B-Vecrassa pelkkiä vikoja??
B-Vecrassa pelkkiä vikoja??
Olen huomannut nyt muutaman kuukauden b-vecran omistuksen aikana että eipä autossa taida olla muuta kuin vikaa (kohta myyntiin/vaihtoon menossa vuoden -99 2,5 V6 Sport mallin vectra), eli jatkuvasti on jokin vikailmoitus/ilmoituksia ollut ajotietokoneessa. Aina on saatu vika kuitenkin korjattua mutta muutama päivä sitten keskuslukitukseen tuli ongelmia ja ovet takalukkoon, paitsi kuljettajan ovi, eikä tietoa miten saada korjatuksi, jarrupaloja ajotietokone huutaa joten nekin pitäisi vaihtaa ja tänään aamulla tuli outo ilmoitus "coolest level" mitä lienee tarkottaakin??? Vielä sattuu joskus risteykseen tultaessa ja kytkintä painaessa auto sammua, käynnistys tuskallista. Kun auton saa käyntiin tulee julmettu bensiinin haju..
eli jos joku osaisi auttaa tuon lukituksen kanssa, kertoa mitä "coolest level" tarkoittaa sekä mistä johtuu auton sammuminen niin olisin erittäin kiitollinen
ensimmäinen ooppeli minulla enkä todellakaan ole ollut tyytyväinen auton toimintaan, ajettavuudeltaanhan auto on erittäin hyvä ja siitä suuri plussa ooppelille..
eli jos joku osaisi auttaa tuon lukituksen kanssa, kertoa mitä "coolest level" tarkoittaa sekä mistä johtuu auton sammuminen niin olisin erittäin kiitollinen
ensimmäinen ooppeli minulla enkä todellakaan ole ollut tyytyväinen auton toimintaan, ajettavuudeltaanhan auto on erittäin hyvä ja siitä suuri plussa ooppelille..
Re: B-Vecrassa pelkkiä vikoja??
Jarrupalojen kulumisen ilmoitus ajotietokoneessa? No vaihda hyvä mies jarrupalat autoon, niin ei ilmoittele enää.Antza kirjoitti:Olen huomannut nyt muutaman kuukauden b-vecran omistuksen aikana että eipä autossa taida olla muuta kuin vikaa eli jatkuvasti on jokin vikailmoitus/ilmoituksia ollut ajotietokoneessa.
keskuslukitukseen tuli ongelmia ja ovet takalukkoon, paitsi kuljettajan ovi, eikä tietoa miten saada korjatuksi,
jarrupaloja ajotietokone huutaa joten nekin pitäisi vaihtaa
ja tänään aamulla tuli outo ilmoitus "coolest level" mitä lienee tarkottaakin???
ensimmäinen ooppeli minulla enkä todellakaan ole ollut tyytyväinen auton toimintaan
"Coolest level" (Coolant Level) tarkoittaa vähäistä jäähdytysnesteen määrää, lisää nestettä.
Käytä vaikka akunkenkää irti, jos keskuslukituksen häiriö nollautuisi.
-
astraali 1.8 16v sport
- 'Admiral'

tarkastappas jäähdytysnesteet
ni alkaa taas pelittää!!! hyvä auto se opeli on jos vaa huoltaa säännöllisesti ja huumoria riittää
ainaki ite oon ollu tyytyväinen kaikkiin ooppeleihini! ja on ne jarrrupalat kuluvia osia muissaki autois
ei muuta ku pitkää pinnaa ja urheilumieltä 
Omega 2.5 dt -00 caravan
Joko sulla on huono tuuri, tai tota ei oo koskaan huollettu. Itselläni ei oo ollut mitään vikaa. Mittarissa 163 267 km. Vectra B V6.Antza kirjoitti: ensimmäinen ooppeli minulla enkä todellakaan ole ollut tyytyväinen auton toimintaan, ajettavuudeltaanhan auto on erittäin hyvä ja siitä suuri plussa ooppelille..
kyllä sitä on huollettu ei siinä mitään, mittarilukema muutamaa kauppareissua vaille 170 000kmSir Vili kirjoitti:Joko sulla on huono tuuri, tai tota ei oo koskaan huollettu. Itselläni ei oo ollut mitään vikaa. Mittarissa 163 267 km. Vectra B V6.Antza kirjoitti: ensimmäinen ooppeli minulla enkä todellakaan ole ollut tyytyväinen auton toimintaan, ajettavuudeltaanhan auto on erittäin hyvä ja siitä suuri plussa ooppelille..
