Erään G-Astran -99 vikahistoria...

Keskustelua Opeleista
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

L@te:
- kitinä & kolina: Minua ainakin häiritsee melko hiljaisen ja uuden auton kitinät ja kolinat. Kaikki em. viat on korjattu takuuna. Minähän olen sijoittanut melkoisesti rahaa uuteen autoon, joten onhan minulla oikeus vaatia toimiva tuote?
Juu ilman muuta onhan se näin. Mutta :wink: Oletko muuten mitään "vikaa" yrittänyt itse paikallistaa? Käytin minäkin takuun alla autoani tarkastuttamassa, sääli ettei enää vaan ole takuu voimassa, heti olisi vikaa :sad:
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sammy13 »

HUH HUH! Onkohan toi mun G-Astra samanlainen ongelmatapaus, kuin toi sun. Toivottavasti ei. Ei vaan kauhean hyvää lupaa se, että vetari lähti irti laatikosta, kun kilsoja on mittarissa 33 000 km. Lisää infoa tuolla moottoripuolen keskustelussa...
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

On 2002-10-23 09:30, sammy13 wrote:
HUH HUH! Onkohan toi mun G-Astra samanlainen ongelmatapaus, kuin toi sun. Toivottavasti ei. Ei vaan kauhean hyvää lupaa se, että vetari lähti irti laatikosta, kun kilsoja on mittarissa 33 000 km. Lisää infoa tuolla moottoripuolen keskustelussa...
Onks auto jo kunnossa? Mitäs tuli lopputulokseks?
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sammy13 »

Savotta on vielä kesken ja menee koko ajan monimutkaisemmaksi. Kirjoittelen sitten koko tarinan, kun auto on taas alla ja hommat selvitetty.
Timo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Timo »

Täällä Turun Autohallissa on tullut tutuksi että takajarrut on vinkunu useassa uudessa Astrassa, usein onkin puhdistamalla häipynyt kun sitä likaa kerääntyy rumpuihin...
Ja muutenkin on ollut kaikenlaisia vikoja....eli en ainakaan minä osta sellast(ja pidän takavetoisit).
525 d -00 aut.
FusionWolf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja FusionWolf »

Faija osti uutena G-mallin Astran 98 vuoden alkupuolella ja ajeli sillä 4 vuotta mitään sen suurempia ongelmia (mitä nyt polttimot paloi jokatoinen viikko ja etujarrut vinkui rattia käännettäessä eikä tuota saatu korjattua 4 vuodessa vaikka kuin tutkittiin ja hutkittiin Opel huollossa). Tämä oli 1.8 koneella oleva club malli.

Tämän vuoden kesällä faija vaihtoi Astran 1.8 sportti malliin ja siinä on pakoputki hajonnut 2 kertaa. Katalysaattori levähti auki kerraan sekä etutuulilasi halkesi itsestään reunasta reunaan kesken ajon. Muistaakseni siinä oli vielä jotain muutakin, mutta en vaan muista mitä.

edit: niin ja nämä autot ovat siis olleet aivan tuliteriä ostettaessa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: FusionWolf on 2002-10-26 10:58 ]</font>
ebanks
'Agila'

Viesti Kirjoittaja ebanks »

Kyllähän kaikista autoista saa tälläsen listan jos ne olisi joskus kirjattu ylös.
PeteA
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeteA »

Ei nyt joka autosta vaikka kaikki merkataankin. Tiedän myös tapauksen jossa 98 astralla ajeltiin 4 vuotta lähes ilman vikoja. Ainoastaan lamppuja meni (laitettiin vastukset ja sitten kesti) sekä pakkivalokatkaisija vaihdettiin. Muuten täysin viaton kärry. Kyseessä ei ollut kumpikaan edellinen astrani ... niitä sai fiksailla paljon enemmän ( melkein tuon listan verran ).

