Hälytin Vectraan?

Keskustelua Opeleista
nökö
'Agila'

Viesti Kirjoittaja nökö »

Vaihtoehdot ovat Cobra tai Defa 400-sarja
kumpiko olis parempi? Löytyykö näihin merkkikohtaista asennusopasta? Autoni on -99 Vectra.
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Itsellä on Defa 800-sarjalainen keskuslukitukseen liitettynä. Hyvin on toiminut. Vaikka eihän nuo Defat kovin ylistettyjä tunnu olevan...

Tuossa mallissa on mikroaaltotutka, lasinrikkoilmaisin, akkuvarmennettu sireeni ja se toimii kaukosäädöllä. Ihan riittävä ominaisuuksiltaan minulle.

Niin, ja tuosta merkkikohtaisesta asennusoppaasta, tuskin. Ei niitä varmaan ainakaan matti meikäläisille anneta. Tuossa tuli mukana sellainen yleispätevä ohje, jolla ei todellakaan tee mitään. Nuohan on tarkoitettu yleensä ammattimiehen asentamaksi, jolloin niistä saadaan maksimaalinen hyöty...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Gese on 2002-11-02 15:05 ]</font>
ksutinen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ksutinen »

Defan ja Sikuran myyjät kyllä antavat ohjeet, jos niitä haluaa...

Luulisi, että myös Cobraan...

<font size=-1>[ This Message was edited by: ksutinen on 2002-11-02 20:13 ]</font>
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sammy13 »

Itellä on kokemuksia Cobran, Laserlinen ja Defan hälyistä. Ja ottaisin ehdottomasti Cobran. Kaikista toimintavarmin ja laadukkain. Cobra ei turhaa piippaile, mutta sillon kun on aihetta niin toimii, kuten pitääkin. Astraankin aion laittaa Cobran heti, kun finanssipolitiikka antaa myöten.
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Juu, tuossa Defassa on ainakin kovilla pakkasilla ongelmia. Sisätilatutka näkee haamuja... Mutta pakkasta pitää olla sillon jotain 25 astetta, mutta kuitenkin.

Muuten olen ollut tyytyväinen.

Kyllähän Cobraa on kehuttu, ja itsekin mieluummin sellaisen ottaisin, mut ku ny o toi...
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Molemmissa G astroissa on ollut cobra ja olen ollut todella tyytyväinen niiden toimintaan. Muutaman kerran on sattunut niin että on ajatuksissaan laittanut hälyttimen päälle kun ajoin pesuun. Eipä mennyt kauan kun alkoi huutaa --> Ainakin siihen rynkytykseen reakoi heti.
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
temule
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temule »

Juu, tuossa Defassa on ainakin kovilla pakkasilla ongelmia. Sisätilatutka näkee haamuja... Mutta pakkasta pitää olla sillon jotain 25 astetta, mutta kuitenkin.
Toi on kyllä ihan totta. Ja varsinkin jos vielä sattuu että on kovanpakkasen aikana lumisadetta saattaa Defa laueta itsestään. Toisaalta säikyttipä toi varkaan kertaalleen pois ihan aiheesta. Oli kuskin ovi avattu, ja vaikka radiossa olikin etupaneelikin paikallaan ei mitään ollut lähtenyt pitkäkyntisten mukaan. Tuolloin oli satanut lunta ja kaikki hälyttimen tarrat oli lumenpeitossa. Eli varsin tyytyväinen kyseiseen kapineeseen kuitenkin olen.
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Laserlinen hälyn kanssa oli vastaavanlaisia ongelmia pakkasen takia. Jos pakkasta oli esim -20 astetta ja jätti lämpimän auton pihalle ajon jälkeen oli lähes varmaa, että tunnin-puolentoista kuluttua jossain välissä hälytin huutaa. Sama saattoi toistua myös myöhemmin esim. neljän tunnin kuluttua. Cobran kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole kertaakaan ollut. Oon testanut Cobran kaikki tunnistimet erikseen ja voin vakuuttaa, että hyvin säädettyinä ne kaikki toimii niin, kuin pitääkin. Suhteellisen kokematonkin mekaanikonalku pystyy kyllä säätämään esim. sisätutkat ja asentotunnistimet mieleisekseen.

