Paljonko olet valmis lyömään vetoa siitä että OPC-Astran hinnoittelu Suomessa tulee viemään sen hinnaltaan pitkälle yli Golf GTi:n..ja että OPC:n hinta tulee alkamaan numerolla 4..seuraavan numeron ollessa myös jotain muuta kuin 0...On 2005-02-12 01:51, Veeksi wrote:
Äläs juippi vielä rupee viisastelee - ainakaan tollaisilla perusteilla. G Coupe Astran tuotantokustannukset voivat hyvinkin olla hieman eri luokkaa kuin GTC Astran. Ensinäkin Coupe Astraa valmistettiin suhteellisen vähän, kori oli Bertonen käsialaa ja alusta Lotuksen. GTC Astra ei kuitenkaan tule olemaan samanlainen harvinaisuus korimallina, vaikka onkin suhteessa komeampi kuin Coupe. GTC:n on ihan tavallinen 3-ovinen korimalli, mikä on ilmeisesti OPELin itsensä suunnittelema(?). Suurempi tuotantovolyymi yhdistettynä vähemmän eksoottisiin suunnittelijoihin vähentää varmasti tuotantokustannuksia. Briteissä alanammattilaiset kuitenkin "tietävät" että GTC VXR Astra ei tule montaa tonttua enempää maksamaan kuin 200hv:n 5-ovinen Astra.
En tietenkään ota vastuuta siitä, että ensinäkään edes hinnoittelu on OPELilla sama kuin Vauxhallilla, mutta toistaiseksi luotan "ammattilaisten" sanaan enemmän kuin Audimieheen.
OPELilla on sitäpaitsi meneillään kova kasvojenkohotuskampanja joten tuollaisia erikoismalleja saattaa kannattaa myydä melkeinpä ilman voittoa.
Niin..ja "Zenille" sen verran kommenttia että vaikka oletkin oikeassa ajatusmallissasi niin vähän luulen että kun Astra OPC tullaan hinnoittelemaan kalliimmaksi kuin Golf GTi, niin se samalla tarkoittaa sitä että entistä useampi potentiaalinen ostaja hankkii OPC:n sijaan sen Golfin.
Opel kun ei imagoltaan edelleenkään ole sen luokan auto että siitä kuluttaja olisi valmis maksamaan kovin paljon "ylimääräistä".
Itse olen joskus maksanut HELVETISTI "ylimääräistä" turbo-Opelista..mutta meitä oli hyvin hyvin vähän silloin..ja pahoin pelkään että tänä päivänä sitäkin vähemmän..
Tilanne olisi toinen jos hinnoissa mentäisiin esim Saksan tasolla jolloin pelivaraa ostajalla on huomattavasti enemmän johtuen alhaisista hinnoista..mutta meillä OPC:n kaltaisten autojen hinnat verotuksen takia nousevat niin korkeaksi että se on hyvin monelle liikaa autosta maksettavaksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2005-02-12 10:27 ]</font>

kun alkaa jauhamaan eri merkeistä....