Pojilla jää ylihintaiset Calibrat käsiin!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

STOP THE PRESS!!

AUTOJEN HINNAT LASKEE!!!

Voi vittu mikä newsflash tämäkin sit oli...

Se on ihan hyvä että jengi tajuaa vihdoinkin että esim joku kalipra ei ole sen kummosempi auto kuin veljensä vectra ;)
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Repsa kirjoitti:no pitäskö tässä nyt ruveta itkemään että ylihintaisten vessojen hinnat tulee vihdoin ja viimein "oikealle" tasolle ?

tämä ilmiö onneksi näkyy muissakin merkeissä ja malleissa kun pelkästään opelin calibrassa. todellakin tervetullutta suuntaa moinen.

..joskos ois sitten joskus varaa oikeeseen autoonkin eikä lelusportteihin....
Vittuiletko sä mulle? Yritin kirjoittaa tuon kuitenkin suhteellisen asiallisessa sävyssä.

Kyllä tuo tosiaan ihan vittuilulta vaikuttaa...

Tosi kivaa kun mä vaan "itken" kun mun auto sattuu olemaan "ylihintainen vessa" (niin onkin ylihintainen, olen maksanut siitä ihan liikaa, ja lähinnä verottajalle!), eikä se "vessa" ole edes "oikea auto", vaan "lelusportti", mutta niinhän se onkin lelu, ainakin mulle. Vinkkinä tuosta varasta voin ehkä mainita että itse olen tuon Calibran ostanut, maksanut autoverot, virityttänyt, teettänyt rempat (juu, en ole tehnyt itse) käteisellä rahalla ja suorilla kaupoilla. Samalla rahamäärällä olisi voinut ostaa monenlaista uuttakin autoa, jos sellaiset minua kiinnostaisivat. Samaa suorituskykyä ja ulkonäköä ei kuitenkaan olisi saanut.

Jos vaikka sitten ottaisin seuraavaksi tuon herneen pois nenästäni.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

ata kirjoitti:Jos vaikka sitten ottaisin seuraavaksi tuon herneen pois nenästäni.
:lol:
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Mixu_N kirjoitti:STOP THE PRESS!!

Se on ihan hyvä että jengi tajuaa vihdoinkin että esim joku kalipra ei ole sen kummosempi auto kuin veljensä vectra ;)
Totta, varsinkaan se 8V calipra
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

JJ kirjoitti:

Tai muutkaan calibrat. Samoja ne on kaikki. Ja alkuperäinen turbovectra on kyllä huomattavasti harvinaisempi peli suomessa. Vectroistakin kyllä 2,5 ja turbokoneilla melkoista hintaa pyytävät yleensä...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

ata kirjoitti:Vittuiletko sä mulle? Yritin kirjoittaa tuon kuitenkin suhteellisen asiallisessa sävyssä.

Tosi kivaa kun mä vaan "itken" kun mun auto sattuu olemaan "ylihintainen vessa" (niin onkin ylihintainen, olen maksanut siitä ihan liikaa, ja lähinnä verottajalle!), eikä se "vessa" ole edes "oikea auto", vaan "lelusportti", mutta niinhän se onkin lelu, ainakin mulle. Vinkkinä tuosta varasta voin ehkä mainita että itse olen tuon Calibran ostanut, maksanut autoverot, virityttänyt, teettänyt rempat (juu, en ole tehnyt itse) käteisellä rahalla ja suorilla kaupoilla. Samalla rahamäärällä olisi voinut ostaa monenlaista uuttakin autoa, jos sellaiset minua kiinnostaisivat. Samaa suorituskykyä ja ulkonäköä ei kuitenkaan olisi saanut.

korkeintaan piilovittuilua, ei mitään henk.kohtaista. 8)

tämä nyt sattui vaan osumaan juuri sulta otettuun quoteen, siinä tiivistyi kaikki kätevästi nääs. yleiseillä tasolla pitäisi olla tyytyväinen siihen että aikoinaan harvinaisten sporttien / leikkivessojen hinnat tulee alaspäin, ei tarvia olla kateellinen sitten siitä naapurin RS4:sta audista..