<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2002-11-04 07:31 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2002-11-04 07:31 ]</font>
zilakka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja zilakka »

Ainakin Defassa (400MGB) on helppo itsekkin säätää mikroaaltotutkan herkkyyttä muutamalla napin painalluksella.. löytyy ohjeet manuaalista.. juuri tuo mikroaaltotutka on asentajan mukaan kaikkein vaikein laitettava/säädettävä, että ei tulisi ns. vikahälyjä. Defa hinnaltaan edullisempi ja ajaa asiansa ihan hyvin.
Edit: asennus maksoi itselläni muistaakseni 100 euroa... ei paha...kun asennuksella ikuinen takuu:) jos onkelmia nii asentaja korjaa!!

<font size=-1>[ This Message was edited by: zilakka on 2002-11-04 09:06 ]</font>
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Samanlainen takuu asennuksen osalta on Cobran hälyissäkin. Eli jos viat johtuvat asennuksesta tai viallisesta hälystä, niin takuun piikkiin menee. Itellä kyllä kajahti keskuslukituksen ohjaus taannoin Toyotasta, joka ei mennyt takuuseen. Tämä johtui siitä, että vika oli Toitsun omassa ohjainmoottorissa.

Kyllä Defallakin varmaan pärjää, mutta niin monta ongelmatapausta oon nähnyt/kokenut, että mielummin lyön jonkun määrän euroja enemmän tiskiin ja otan Cobran hälyn. Noita pakkasella ilmeneviä ongelmia ei Defan hälyttimissä mun kokemuksen mukaan saa eliminoitua kunnolla edes sisätutkan säätämisellä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2002-11-04 09:42 ]</font>
JanneP
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneP »

On 2002-11-04 09:42, sammy13 wrote:
Samanlainen takuu asennuksen osalta on Cobran hälyissäkin. Eli jos viat johtuvat asennuksesta tai viallisesta hälystä, niin takuun piikkiin menee. Itellä kyllä kajahti keskuslukituksen ohjaus taannoin Toyotasta, joka ei mennyt takuuseen. Tämä johtui siitä, että vika oli Toitsun omassa ohjainmoottorissa.

Kyllä Defallakin varmaan pärjää, mutta niin monta ongelmatapausta oon nähnyt/kokenut, että mielummin lyön jonkun määrän euroja enemmän tiskiin ja otan Cobran hälyn. Noita pakkasella ilmeneviä ongelmia ei Defan hälyttimissä mun kokemuksen mukaan saa eliminoitua kunnolla edes sisätutkan säätämisellä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2002-11-04 09:42 ]</font>
Calikassa ollut defa ja eikä yhtään turhaa hälytystä tullut...

Naapurin Cobrassa sen sijaan oli yksi viikko montakin turhaa hälytystä. Ja syynä oli autossa ollut 'luvaton' kärpänen.

-Janne-
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Eli tosta edellisestä postauksesta voi vetää sen johtopäätöksen, että toimivuuden edellytyksenä on KUNNOLLINEN asennus, jossa on osattu ottaa huomioon kaikki ko. auton ominaisuudet ja ko. hälylle ominaiset jutut.

Mä näkisin, että sisätilantutka on toiminut, jos se ottaa hälytyksen sisällä pörräävästä kärpäsestä.
JanneP
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneP »

On 2002-11-04 19:47, sammy13 wrote:
Eli tosta edellisestä postauksesta voi vetää sen johtopäätöksen, että toimivuuden edellytyksenä on KUNNOLLINEN asennus, jossa on osattu ottaa huomioon kaikki ko. auton ominaisuudet ja ko. hälylle ominaiset jutut.

Mä näkisin, että sisätilantutka on toiminut, jos se ottaa hälytyksen sisällä pörräävästä kärpäsestä.
Ja minä säälin sitä auton käyttäjää (varsinkin kesällä) :grin:

-Janne-
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Mielummin otan semmoisen hälyttimen, joka tekee hälytyksen sisällä pörräävästä kärpäsestä, kuin sellaisen, joka ei inahdakaan, kun takalasista heittää katukiveyksen pätkän läpi. Toi kivi takalasista sisään tapahtui yhden 3-ovisen Civicin kanssa, jossa oli Defan hälytin. Aluksi luultiin, että sisätutka(t) on paskana, mutta testauksen jälkeen todettiin, että PITÄISI toimia ihan normaalisti. :wink:
salex
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja salex »

Meiltä saat Cobran hälyttimiä! Ja niitä suosittelen lämpimästi kaikille, jotka ei halua luovuttaa autoaan toisten käyttöön luvatta!
Salex Hifi-Tuning
www.salex.info
salex@salex.info
044-2921236
Vastaa Viestiin