Auttakaa G astran kanssa, huurtumisongelmaa/ sisäilmakiertod
Eli auto on huurtunut viimesen pariviikkoo tai kun viimeks oli isompia pakkasia -15 niin sen jälkeen kun ajelin niin eka tuli sisään niinku palaneen jarrupölynhaju. Voipi olla et tuli edellä ajavasta lavettirekasta. Omat jarrut olivat kylmät. Mut tuon jälkeen on huurtunut ihan simona. Juuri nelosteholla pysyy tuulilasi melkein auki. Ei haise glykoli ja nestettä ei vähene. MUTTA voisiko joku tutkia pitääkö sisäilman kytkentä minkäänlaista ääntä, kun siitä napista painaa tai huomaako puhallustehossa jotain vaikutusta?
Olen miettinyt jos se olisi jäänyt sisäilmalle, se voisi huurustaa lasit. Itselllä se valo syttyy ja sammuu kun painaa, mutta en kuule mitään tai huomaa puhalluksessa tehoeroa? Lisäksi ajossa kun kääntää punaselta siniselle, ilma jäähtyy tosi kauan ja ei mielestäni oikein anna kuin haaleaa ei kylmää ilmaa...
Ainiin raitisilmasuodatin on vaihdettu 3tkm sitten huollossa. Ja tämä vika alkoi yllättäen, ennen huurtunut hiukka takalaseista.
Jos joku viitsisi tutkia ja arvaille tätä vikaa... Onkohan paha korjata?
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Astrax- on 2005-02-06 20:05 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Astrax- on 2005-02-06 23:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Astrax- on 2005-02-07 19:35 ]</font>
Olen miettinyt jos se olisi jäänyt sisäilmalle, se voisi huurustaa lasit. Itselllä se valo syttyy ja sammuu kun painaa, mutta en kuule mitään tai huomaa puhalluksessa tehoeroa? Lisäksi ajossa kun kääntää punaselta siniselle, ilma jäähtyy tosi kauan ja ei mielestäni oikein anna kuin haaleaa ei kylmää ilmaa...
Ainiin raitisilmasuodatin on vaihdettu 3tkm sitten huollossa. Ja tämä vika alkoi yllättäen, ennen huurtunut hiukka takalaseista.
Jos joku viitsisi tutkia ja arvaille tätä vikaa... Onkohan paha korjata?
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Astrax- on 2005-02-06 20:05 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Astrax- on 2005-02-06 23:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Astrax- on 2005-02-07 19:35 ]</font>
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Pistä raitisilmasuodatin vaihtoon.
Varsinkin, jos et tiedä, koska se on vaihdettu tai yli vuosi aikaa.
Musitaakseni löytyy sieltä hanskalokeron takaa.
Ensalkuun sen voi vaikka ottaa kokonaan pois, kunhan kevään tullessa, kun alkaa moskaa lentämään enemmän olmassa, laittaa uuden tilalle.
Varsinkin, jos et tiedä, koska se on vaihdettu tai yli vuosi aikaa.
Musitaakseni löytyy sieltä hanskalokeron takaa.
Ensalkuun sen voi vaikka ottaa kokonaan pois, kunhan kevään tullessa, kun alkaa moskaa lentämään enemmän olmassa, laittaa uuden tilalle.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
- Astrax Sport
- 'Senator'

Huurteenpoistoasennossa (tai siinä asennossa missä se puhaltaa vain ikkunaan) pitäisi sisäkierron kytkeytyä automaattisesti pois. Muistaakseni ääni muuttuu hieman... En oo satavarma.
Itse olen huomannut että G Astran lasit saa parhaiten auki kun ekaks sulkee keskiventtiilit ja kun etu/etusivu-ikkunat ovat auki, niin sitten vasta avaa keskiventtiilit jonka jälkeen takaikkunat aukeaa aika nopsaa...
Eipä tainnut tästä olla hyötyä sun ongelmaan, mutta kuitenki...
Itse olen huomannut että G Astran lasit saa parhaiten auki kun ekaks sulkee keskiventtiilit ja kun etu/etusivu-ikkunat ovat auki, niin sitten vasta avaa keskiventtiilit jonka jälkeen takaikkunat aukeaa aika nopsaa...
Eipä tainnut tästä olla hyötyä sun ongelmaan, mutta kuitenki...
*Astra H Sedan -08*
Juu eli kyllä se valo sammuu kun kääntää sille ikkuna asennolle.
Mut idea on se et kuuluuko siitä mitään ääntä kun sitä nappia painaa. Toisin sanoen tehostuuko puhallus tai jokin moottorin surina tai "fläp"/joku ääni.
Itsellä ei kuulu/tapahdu mitään muuta kuin valo sammuu ja syttyy. Epäilen jos se olis jämähtänyt kiinni... jolloin voipi huuruta... jos pelkkä sisäilmakiertää. Missähän tämä läppä tai jokin edes olisi
Mut idea on se et kuuluuko siitä mitään ääntä kun sitä nappia painaa. Toisin sanoen tehostuuko puhallus tai jokin moottorin surina tai "fläp"/joku ääni.
Itsellä ei kuulu/tapahdu mitään muuta kuin valo sammuu ja syttyy. Epäilen jos se olis jämähtänyt kiinni... jolloin voipi huuruta... jos pelkkä sisäilmakiertää. Missähän tämä läppä tai jokin edes olisi
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Jep. Kuuntelin vie omaani, ei kuulu mitään ihan syvä hiljaisuus. Mitenkäs se "pallo" toimii? Eli kun irrotan hanskalokeron näänkö sen siinä sit heti? Mitähän sille voisin tehä? Onko sille joku moottori vai alipaineohjaus? Vai onko sille jopa oma sulake, muuallla kuin sulaketaulus... Kertokaa aloittelijallle jos tiedätte? Onko hanskalokero edes helppo irroittaa?
Jeps, omassa Astrassa (G) tuli samanmoisia ongelmia, elikkäs sisäilmankierrätyksen läpän kääntelijämoottori sanoi yhteistyösopimuksen irti. Kyseinen moottori maksaa Opel-liikkeessä noin 60€, joten päätin luopua kyseisestä ominaisuudesta. Itse irroitin vivun moottoristä ja käänsin läpän auki-asentoon.
Kyseinen operaatio on helppo tehdä.
- Irroita hansikaslokeron kiinnitysruuvit ja repäise lokero irti.
- Irroita jalkatilan yläpuolella oleva suojapaneeli (muistaakseni lähi irti kiskaisemalla).
- Kiskaise kierrätysläpän kääntelijävarsi moorrorista irti (pallonivel, joka lähtee irti kiskaisemalla).
- Käännä läppä manuaalisesti oikeaan asentoon = aukko sisätilaan luonnollisesti kiinni (itse irroitin myös moottorille menevät piuhat).
- Kasaa irroittamasi romppeet takaisin paikoilleen...
... Ja sitten vain kovaa ajoa...
Kyseinen operaatio on helppo tehdä.
- Irroita hansikaslokeron kiinnitysruuvit ja repäise lokero irti.
- Irroita jalkatilan yläpuolella oleva suojapaneeli (muistaakseni lähi irti kiskaisemalla).
- Kiskaise kierrätysläpän kääntelijävarsi moorrorista irti (pallonivel, joka lähtee irti kiskaisemalla).
- Käännä läppä manuaalisesti oikeaan asentoon = aukko sisätilaan luonnollisesti kiinni (itse irroitin myös moottorille menevät piuhat).
- Kasaa irroittamasi romppeet takaisin paikoilleen...
... Ja sitten vain kovaa ajoa...
- Astrax Sport
- 'Senator'