Ongelmia tuli kansiremontin jälkeen Opel Kadetissa +KATSO+
Ongelmia tuli kansiremontin jälkeen Opel Kadetissa +KATSO+
Teetätin kansiremontin ammattilaisella ja eilen illalla sain moottorin kasaan.. Uusia osia vaihdettu; vesipumppu, termostaatti, hihnat, öljypohjan tiivisteet, kaikki mahdolliset tiivisteet ja kansityössä tarvittavat osat. Eli minusta kaikki vaihdettavat osat olivat tarpeellisia. Auto lähti hyvin pyörimään ja nesteitä tai öljyä ei tiputtanut alkuun, mutta kun kävin ajamassa autolla, niin venttiilikopan ja nokka akselitelineen välistä tuli öljyä ja myös paisuntasäiliöstä höyrysi nesteet.. Mikähän voisi olla vikana, koska omasta mielestäni olen kaikki tehnyt käsikirjan mukaan.. Itse ajattelin syyksi termostaattia tai vesipumppua.. Nokka akselista kuuluu jotain pientä ääntä, en tiedä menikö hihna liian tiukalle, mutta kyllä se ohjekirjan mukaan pitäisi olla sopivalla. Toiseksi tuli mieleen, että moottorin puolella on jokin tukos, mikä nostaa öljynpaineen korkealle. Jännää on ettei moottorin lämmöt nouse kuin puoleen väliin.. Rupee vain ahistaa tämä homma, eli olisiko jollakin vinkkejä tai kokemusta kyseisestä tilanteesta? Olisin kiitollinen, jos joku voisi auttaa..
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Ja mulla aivan toiset näkökulmat tohon tiukkuuteen.TJT kirjoitti:Mitenkäs tiukkaan sen venttilikopan kiristit?
Niitä pultteja ei saa vetää,kuin about sormitiukkuuteen,muuten alkaa tiiviste vuotamaan.
Sormikireydellä olevat kopat vuotaa, kuin naiset, mutta kireelle väännetyt pitää liemet sisällä.
Tuo on tullut jo muutamalla Opelilla todistettua ja vieläpä niillä hanurista olevilla korkkitiivisteillä.
Noista ~8 nyyttoniin kiristetyistä kopista lähtee myös pultit irtoamaan itsekseen. Ei lähellekään tarpeeksi kireellä...
EDIT: kaikki pultit kuitenkin yhtä kirealle.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
8 Newtoniin kiristin pultit.. Täytyy huomenna mitata puristukset sylinteristä, koska tuli mieleen semmonen asia et ku mulla on nyt piristetty virtauksia kannessa ja muutenkin puunattu se viimeisen päälle niin suattaahan se alakerran kautta nostaa painetta mäntien välistä. Eli ilmeisesti tässä nyt joudun tekee koko homman uusiks ja vaihtamaan männänrenkaat niin tulisi alakerrastakin tiiviimpi.. Et silleenTJT kirjoitti:Mitenkäs tiukkaan sen venttilikopan kiristit?
Niitä pultteja ei saa vetää,kuin about sormitiukkuuteen,muuten alkaa tiiviste vuotamaan.
Orggis korkkitiiviste on muutenkin hanurista. Itse korvasin moisen locktiten tiivistemassalla.
-
MANTARIINI
- 'Admiral'