Turbo-Calibran vero
-
jjruutiainen
- 'Admiral'

Jos rekisteröintikatsasus on aloitettu ennenkuin viet auton tulliin niin katsastuspöytäkirja riittää. Ajoneuvon yksilöintilomakkeenkin (varusteet)saat täyttää ihan itse omatuntosi mukaanOn 2005-01-16 20:51, MakeTku wrote:
Moi,
Tuontiautoa tai pyörää joutuu aina näyttämään tullille, ihan jo pelkästään senkin vuoksi kun ne tarkistaa onko runkonumero sama mitä papereissa lukee.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wili on 2005-01-16 21:04 ]</font>
Ei muute ainakaa tääl Lahdes tarvinu käydä näyttää vaikken ollu alottanu tota katastusta ku toin 8v Callen Saksast. Ja just sen takii ajattelinki kysyy et mites muilla.. aika outo juttu. Nehän pitäis kuitenkin olla ihan yhtenäiset säännöt joka tullipiiris. En sit tiedä. Mutta itse olen ainakin ihan tyytyväinen ettei tarvinut näyttää sillä nahkasisusta "unohtui" mainita..
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
-
jjruutiainen
- 'Admiral'

Aika erikoista ettei ole tarvinnut näyttää, ite olen tuonut kolme autoa ja yhden pyörän, kaikki on pitänyt näyttää tullissa.On 2005-01-16 22:06, dtm wrote:
Ei muute ainakaa tääl Lahdes tarvinu käydä näyttää vaikken ollu alottanu tota katastusta ku toin 8v Callen Saksast. Ja just sen takii ajattelinki kysyy et mites muilla.. aika outo juttu. Nehän pitäis kuitenkin olla ihan yhtenäiset säännöt joka tullipiiris. En sit tiedä. Mutta itse olen ainakin ihan tyytyväinen ettei tarvinut näyttää sillä nahkasisusta "unohtui" mainita..
Ei niitä tosin mitkään varusteet ole kiinnostanut, valmistenumeron ja paperit ovat ainoastaan katsoneet.
Mistä sinä sitten siirtokilvet(tarrat) olet saanut?? Ilmeisesti katsastusasemalta nekin..
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Kyllä mä ne siirtokilvetkin sain tullilta. Tullissa tarvi käydä vaa kaks kertaa koko prosessin aikana. Ekal kertaa kävin täyttämäs kaikki ne paperit ja jäin odottelee veropäätöstä ja parin päivän päästä kävin maksamas verot pois. Ensimmäinen ihminen ketä auton runkomumero täällä Suomen päässä kiinnosti oli katsastusmies. Tullin virkailija taisi nähdä sen vanhasta rekisteriotteesta (sellainen vihreä lappu) tai jostain vastaavasta.