Vectra C GTS vs. Audi A4
Miten tekisitte yo. vertailua? Auton vaihto edessa ja nuo 2 kiinnostavat eniten. Nyt B-Vectra 1.6 CD -99 (Facelift jalkeinen).
Audi A4 -01 tai -02 2.0 koneella.
Opel Vectra C GTS -02 tai -03 1.8 tai 2.2 bensakoneella.
Alle 28 tonnin autoista kysymys ja alle 70 000 ajetuista, miel. n. 50 000 ajettu. Miten isot/kalliit huollot menevat yms. kaikki tieto / perustellut mielipiteet toivottuja!
Kiitos
Audi A4 -01 tai -02 2.0 koneella.
Opel Vectra C GTS -02 tai -03 1.8 tai 2.2 bensakoneella.
Alle 28 tonnin autoista kysymys ja alle 70 000 ajetuista, miel. n. 50 000 ajettu. Miten isot/kalliit huollot menevat yms. kaikki tieto / perustellut mielipiteet toivottuja!
Kiitos
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Ainakin jos GTS on 2.2 koneella niin ilman muuta sitten se.
Jos haluaa ison auton niin sitten GTS. Jos taas pienemmän niin sitten Audi. Varsinkin takana ja tavaratilassa eron huomaa. 5-ovisuus vielä tuo monikäyttöisyyttä lisää. Toki voi tuoda vähän meluakin lisää.
Itse ajan turbo GTS:llä, mutta myös firman pikkuturbo A4:lla ja kyllä ainakin isolla tiellä paljon mieluummin liikkuu Opelilla. Jos Audi olisi joka nurkasta raapiva niin sitten voisi mieli kääntyä.
Jos haluaa ison auton niin sitten GTS. Jos taas pienemmän niin sitten Audi. Varsinkin takana ja tavaratilassa eron huomaa. 5-ovisuus vielä tuo monikäyttöisyyttä lisää. Toki voi tuoda vähän meluakin lisää.
Itse ajan turbo GTS:llä, mutta myös firman pikkuturbo A4:lla ja kyllä ainakin isolla tiellä paljon mieluummin liikkuu Opelilla. Jos Audi olisi joka nurkasta raapiva niin sitten voisi mieli kääntyä.
Insignia Country Tourer 2.0CDTI A 4x4 -16
Astra Enjoy Edition 1.9CDTI Wagon -07
Taitaa tuo 2.2 olla ainakin paljon yleisempi kone kuin 2.0T, onko noilla kahdella muuten eroa, siis autojen varusteissa yms. 2.2 tehokin riittaa varmasti minulle, koska kesaisin tulee se puoli hoidettua moottoripyoralla.
Osaako kukaan sanoa kuinka paljon leveampi ulkomitoiltaan GTS on vanhaan B-Vectraan verrattuna?
Mitka olisivat sellaisia juttuja jotka tallaisesta pari-kolme vuotta vanhasta C-Vectrasta kannattaisi ostaessa tarkastaa tarkemmin? Onko C-malleissa samalla tavalla isot ja kalliit huollot 60 tonnin valein kuten B-malleissa? 2.2 kone on kai ketjulla?
Osaako kukaan sanoa kuinka paljon leveampi ulkomitoiltaan GTS on vanhaan B-Vectraan verrattuna?
Mitka olisivat sellaisia juttuja jotka tallaisesta pari-kolme vuotta vanhasta C-Vectrasta kannattaisi ostaessa tarkastaa tarkemmin? Onko C-malleissa samalla tavalla isot ja kalliit huollot 60 tonnin valein kuten B-malleissa? 2.2 kone on kai ketjulla?
Vectra noista, Audi ei kiinnosta ollenkaan. Ainoastaan dieseli taitaa olla Audilla parempi. 2,2 kone on ketjulla, turbosta en tiedä. Saabin konehan se on.
Miten olis bemari? Joku 320 voi olla ihan jees, mulle ainakin kelepais. Siinä oliski jo pulma jos pitäs Bemari tai Vectra valita, mutta Audia en kyllä ottaisi... Volkkari se vaan on
Miten olis bemari? Joku 320 voi olla ihan jees, mulle ainakin kelepais. Siinä oliski jo pulma jos pitäs Bemari tai Vectra valita, mutta Audia en kyllä ottaisi... Volkkari se vaan on
Paljon yleisempi. Varusteissa ei ole eroja. Jos kerran prätkällä liikut kesälla niin sullehan riittää sitten tuo 1.8 konekin hyvin. Kyllä sekin kulkee, kun polkee ja edes turbo koneellahan et samoja fiiliksiä saisi mitä prätkällä. Ja talvella noista tehoista ei ole juuri mitään hyötyä. Menee vaan turhaan sutimiseen kaikki lisähepat...Taitaa tuo 2.2 olla ainakin paljon yleisempi kone kuin 2.0T, onko noilla kahdella muuten eroa, siis autojen varusteissa yms. 2.2 tehokin riittaa varmasti minulle, koska kesaisin tulee se puoli hoidettua moottoripyoralla.