EDIT: Kirotusvihreitä

<font size=-1>[ This Message was edited by: PeteA on 2002-10-28 01:03 ]</font>
nikikari
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nikikari »

Moi! Taitaa olla ihan helvatun tyhmä kysymys mutta kysynpä kuitenkin. Olis kiva saada itsekin tuo "huoltohistoria" omasta autosta. Edellinen omistaja käytti aina merkkihuollossa mutten itse tiedä mitä siihen on jouduttu tekemään. Siis miten tuon saa? Pyytämällä sähköpostilla Opelilta? Mitä pitää pyytää ja mitä tietoja antaa?
Opel Vectra 96 2,0 CD 16V Automaatti
-------------------------------------
Juzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juzu »

Vai että kitinät häiritsee. Ihan kommentoisin tuota asiaa että kannattaako takajarrujen tai yleensäkkin jarrujen kitinästä kantaa huolta. Eikö se ole aivan sama että kitiseekö ne jarrut vai ei kunhan ne vaan ottaa hyvin ja toimivat.
FusionWolf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja FusionWolf »

On 2002-10-28 12:35, nikikari wrote:
Moi! Taitaa olla ihan helvatun tyhmä kysymys mutta kysynpä kuitenkin. Olis kiva saada itsekin tuo "huoltohistoria" omasta autosta. Edellinen omistaja käytti aina merkkihuollossa mutten itse tiedä mitä siihen on jouduttu tekemään. Siis miten tuon saa? Pyytämällä sähköpostilla Opelilta? Mitä pitää pyytää ja mitä tietoja antaa?
Itse sain ainakin kun menin ja pyysin sitä myyjältä jolta auton ostin. Tai siis kysyin myyjältä, että onkohan tietoa auton historiasta, niin sanoi, että tuleppa huomenna uudelleen käymään niin kattotaan. Menin sitten seuraavana päivänä uudelleen ja myyjällä oli Opel huollon koneesta printattu tuloste jossa oli kaikki mahdolliset huollot, mitä siihen oli tehty Opel liikkeessä. Myyjä löi vielä leimankin siihen tulosteeseen, joten pidän sitä nyt aikas virallisena.

Tosin siitä puuttuu 30tkm:ä, jotka on suoritettu ilmeisesti jossain muualla 100tkm ja 133tkm välillä.

Ja toi tuloste alkoi jostain 50tkm:sta, mutta siihen asti tehdyt huollot on merkattu viralliseen huoltokirjaan.
jbl-mies
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jbl-mies »

Ja niistä mersujen ja Rollssien viosta ei puhuta niin yleisesti. Ja kyl se mun mielestä on enemmän kun järkevää käyttää takuuta hyväkseen kerran ku sellanen on. Työjohtajanikin käski kaverin mennä takuu huoltoon G-Astrallaan ku oli kuullut että siellä oli jokin osien vaihtokampanja, vaikkei autossa sitä vikaa ollut ilmennytkään...
-Topi-
-20NE with boost
jbl-mies@hotmail.com
jotta se nyt raamatussakin sanotaan että mäet täyteen vanhoja ooppeleita...
ei riemulla rajaa kun corsalla,omegalla ja vectralla ajaa...
hrp-tuning
VectraC
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja VectraC »

Samaa mieltä, jos on takuu niin käytetään takuuta ja korjautetaan kaikki viat... se nyt vaan on tyhmää maksaa... itse.
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

G-astroissa takajarruissa on vikoja levyillä sekä rummuilla näköjään, ukolla on 99dti->eli levyt takana, on huollossa kaks kertaa uusittu kaikki osat ja viimeisen kerran jälkeen ei toiminrrt ollenkaan----> syy jarrut kasattu väärin kun itse purettiin ne. että semmosta täälä pohj-pohojjammaalla!
gts-22
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja gts-22 »

Kyllä vaikuttaa pikkasen pillku virheiltä."lainaus pakoputki täydellinen 638,50 mk ei varmaan saa Opelilta tähän rahaan,mutta sitten taas pakoputken etuosa 3334mk niin onhan kallis.Ajovalon vaihto 160,94 mk jos lamppu kustantaa 40mk niin työ ei kyllä 120 mk maksa maks.5 min homma."Mutta ainahan näitä ikäviä kuulee.Se on mersuissakin vikansa kaveri osti uuden ja ajo n.4tkm ja ohjainlaite hajos a.18000 vanhaa markaa muttei se pitäny meteliä asiasta,toiset ymmärtää asian että aina jotain rikkoutuu tai korjataan tehtaan jäljiltä.!!!!!!!!!!!!!!
Vastaa Viestiin