voisipa sitä hintojen tarpeeksi laskiessa ostaa vaikka monttukärryksi sitten jonkin cossusierrankin tjsp. (siis ei ole rahaa mutta ajatuksena houkuttelisi moinen).

suunta on oikea mielestäni, yleisellä tasolla kaikista vähänkin valtalinjasta poikkeavista autoista on joutunut suomessa maksamaan semmoista erikoisuuslisää mikä rajoittaa niiden yleistymistä... vaikkakin autot eivät eroaisi sisarmalleistaan muutenkuin korikehikon osalta ja moottorina olisi joku hengetön 2.0 8v.

lähtiks herne poies, emmää sitä sinne ois lykännynnä...
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

niin ...jossakin taidettiin mainita että biltemasta ei saa varaosia oikeisiin urheiluautoihin... :roll:
Todennäköisesti väärässä.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Repsa kirjoitti:
ata kirjoitti:Vittuiletko sä mulle? Yritin kirjoittaa tuon kuitenkin suhteellisen asiallisessa sävyssä.

korkeintaan piilovittuilua, ei mitään henk.kohtaista. 8)

tämä nyt sattui vaan osumaan juuri sulta otettuun quoteen, siinä tiivistyi kaikki kätevästi nääs. yleiseillä tasolla pitäisi olla tyytyväinen siihen että aikoinaan harvinaisten sporttien / leikkivessojen hinnat tulee alaspäin, ei tarvia olla kateellinen sitten siitä naapurin RS4:sta audista..

voisipa sitä hintojen tarpeeksi laskiessa ostaa vaikka monttukärryksi sitten jonkin cossusierrankin tjsp. (siis ei ole rahaa mutta ajatuksena houkuttelisi moinen).

suunta on oikea mielestäni, yleisellä tasolla kaikista vähänkin valtalinjasta poikkeavista autoista on joutunut suomessa maksamaan semmoista erikoisuuslisää mikä rajoittaa niiden yleistymistä... vaikkakin autot eivät eroaisi sisarmalleistaan muutenkuin korikehikon osalta ja moottorina olisi joku hengetön 2.0 8v.

lähtiks herne poies, emmää sitä sinne ois lykännynnä...
Joo, tuo mun viesti oli tarkoitettu myös sarkastiseksi, siksi se hernekommentti siinä lopussa...

Muualla maailmassa coupe-korimalliset autot ovat melko yleisiä ja Suomessa ne ovat jääneet vain harvinaisiksi johtuen korkeista hinnoista ja huonommasta käytännöllisyydestä muihin korimalleihin verrattuna.

Esimerkiksi täällä Ruotsissa jossa olen viimeistä päivää tänään on erilaisia urheiluautoja ja coupeja huomattavasti enemmän, joka päivä näkee esimerkiksi useita Porscheja, Suomessa ne eivät ole niin yleisiä.

Ja onhan tämä uustuonti näkynyt ihan omalla kotiparkkiksella Suomessakin, siellä on samassa rivissä Celicaa, Audi S2:sta jne. tuonti-coupeja oman Calibran lisäksi. Minusta on ihan positiivista että noita paremman näköisiä korimallejakin näkee Suomessa, mutta sitä en ymmärrä että niitä roudataan trokarimaisesti maahan, jolloin niistä tulee pian helposti ylitarjontaa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Brutal
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Brutal »

Calibroja tuodaan suomeen niin kauan kuin se on kannattavaa. Eli jos saat tuotua suomeen calibran veroineen 5000€ hintaan ja joku maksaa siitä 10 000€ niin hanskaan jää 5000 eeroo.

Tämä harmittanee calibransa yli 10K€ hintaan vuosi pari sitten ostaneita. So what?
Signature tai silleen...
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Jeps.
Kyllä varmaan monia on kusetettu noissa sakemanneista tuoduissa
calibroissa: = mittarit ruuvattu,huoltotiedot väärennetty,ym ym.
Taitaa olla itsepetosta uskoa noihin myyjien dokumenntteihin.
Vaan pakkohan se on itselleen uskotella,kun tuli maksettua pikkasen liikaa,ja hintataso pitäisi säilyttää.
Vai olenko liian skeptinen kun näin ajattelen?

