Vectra 2000 -90

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kaveri osti edellä mainitun auton, etuvetoinen, ja sai edullisesti (kai). Sillä on ajettu 330tkm... Miltä kuullostaa? Onko kone jo loppu? Autossa on huoltokirja, eikä öljyä kulu tippaakaan, tehotkin tuntuu olevan ainkin jotenkin tallella! Bensaa vie n.8l/100km. Paljonkohan maksaisi kansiremontti kyseiseen autoon, vai kannattaisiko jopa ostaa kunnostettu tai vähemmän ajettu kansi? Kaveria vaan pelottaa jos kone poikii ennen aikojaan, jakopään hihna on vaihdettu 40tkm sitten... Itselläni ei ole kokemuksia punakantisista koneista, joten en voinut kaverille sanoa juuta enkä jaata.
Lupauduin toki ostamaan häneltä sen Vectran pois jos sitä rupeaa huolestuttamaan.=)

Janne
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Moi.
Kyllä noi koneet tuntuu kestävän...
Jos itselläni olisi kyseinen auto niin miettisin tosissaan 2litrasen ahdetun moottorin siirtämistä autoon Vectra/Calibra Turbosta...
mjh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mjh »

Kestävyydestä: Tein omaani koneremontin äskettäin enkä huomannut minkäänlaista kulumista sylintereissä enkä muuallakaan. Ainoastaan laakerit olivat hieman kuluneet. Kilometrejä oli takana 228 tkm joten voin sanoa että kyllä se kestää jos vain öljyt on kunnossa.
Kansiremontti maksoi 230 euroa Kansisetillä sisältäen venttiilien hiomisen sekä neljä uutta venttiiliä (olivat sen verran ohuet ettei kunnollista muotoa olisi saanut aikaiseksi) sekä kannen täydellisen tarkistuksen.
Jakohihna kannattaa vaihtaa 50 tkm kohdalla jottei vain katkea ja samalla vaihtaa tietysti ohjainrullan sekä kiristimen. Vesipumppu kannatta myös vaihtaa jollei viime hihnanvaihtokerralla vaihdettu.

Ainoa ongelma mikä saattaa tulla on kannen halkeaminen jos kyseessä on KS: kansi (näin minulla). Mutta kansia saa purkuautoista n 500 eurolla.

PS. Oma autoni on myytätvänä jos kiinnostaa.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Mulla on itellä toi GT-Vectra minkä aion myydä ennenkuin aion uuden hommata. Mutta 2000 Vectra ois aika namu pirssi. Voipi olla että teen vaihtokaupat sen mun kaverin kanssa jos se ei nyt tuota 2000 Vectraa aio pitää. Se sun Veccu tais olla hieman hinnakkaampi, mutta en tarkoita että kallis.

Janne

Viesti Kirjoittaja mjh »

No hinnastahan voi aina keskustella.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Lähetätkö mulle uuestaan ne kuvat siitä vectrasta, hukkasin ne edelliset.

Janne
Vastaa Viestiin