B Vectra peileineen 183,0 / 171,0 ilmanOsaako kukaan sanoa kuinka paljon leveampi ulkomitoiltaan GTS on vanhaan B-Vectraan verrattuna?
C Vectra peileineen 203,6 / 179,8 ilman
Kokemuksesta sanon, että C Vectra myös tuntuu paljon isommalta varsinkin pysäköitäessä
Ketjulla olevissa ei kai ole 60 tonnin huoltokaan mitenkään erityisen kallis? 2.2 on ketjulla. Ja 2.2 konetta on kaksi eri mallia. Uusissa on 2.2 Direct, josta löytyy kuutisen kw enemmän potkua kuin tuosta toisesta 2.2 koneesta, jota ei muistaakseni vielä noihin 2-3 vuotta vanhoihin autoihin saanut...Onko C-malleissa samalla tavalla isot ja kalliit huollot 60 tonnin valein kuten B-malleissa? 2.2 kone on kai ketjulla?
Insignia Country Tourer 2.0CDTI A 4x4 -16
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Jos sinulla on kesäisin prätkä ajossa,niin sen kanssa saat kyllä vauhtifiilikset tyydytettyä.Mielestäni silloin olisi kaikkein järkevin ostos GTS 1.8,joka liikkunee myös kohtuudella?
Pistät 7 tonttua johonkin muualle kivaan.
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=74637906
Pistät 7 tonttua johonkin muualle kivaan.
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=74637906
Hintalappujapa hyvinkin..mutta ei niistä käytännössä paljoa alaspäin pääse tulemaan..pari tonnia ehkä.
Se on sitten toinen juttu kuka mitäkin pitää paljona..
Niin..ja toisaalta on hyvä muistaa sekin että kun autokaupoille lähtee ennakkoon päätetyn tiukan budjetin kanssa, niin jokseenkin varma voi olla että se "tiukkaakin tiukempi budejtin katto" ylittyy noin 10%:lla
Niin..ja toisaalta on hyvä muistaa sekin että kun autokaupoille lähtee ennakkoon päätetyn tiukan budjetin kanssa, niin jokseenkin varma voi olla että se "tiukkaakin tiukempi budejtin katto" ylittyy noin 10%:lla
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Ja koska tälle linjalle lähdettiin niin pitää muistaa myös se että "Opel on Saksan Lada.." ja minä en ainakaan haluaisi Ladaa tai edes "Ladaa" jos on Volkkari tarjollaOn 2005-02-01 08:58, m.k wrote:
Miten olis bemari? Joku 320 voi olla ihan jees, mulle ainakin kelepais. Siinä oliski jo pulma jos pitäs Bemari tai Vectra valita, mutta Audia en kyllä ottaisi... Volkkari se vaan on![]()
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Totta mooses. Ja jos etsit käytettyä autoa ajan kanssa kiireettömästi, niin myös budjetti kasvaa jatkuvasti ajan kuluessa. Esim, jos etsit 8000€ autoa, niin 10000€ autot ovat paljon uudempia ja parempia. Sitten kun alatkin katsella 10000€ kärryjä, niin nyt alkaakin näyttämään 12000€ vehkeet paljon hienommilta.On 2005-02-01 15:50, mä wrote:
Niin..ja toisaalta on hyvä muistaa sekin että kun autokaupoille lähtee ennakkoon päätetyn tiukan budjetin kanssa, niin jokseenkin varma voi olla että se "tiukkaakin tiukempi budejtin katto" ylittyy noin 10%:lla![]()
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
No ei Volkkari nyt sentään oo Venäjällä tehty, vaikka vanhat mallit saattaa siltä näyttääkinOn 2005-02-01 15:52, mä wrote:
Ja koska tälle linjalle lähdettiin niin pitää muistaa myös se että "Opel on Saksan Lada.." ja minä en ainakaan haluaisi Ladaa tai edes "Ladaa" jos on Volkkari tarjolla![]()
Niin onhan se sanomattikin selvää jos olet ostamassa 40 000 autoa ja siitä saa hinnanalennusta 1500-2000 euroa ei oikein tunnu.On 2005-02-01 15:50, mä wrote:
Hintalappujapa hyvinkin..mutta ei niistä käytännössä paljoa alaspäin pääse tulemaan..pari tonnia ehkä.
Mutta taas vertailuksi ostat 23000 tha euron autoa ja saat alennusta n 5000 se on mielestäni jo asiallinen ja KÄYTÄNTÖÄ!Ja itse aina tinkaan ja vertaan,siksi aina suosittelen keskustelemaan,tinkaamaan, vertailemaan hintoja.Suomessa autoja riittää(ja koko ajan tulee lisää) kuten myös hintoja-se o n v a a n tyhmää maksaa...