jäähdytin nestettä lisäsin tänään oli aika minimissään ja jarrupalat vaihdetaan kun keretään.. mutta tuo lukitushomma nyt hiukan harmittaa kun ei saa bensaa autoon ja tankki näyttää punaista joten pihalla seisoo.. samaten tuo sammuminen joskus hiukan harmittaa, tosiaankin toivotaan että vain huonoa tuuria ja tuuri vaihtuisi hyväksi tai auto saa lähteä, sääli sinänsä kun on niin hyvä ajettava
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Hyvin pienet viat on kyllä...
itellä reistas tk-moottori kans viime syksynä, olin jo uutta ostamassa mutta aattelin notta kyllähää tuon puhistaaki. Muutaman tunnin oli myrkyt sisällä (ravistelin välillä) ja toiminut täydellisesti tähän päivään asti..
keskuslukossa voisi olla johto vika, lyö johon maahan jollon vetää ovet lukkoo tms.. tehty jotain "hifi" asennuksia?
itellä reistas tk-moottori kans viime syksynä, olin jo uutta ostamassa mutta aattelin notta kyllähää tuon puhistaaki. Muutaman tunnin oli myrkyt sisällä (ravistelin välillä) ja toiminut täydellisesti tähän päivään asti..
keskuslukossa voisi olla johto vika, lyö johon maahan jollon vetää ovet lukkoo tms.. tehty jotain "hifi" asennuksia?
Joo pienet on viat mutta aina ne harmittaa. Hifejä siellä nyt on erillissarja, 12" subi, vahivistin sekä sonyn mp3 soitin..Miro.Simounen kirjoitti:Hyvin pienet viat on kyllä...![]()
joo, pääsin takakonttiin käsiksi ja siellä jotakin uusia johtoja on varmaankin jo joskus vedetty, kun kerran siellä oli kolvattu ja laitettu teippiä päälle, mutta voisiko vika olla takaluukkuussa olevassa moottorissa, kun se vetää lukkoon mutta ei aukea, vai olisiko vika niissä johdoissa siitä moottorista kuskinpuolen oveen päin?!?jariz kirjoitti:Katoppa konttiin menevät johdot. Ainakin omegassa ne tuppaa katkeamaan-> keskuslukko vit***ilee.
En oikein tätä sähköpuolta hallitse ja kohta varmaankin ammattiauttajalle
Edit: korjattu oleellinen virhe
Elikkä nyt on vika paikannettu. Vika löytyi pitkän etsiskelyn jälkeen kuskin oven keskuslukon ohjausyksiköstä. Tänään kävin ostamassa uuden mötikän ja illalla pitäisi laittaa kiinni, jotta saa auton taas ajoon.
Hintaa mötikälle oli 130€. Purkuosiakin tuli kyseltyä, mutta hinnat osoittautuivat uutta osaa kalliimmiksi
Vikaa etsiessä tuli mittailtua virtaa vähän jokaisesta paikasta. Päänvaivaa tuotti se, että ovessa oleva liitin ei antanut virtaa kuin yhteen johtoon, joka selvisi että se on sitten lasinnostimelle tuleva johto, liekö sitten haaroitettu sama virtajohto myös keskuslukitukseen?? Sulakkeet katsottiin ja mitattiin ja ihmetystä herätti myös se, että virtaa ei tullut keskuslukituksen sulakkeelle ollenkaan, jos autossa ei ollut virta päällä. Eikö järjen mukaan siihen pitäisi tulla koko ajan virtaa, vai antaako lukittaessa sitten vasta maan?!?
Vikaa etsiessä tuli mittailtua virtaa vähän jokaisesta paikasta. Päänvaivaa tuotti se, että ovessa oleva liitin ei antanut virtaa kuin yhteen johtoon, joka selvisi että se on sitten lasinnostimelle tuleva johto, liekö sitten haaroitettu sama virtajohto myös keskuslukitukseen?? Sulakkeet katsottiin ja mitattiin ja ihmetystä herätti myös se, että virtaa ei tullut keskuslukituksen sulakkeelle ollenkaan, jos autossa ei ollut virta päällä. Eikö järjen mukaan siihen pitäisi tulla koko ajan virtaa, vai antaako lukittaessa sitten vasta maan?!?