Opelin kulutus (Astra C16SE)
Oon nyt tässä vaihtelevissa keliolosuhteissa seurannu kulutusta parissa tankkauksessa:
- eka 380 km, 33,3l = 8,75l/100km
- toka 450 km, 38,3l = 8,5l/100km
Oon ajanu silleen että maantieajoa n. 40% ja kaupunki/alle 5km 60%. Kuulostaako pahalta? Miten teillä vie polttoainetta? Mitkä nuo maantie/kaupunki suhteet on niissä ilmoitetuissa EU kulutuksissa?
- eka 380 km, 33,3l = 8,75l/100km
- toka 450 km, 38,3l = 8,5l/100km
Oon ajanu silleen että maantieajoa n. 40% ja kaupunki/alle 5km 60%. Kuulostaako pahalta? Miten teillä vie polttoainetta? Mitkä nuo maantie/kaupunki suhteet on niissä ilmoitetuissa EU kulutuksissa?
Itselläni -92 astra 2.0i(isolohko, heh)caravan on kuluttanut viimeiset tankit aika lähelle 9 litran pintaan, 8,7l/100km on ollut pienin ja 9,8l/km isoin(tuli pidettyä tyhjäkäynillä aika paljon). Ja vain kehä III sisällä on pyöritty. Ei se nyt mielestäni hirveästi ole 12 vuotta vanhalta rassilta jota kuitenkin poljen ihan tarpeeksi. -89 1.4i corsa:lle tosin riitti 6,5l/100km kaupunkiajossa talvellakin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Verkkis on 2004-12-21 21:29 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Verkkis on 2004-12-21 21:29 ]</font>
Eipä ole muut vielä C16SE:n kulutuksia ilmoittaneet 
Enimmäkseen ajelen maantieajoa, jolloin kulutus pyörii aika tarkalleen 7 l/100km. Maksimissaan talvipakkasilla kaupunkipyörittelyssä tämä yksilö on vienyt 8.2 l/100km. Vaihteisto on autossani lyhyt (CR) ja ajotyyli "jouheva". Joten vähän korkealla on topicin aloittajalla kulutus...
Enimmäkseen ajelen maantieajoa, jolloin kulutus pyörii aika tarkalleen 7 l/100km. Maksimissaan talvipakkasilla kaupunkipyörittelyssä tämä yksilö on vienyt 8.2 l/100km. Vaihteisto on autossani lyhyt (CR) ja ajotyyli "jouheva". Joten vähän korkealla on topicin aloittajalla kulutus...
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
En ole ihan varma oman Astran moottorikoodista, mutta on siis 1.6 ja 16v ja vuosimallia 2001. Ja automaatti. Kulutus pyörii jatkuvasti siinä 8.5 ja yhdeksän litran välissä. Olin kuvitellut että toi on aika pieni kulutus. Ford KA:lla joskus muutama vuosi sitten meni säännöllisesti kymppi satasella, ja toi vanha Bemu vei sellaset 13 satasella. En tajua millä ilveellä mikään auto menee alle seitsemän.
Kyllä on ilmoittanut, tämä topici kun vaan on sattumalta levähtänyt kahdeksi topiciksi... http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 80&forum=4On 2004-12-22 01:39, Wesku79 wrote:
Eipä ole muut vielä C16SE:n kulutuksia ilmoittaneet![]()
Masu: olisi helpompaa seurata juttua, jos se pysyisi yhden topicin sisällä.

Mä järkeilin tän niin, että laitoin tän topicin tänne ku kyse oli siitä, että onko tuo opeliksi korkea kulutus. Kun muutaman mielestä siltä vaikutti niin ajattelin, että se on korkea ja laitoin tonne moottori puolelle uuden topicin, joka koskee nyt sitä mikä voisi olla vikana... loogista?
