Vectra A Sport -95, KUVIA netissä!!!

Keskustelua Opeleista
KuoliO
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja KuoliO »

Minulla on vectra -95 cdx. Ei siinä ainakaan ole ajotietokonetta, joten ei ilmeisesti ole ollut vakiona.
Jimbo_GT
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jimbo_GT »

Ei CDX-mallissa ole vakiona ajotietokonetta,ainakaan suomen versiossa.Kaippa se on lisävaruste sportissakin.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kun olin syksyllä vaihtamassa autoa, niin kävin koeajamassa erästä -95 vuosimallin CDX a-vectraa, ja siinä ainakin oli ajotietokone. Ilmeisesti sitten lisävaruste?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla on ainakin CDX:ässä ajotietokone.

Viesti Kirjoittaja JukeN »

On 2005-01-10 18:23, VSport wrote:
Minkäs takia Sport oli sitten kalliimpi kuin CDX? CDX:ssä on kuitenkin ymmärtääkseni ajotietokone, mutta ainakaan minun Sportissa ei ole.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten Sportin alustasarja eroaa esim. CDX:n alustasta?
Entäs pitääkö paikkansa tieto, että Calibra -95 jakaisi tekniikan Sportin kanssa?

EDIT: Mikäs vaihdelaatikko Sport-mallissa on? Normaali vai Sportti-laatikko?

<font size=-1>[ This Message was edited by: VSport on 2005-01-10 18:43 ]</font>
Tarjoan taas samaa linkkinä. Atan sivuilta löytyy suurimpaan osaan vastaus. http://members.fortunecity.com/ata/vectra/index.html
Veccura A
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccura A »

On 2005-01-10 13:22, VSport wrote:
Veccura A
Oletko varma et ajotietokone kuului vakiovarusteisiin? Mulla ei nimittäin ole.
Paljon hintaa X20XEV koneella? Paljon ajettu?
Ainakin niissä kahdessa, mitkä oon nähnyt, oli ajotietokoneet.. Onhan se voinut olla lisävarustekin. Koneella ajettu n. 222tkm, huomenna vaihdan siihen vielä öljyt. Ei syö öljyä, jakopää tehty viimeksi 192tkm:n kohdalla, öljyt + suodatin vaihdettu aina n. 7 500km:n välein, aina käytetty orggis GM osia. Vkolla 7 vaihtuu "uusi" kone nokille. Hinta pyörii jossain 800€:n huitteilla, sisältää apulaitteet, pakosarjan, johtosarjan ja boxin.
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Direct22
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Direct22 »

Joskus selailin a-vectran mainoslehteä,ni muistaakseni sportissa oli 15"alut vakiona.Mutta ei ABS-jarruja toisin kuin CDX:ssä.
Opel Astra Sports Tourer 1.4T Sport -2012
Kadett C City L 1.2N -1976
Saab 9-3 2.0t -2001 RE85 Stage 5
Ex. Vectra Wagon 2.2 Direct Elegance Irmscher -2004
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Kannattaa ottaa huomioon, että 95-malleissa on eroja vuosimallin sisällä, etenkin CDX-mallissa, viimeisiin laitettiin enemmän varusteita (varaston nurkista) kun aikaisempiin, kun B-mallin myynti oli alkamassa/alkanut.

Sportissa on aivan erilainen varustelu kuin CDX:ssä. CDX on mukavuuspainoitteinen malli, siinä on pehmeät jouset ja penkit jne. kun Sportissa on huomattavasti jämäkämmät jouset ja sivuttaistuelliset jämäkämmät sporttipenkit, jollaiset on myös Astra GSi:ssä, samaten Sportin vakiovarustukseen kuuluivat tosiaan 15" alumiinivanteet, helmalevikkeet, takaspoileri ym. joita ei CDX:ssä ollut vakiona. ABS kyllä löytyy Sportistakin vakiovarusteena, sen puute jostain listalta lienee vain virhe listassa. CDX:ää sai myös 1.8-litraisella moottorilla (C18NZ) ja 8-venttiilisellä 2-litraisella (C20NE), jota ei Sporttiin saanut ollenkaan, ne olivat kaikki 2-litraisia 16-venttiilisiä (C20XEV/X20XEV), joka oli saatavilla myös CDX:äänkin.

Ajotietokone on ollut joissain maissa vakiovaruste, mutta Suomessa se on ollut lisävarusteena ja mahdollisesti viimeisissä loppusarjan autoissa se on voinut olla vakiona.

Calibran kanssa yhteistä on toki paljon, käytännössä kaikki tekniikan ja alustan osat taka-akselistoa lukuunottamatta (katso linkki) ja sisustassakin samanlainen kojelauta ym. Hyvin erilaisesta ajoasennosta ja korin mallista johtuen autot ovat silti aika erilaiset ajaa, vaikka teknisesti yhtäläisyyttä on paljon (omistan itse molemmat, Vectra A:n ja Calibran, täysin erilaisia ajaa toisiinsa verrattuna).

Laatikko on todennäköisesti tiheävälityksinen F18CR, tosin tuosta ei ole täyttä varmuutta. CDX:ssä on pitkävälityksinen vaihteisto.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Itellä on yksi viimesimmistä CDX A Vectroista (8/95) ja siinä ei ole ajotietokonetta, harmi..
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Mulla on 2/95 rek. cdx, jossa siinäkää ei ole ollut ajotietsaa vakiona. Laittelin sen ite jälkikätee kii..
Nismo, millo lie taas ajos
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Laitas kuvia näkyviin tuosta sun Vectrastasi.

Viesti Kirjoittaja @veccus »

On 2005-01-11 15:14, -jupe- wrote:
Mulla on 2/95 rek. cdx, jossa siinäkää ei ole ollut ajotietsaa vakiona. Laittelin sen ite jälkikätee kii..
Onko paha homma laitella ajotietokone näin jälkikäteen? Löytyykö sieltä tarvittavat johdot vai joutuuko itse vetelemään?
Paljon tuli maksamaan?
@veccus
'Senator'
'Senator'

On 2005-01-11 18:14, jamboy wrote:
Laitas kuvia näkyviin tuosta sun Vectrastasi.
Jos minua tarkoitit, niin kuvia voin laittaa kunhan on hieman aikaa.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Jamboy: ilmeisesti tarkoitat kuvilla topikin alottajan autoa, mut mun yksilöstä on kuvia tuol Projektit ja esittelyt puolella.
Nismo, millo lie taas ajos
@veccus
'Senator'
'Senator'

Tietääkös kukaan paljon olis tuon x20xev-koneen tyhjäkäynti kierrokset oltava?
Vastaa Viestiin