HF sarjan asennus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Oletteko ottaneet kiinteisiin HF sarjoihin powerin elikkäs +12v jännitteen ja miinuksen suoraan mankan plus ja miinus johdoista. Toisin sanoen riittääkö se mankan piuha pyörittämään ite soitinta ja HF sarjan keskusyksikköä. Ainahan se olis parempi kun vetäisi piuhat suoraan akulta mutta on toi G astra niin ahdas sieltä koelaudan alta että mieluiten vetäisisin sähköt suoraan mankalta jos mahdollista. Jos tiedätte muun paikan josta se jännite voitas ryöstää niin kertokaa.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Mitä oon ite noi sarjoja asennellu niin kyllä mun mielestä toi vois onnistua,riippuu tieten sun mankan virtajohdon mitoituksesta ja sitten se sulakekin ratkaisee jonku verran(voi joutua vaihtamaan isompaan--->>jos johdot antaa suuremman virtamäärän ylipäänsä periksi)
Ja jos kyseessä on Nokia HF niin eihän sen keskusyksikön sulakekaan ole montaa ampeeria joten luulis vakiojohtojen riittävän..Tämä oli vähän tämmöinen yleinen koska en tiedä miten mankkasi on asennettu yms...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Sulakerasiasta saattaa löytyä pari vapaata virtalähtöä joista sen virran saa otettua. Ainakin vanhasta Corsasta moisia liittimiä löytyy, mikä jottei sitten uudemmistakin malleista.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Kyllä sen pitäs kestää. Itellä tulee kojelaudan sisään 30m2 kaapeli ja siitä jakoblokilla jaettu muille härveleille.
Offtopic.
Tuo autosarjan paha puoli näinkin vanhassa (vm86) autosa on se että kovemmassa vauhdissa suhiseen niin pirusti että siihen mikkiin puhumen on mahdotonta, puhelimen toisessa päässä ei kuule kuin jotain mumina ja suhinaa.

Mikko k.
................................
BMW E46 -02
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2002-11-20 02:40, Kulmala wrote:
Kyllä sen pitäs kestää. Itellä tulee kojelaudan sisään 30m2 kaapeli ja siitä jakoblokilla jaettu muille härveleille.
Että oikein 30 neliömetrin kaapeli? :smile: No, ainakin riittää...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Juu kyylähän siinä kaapelilla on kokoa :smile: Mutta saapahan ottaa siitä virrat vaikka vaffarilekkin. Mutta kokeillaan ja ihmetellään :smile:
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

no sellanen sopiva pätkä oli autotallissa irrallaan kun asensin mankkaa ja kun on olut kavereiden kyydissä niin ainakin minua ärsyttää kun mankan valot vilkkuu bassojen tahdissa. Liekö johtuu mistä.

Mikko K.
................................
BMW E46 -02
Vastaa Viestiin