No, kuitenkin, taisin turhaan tuosta hätkyillä kun auto kuluttaa about 7 l (allekki) maantiellä (80 km/h) ja kaupungissa n 10l. Riippuu tietysti ajotyylistä, mutta pakko myöntää että tulee autoa kaupungissa välillä vähän kengittyäkin... ilmoitettu kaupunkikulutushan on 9,2l ja se ei varmaan ole talvikelillä
.
Edit: Mä tosiaan aluksi luulin, että tuo Opel olisi jotenkin erityisen pieniruokainen (keskikulutus 50% ajossa about 7 litraa, näin mulle joku oli valehdellu
), mutta tuommonen 8,5l on varmaan aika tavallinen 1,6:sen kulutus.
<font size=-1>[ This Message was edited by: masu on 2004-12-30 09:44 ]</font>
No, kuitenkin, taisin turhaan tuosta hätkyillä kun auto kuluttaa about 7 l (allekki) maantiellä (80 km/h) ja kaupungissa n 10l. Riippuu tietysti ajotyylistä, mutta pakko myöntää että tulee autoa kaupungissa välillä vähän kengittyäkin... ilmoitettu kaupunkikulutushan on 9,2l ja se ei varmaan ole talvikelillä
Edit: Mä tosiaan aluksi luulin, että tuo Opel olisi jotenkin erityisen pieniruokainen (keskikulutus 50% ajossa about 7 litraa, näin mulle joku oli valehdellu
<font size=-1>[ This Message was edited by: masu on 2004-12-30 09:44 ]</font>
Kyllä se on ajotyylistä kiinni. Itellä näkee tosta ajotietokoneesta hetkellisen- ja keskikulutuksen. Keskikulutus on ollut tänä talvena melko korkealla (9.
kun vertaa viimetalveen (8.5). Mutta kun katson hetkellisellä kulutuksella, niin näen että se ottaa aivan saman verran tasakaasulla samoissa nopeuksissa kuin ennenkin.
Joku aika sitten piti käydä hieman kauempana ja nollasin keskikulutuksen. Ajelin rauhallisesti keskimäärin noin 90 Km/h, niin Kulutus oli noin 7L/100km. Viime kesänä pääsin samalla osuudella 6.5 L/100Km, joten erotus johtuu varmaan vain olosuhteista/renkaista.
Viimekesänä tuli myös verrattua kaupunki ja maantie kulutuksia.
Kaupungissa kulutus oli 9.6 L/100km ja keksinopus 44 Km/h. Nämä olivat kuukauden keskiarvo.
Maantiellä keskinopeus oli 162 Km/h jos kulutuksen nosti tonne 9.6 L/100km. Tätä testasin pitämällä ton keskikulutuksen 9.6 L/100km noin tunnin verran, joten on varmaan jonkin verran tarkka.
Mottihan oli se X20XEV, eli kaks litranen kuudellatoista venttiilillä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ekto on 2004-12-30 09:58 ]</font>
Joku aika sitten piti käydä hieman kauempana ja nollasin keskikulutuksen. Ajelin rauhallisesti keskimäärin noin 90 Km/h, niin Kulutus oli noin 7L/100km. Viime kesänä pääsin samalla osuudella 6.5 L/100Km, joten erotus johtuu varmaan vain olosuhteista/renkaista.
Viimekesänä tuli myös verrattua kaupunki ja maantie kulutuksia.
Kaupungissa kulutus oli 9.6 L/100km ja keksinopus 44 Km/h. Nämä olivat kuukauden keskiarvo.
Maantiellä keskinopeus oli 162 Km/h jos kulutuksen nosti tonne 9.6 L/100km. Tätä testasin pitämällä ton keskikulutuksen 9.6 L/100km noin tunnin verran, joten on varmaan jonkin verran tarkka.
Mottihan oli se X20XEV, eli kaks litranen kuudellatoista venttiilillä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ekto on 2004-12-30 09:58 ]</font>
-
Espoon Jore
- 'Senator'