Jep jep.
OpelCalibra
'Agila'

Viesti Kirjoittaja OpelCalibra »

ekomies kirjoitti: Kyllä varmaan monia on kusetettu noissa sakemanneista tuoduissa
Vaan pakkohan se on itselleen uskotella,kun tuli maksettua pikkasen liikaa,ja hintataso pitäisi säilyttää.
No ei ne nyt niitä varmaan siellä Saksassa paljoa ruuvaile ja hultokirjoja väärentele tuon hintaluokan autoista. Jos Calibralla on ajettu vaikka 250tkm ja ne ottaisi siitä pois 50-100tkm niin ei ne siitä montaa euroa hyödy Saksassa. Ellei sitten Suomessa omat pojat vain ruuvailisi ja väärentelisi huoltotietoja ja yrittäisi täällä saada enemmän rahaa.
Wilhelm
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Wilhelm »

ekomies kirjoitti:Jeps.
Kyllä varmaan monia on kusetettu noissa sakemanneista tuoduissa

Jep jep.
Itse en oikein ymmärrä tuota ajattelutapaa, että juuri Saksa on mittarin ruuvailijoiden luvattu maa. Eiköhän niitä ruuvata esim. Suomessa ihan yhtä lailla. Toisekseen jos katselee kymmenen vuotta vanhoja autoja Saksasta, niin kyllä ne vaan ovat järkiään paremmassa kunnossa kuin suomi autot. Niin sisältä kuin ulkoa. En väitä etteikö sielläkin sitä tehdä, mutta kyllä sen auton kunnosta näkee jos siitä on paljon ruuvattu pois.
Toisekseen en ymmärrä tuotakaan 8-venttilistä calibraa. Täytyyhän urheiluautossa olla myös urheilullinen suorituskyky..
Jabajee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

m.k kirjoitti:
JJ kirjoitti:

Tai muutkaan calibrat. Samoja ne on kaikki. Ja alkuperäinen turbovectra on kyllä huomattavasti harvinaisempi peli suomessa. Vectroistakin kyllä 2,5 ja turbokoneilla melkoista hintaa pyytävät yleensä...
Viime kesänä kun möin oman GT 16V Vectran (suomiauton) pois niin vastaavia oli pari-kolme myynnissä verrattuna esim Calibroihin joita oli pari-kolmekymmentä! Omasta sain sen minkä pyysinkin, vaikka samalla hinnalla olis voinut valita jonkun kymmenistä Calibroista.

Erikois(empien)autojen hintoja polkee ylitarjonta. Ja ikä alkaa painaa jo Calibraakin. 15vuotta kun on nykymaailmassa kuitenkin jo aika pitkä aika.

Harvinaiset- ym. erikoisautot onkin sit ihan eri juttu. Niissä ikä vaan nostaa hintaa. Tosin niitä ei ole liukuhihnan päästä yhtäsoittoa tullutkaan.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

8v moottori on ihan väärä kone calibraan ja niin on myös 16v.
Jos tehdään mukamas urheilu auto,niin teholukema pitää alkaa vähintään kakkosella.
Esim.4 koppaisesta gti turbo golffista voisi ihan hyvin jättää sen gti merkin perästä niillä vakio tehoilla,ala vääntöä toki löytyy mutta siihen se sitten jää.
Viritys potenttiaali on toki mainio.
Eli "urheilu"autossa pitää olla ++200hv ja mieluusti turbolla.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Käsittääkseni Calibra ei ole missään vaiheessa ollut urheiluauto,vaan coupe.

Löytyy niitä muiltakin merkeiltä "lelusportteja", yhden mainitakseni BMW Z3 1.8...

Ja mitä tuohon A-vectran/Calibran yhtäläisyyksiin,niin onhan saab 9-3 sitten vissiin samaa kastia,kun kerran A-vecun pohjalevylle rakennettu...
Vastaa Viestiin