Vectra C Wagonin taakkatelineet

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Auton pesun päätteeksi ajattelin sipaista illalla vielä lämpimässä tallissa kattotelineet ekaa kertaa auton katolle ja pienen tutkiskelun jälkeen se onnistuikin kohtalaisesti, vain 2 palikkaa jäi yli... :smile:

No suurempi hämmästykseni tuli eteen, kun yritin osuttaa Thulen suksiboxia niille. 1,5h pohdiskelun ja yrittämisen jälkeen oli pakko luovuttaa, kun en keksinyt mitään tapaa kohdistaa taakkatelineitä ja boxin reikiä kohdilleen. :evil: Vai onko oikeesti Saksan insiröörit onnistuneet löytämään "ne optimaalliset" kohdat mihin telineet kiinnitetään, mitä ei vielä 2 vuotta sitten Ruåtsalaiset tieneet... :eek: Mulla oli autoa hankkiessa jo pieni epäilys ettei nuo uudet kattokaiteet mikään parannus ainakaan ole...

Oisko jotain hyviä ideoita vai onko ainoa vaihtoehto ottaa pora käteen ja "kohdistaa" reiät uudestaan? :???:

Nim. vkl talvilomalle 2 pienen lapsen kanssa... :roll:
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Mulla on thulen taakkatelineet, ovat semmoista ovaalia putkea.
En oikein ymmärrä miten et sitä boksia saa telineisiin kohdistettua(kö)?

Ite kuskaan skimboja tuolla telineellä ja laitan kiskoihin milloin mihinkin kohtaan kiinni.. niihin 'merkattuihin' kohtiin jos laitan, ottaa suksien siteet kattoon.
Joten miksi kiinnittäisin niihin, hyvin pysyy missävaan :wink:

Mikset ruuvaa telineitä ensin boksiin ja sitten sovitat koko setin katolle/kiskoihin?

Ehkä en todellakaan tajunnut ongelman syvintä olemusta, menen nukkumaan ;p
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2005-02-24 23:51, pki wrote:

Ite kuskaan skimboja tuolla telineellä ja laitan kiskoihin milloin mihinkin kohtaan kiinni.. niihin 'merkattuihin' kohtiin jos laitan, ottaa suksien siteet kattoon.

Mikset ruuvaa telineitä ensin boksiin ja sitten sovitat koko setin katolle/kiskoihin?

;p Hmm... Joo olisi munkin pitänyt varmaan mennä aikaisemmin nukkuun... Tosiaan yritin saada osumaan niitä nimenomaan niihin tappikohtiin, noi telineet sain pakettina auton kanssa ja ovat, valitettavasti, Opelin omaa käsialaa, tosin näyttäis olevan Thulen tekemiä... Huomasin vain, että Thule tarjoaa sika paljon tyylikkäämpiä ja matalampia lukko systeemejä, mutten löytänyt kesällä niitä.
No, Olen nähtävästi kokenut jotain taantumaa tai jotain muuta epä-insiröörimäistä, kun luin manuaalia kuin raamuttua eli en edes ajattelut aluksi kokeilla "vierestä"... :grin:
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2005-02-25 00:08, samulis wrote:
On 2005-02-24 23:51, pki wrote:

;p Hmm... Joo olisi munkin pitänyt varmaan mennä aikaisemmin nukkuun... Tosiaan yritin saada osumaan niitä nimenomaan niihin tappikohtiin, noi telineet sain pakettina auton kanssa ja ovat, valitettavasti, Opelin omaa käsialaa, tosin näyttäis olevan Thulen tekemiä... Huomasin vain, että Thule tarjoaa sika paljon tyylikkäämpiä ja matalampia lukko systeemejä, mutten löytänyt kesällä niitä.
No, Olen nähtävästi kokenut jotain taantumaa tai jotain muuta epä-insiröörimäistä, kun luin manuaalia kuin raamuttua eli en edes ajattelut aluksi kokeilla "vierestä"... :grin:
Nukkuminen kannattaa... :smile: Keksin miksi mä olin niin häkeltynyt enkä osannut "soveltaa" heti tätä... Mä olin niin otettu, kun joku oli keksinyt laittaa pakettiin mukaan hienon kuusiokolo momenttiavaimen/mittarin...

