kuuluu isona vaparina suoralla kutosella.

Tarkoitus ei alunperinkään ollut kerätä kaikkia maailman V6 koneita tuohon,ei se asiaa olisi muuttanut kuitenkaan mihinkään suuntaan.Todellisuudessa tuon kokoiset koneet (kokoluokkana noin 3.0L ja 6 pyttyä)on loppupeleissä aika tavallisia laitteita,eli ei niilläkään mitään kisaratoja valloiteta.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Tavoitteena on kumminkin tälläkin forumilla, että minulla sen verta autoteknistä osaamista viesteissäni, ettei minun tarvitse perustella miksi olen tällä forumilla.
Koita sentään lukea oikein toisten viestit,ettet ala omia sepittämään.Siinä sinulle tavoitetta...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

crystal kirjoitti:
Koita sentään lukea oikein toisten viestit,ettet ala omia sepittämään.Siinä sinulle tavoitetta...
Vähän huono perustelu "olemassaololle" foorumilla sikäli että täällä on kuitenkin osaavia ammatti-ihmisiä yhdeltä jos toiseltakin alalta ja kun jossain topicissa sivutaan näitä aiheita niin on usein ollut lähes "tapa" haistattaa suunnilleen pitkät peet sille joka asiasta on jotain ammattinsa/kokemuksensa/osaamisensa ansiosta tiennyt..

Ei sillä että se hyvä on että näin on..mutta koska kuitenkin on niin ei auta..ja sikäli "crystalin" kommentissa oli hiven totuuttakin :)
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

crystal kirjoitti:
Teet listan otsikolla:
""Dieseli vääntää väkevästi,se on totta.Mutta samaa ei voi sanoa isoista vapareista nykyään.Voin laittaa pienen listan V6 moottoreista...""

Huomautan, että listassa on Honda ja BMW jotka eivät ole V6-moottorilla (tietojeni mukaan). Silloin minä sepitän.

Vaikka kuinka kovasti yritin lukea viestiä, niin siltikään ne eivät muuttuneet V6 moottoriksi, siis en osaa lukea.

Siis minä olin pahasti väärässä, joten lopetan tämän tähän.

j.h
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Eikö tämän OCF- forumin voisi siirtää takaisin sinne vanhaan palvelimeen, joka tökki pahasti. Tulisi pientä rajaa noihin eipäsjuupas paskanjauhantoihin. :evil:
Vastaa Viestiin