Se piti vielä kysäistä, että onko niissä thulen omissa versioissa kanssa ne kaksi kieltä sisäpuolella, jotka "pitäisi" siis kohdistaa niihin tappeihin?
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

On 2005-02-25 08:41, samulis wrote:

Se piti vielä kysäistä, että onko niissä thulen omissa versioissa kanssa ne kaksi kieltä sisäpuolella, jotka "pitäisi" siis kohdistaa niihin tappeihin?
Kieltä? Sisäpuolella? Tappeihin?
Nukuin mielestäni ihan ok, mutta oon ihan pihalla..

Ei noissa ole mitään 'kohdistettavaa'. Kiinnikkeissä on vaan kumitassut ja Opel-kitti piti sisällään jonkun lisä-kumi-lirpakkeen. Kyllä nuo voi tosiaan laittaa ihan mihin tahansa kohtaan kiskoja, tosin jos nyt oooikein löysälle kiinni ruuvaa, voi niistä 'oikeista' kohdista löytyvistä kohoumista olla teoriassa jotain apua.. ehkä.. :wink:

Kiristys hoidetaan noiden ovaaliputkien päästä vetämällä ulos 'kahva' ja siitä kiertämällä tassut kiristyy. Kun 'kahva' paikoillaan, se näyttää ihan vaan tulpalta putken päässä tjms.

Ostin nuo syksyllä Hessu Mobiilista, olivat kyllä kalliit.. mutta halusin todella matalat.

Edit:
Niin noi 'tassut' ottaa kiskosta kiinni molemmin puolin, en tiedä miten opel-vakiot kiinnitetään..

<font size=-1>[ This Message was edited by: pki on 2005-02-25 11:03 ]</font>
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2005-02-25 10:59, pki wrote:
Kieltä? Sisäpuolella? Tappeihin?
Nukuin mielestäni ihan ok, mutta oon ihan pihalla..

Ei noissa ole mitään 'kohdistettavaa'. Kiinnikkeissä on vaan kumitassut ja Opel-kitti piti sisällään jonkun lisä-kumi-lirpakkeen. Kyllä nuo voi tosiaan laittaa ihan mihin tahansa kohtaan kiskoja, tosin jos nyt oooikein löysälle kiinni ruuvaa, voi niistä 'oikeista' kohdista löytyvistä kohoumista olla teoriassa jotain apua.. ehkä.. :wink:

Kiristys hoidetaan noiden ovaaliputkien päästä vetämällä ulos 'kahva' ja siitä kiertämällä tassut kiristyy. Kun 'kahva' paikoillaan, se näyttää ihan vaan tulpalta putken päässä tjms.

Ostin nuo syksyllä Hessu Mobiilista, olivat kyllä kalliit.. mutta halusin todella matalat.

Edit:
Niin noi 'tassut' ottaa kiskosta kiinni molemmin puolin, en tiedä miten opel-vakiot kiinnitetään..

<font size=-1>[ This Message was edited by: pki on 2005-02-25 11:03 ]</font>
Merkkivehkeessä se ulompi ei liiku vaan kiinnitys tapahtuu kahta erillistä kieltä/tassua kiristämällä, kuusiokoloavaimella, valitettavasti. Ohjeessa toi kiinnitys tapahtuu nimenomaan näihin sisäpuolen nystyihin/tappeihin, varmaan riittää vain esim takaosan paikoittaminen niihin.
Tosiaan yritin vähän kesällä tutkia jos olis jotain tarvikeosaa ja matalampaa tarjolla, mutta ei näkynyt, joten päätin pelata varman päälle ja sain muistaakseni noin 100e:lla ton setin, putkethan on samanlaiset alumiiniprofiilit kuin Thulella. Toi erikuis jalkasarja voi tosiaan olla hinnakas Thulella. Taitaa olla vain Opelin ja Subarun oma höyrähdys tähän mennessä.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Löyty sitten ihan kuvakin noista mun telineistä, en sitten tiedä näkeekö tuosta mitään kiinnostavaa.

http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?cid=70

ja isompi kuva:
http://www.hessumobiili.fi/tuotekuvat/isokuva/755-a.jpg

<font size=-1>[ This Message was edited by: pki on 2005-02-25 14:01 ]</font>
Vastaa Viestiin